Více

Šéf sekce Nová média ČT: Hokejové mistrovství ukázalo sílu internetu

Výkonný ředitel sekce Nová média České televize Milan Fridrich dnes na konferenci Video Internet Forum řekl, že právě ukončený hokejový šampionát na Slovensku ukázal, jak velký zájem je o internet České televize. Byl na něm například třikrát vyšší provoz než během Olympijských her Vancouver 2010. Co se týká přehrání jednotlivých zápasů, přehrálo si je v průměru 200 až 250 tisíc unikátních uživatelů.

Znamená to, že začíná éra přesunu na internet? „Pochopitelně ne, ale znamená to, že internet tu není pouze pro podnikání. Internet poskytuje obousměrnost a uživatel se stává tvůrcem. Internet umožňuje progresivní distribuci. Další výhodou je, že jste mobilní,“ konstatoval Fridrich a dodal: „Klasické internetové stránky budou na ústupu a sociální sítě budou dominovat.“ Výhodami televize jsou však podle něho například větší obrazovka, stabilní distribuce a vyšší zážitek.

Změní chytré televizory chápání internetu? Ano, ale každý to vidí trochu jinak. Při rozšíření distribučních cest se sice množí přístroje, ale žádná platforma nebude tvrdě dominující, jako tomu bylo například u novin v 50. letech minulého století nebo u televize v 70. a 80. letech. „Média vedle sebe si sice konkurují, ale jde spíše o konkurenci obsahu. Člověk musí mít na pamětí, že jde o distribuci stále stejného obsahu na různých platformách,“ konstatoval dnes Fridrich.

Česká televize chce oslovit především mladou generaci a zajistit tím veřejnou službu pro všechny. Částečně tím poskytuje podle Fridricha ČT službu i ostatním subjektům, které si mohou vyzkoušet, které platformy fungují a které ne. Šéf internetu televize Nova Pavel Krbec na to reagoval tím, že házení videí na internet není žádným technologickým pokrokem. Měli bychom si také definovat o to, zdali ČT 1 a ČT 4 jsou komerční službou, ale to už je na jinou debatu, uvedl Krbec.

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 17. 5. 2011 15:04

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+