Více

Šéf České televize Dvořák: ČT art nám pomáhá otvírat dveře do Evropy

UVNITŘ PRESSKIT – „Po dvou letech jsme dokázali zvýšit sledovanost a divácký zásah tak, že jsme se dostali na podobné hodnoty jako kanál Arte nebo BBC Four,“ uvedl výkonný šéf ČT art.

Tematický kanál ČT art pomáhá podle generálního ředitele České televize Petra Dvořáka otvírat tomuto veřejnoprávnímu médiu pomyslné dveře u ostatních evropských veřejnoprávních vysílatelů. Dvořák to řekl serveru DigiZone.cz na dnešní tiskové konferenci k výročí dvou let vysílání této stanice. Kromě francouzsko-německého Arte začínáme koprodukovat i s dalšími subjekty. Jednáme s německými vysílateli, například se ZDF. Jednáme s vysílateli, kteří jsou nám velikostí blízcí. Do společné produkce s BBC pravděpodobně nepůjdeme. Spolupracujeme v oblasti dokumentů a dramatických formátů, uvedl Dvořák.

K TÉMATU: Ve vysokém rozlišení budou nakonec vysílat i kanály Déčko a ČT art

Na otázku, zdali by mohl vzniknout takový produkt speciálně pro stanici ČT art, šéf České televize serveru DigiZone.cz odpověděl: Snažíme se vytvořit projekt jako takový. Později se rozhoduje, na jakém kanálu ho budeme vysílat. Výkonný šéf ČT art Tomáš Motl pak Dvořáka doplnil: Kanál jde směrem ke kultuře a řada evropských vysílatelů se k nám jezdí ptát. Vešli jsme nejen ve známost, ale i respekt. Podařilo se nám vysílat již ze Salzburku i Paříže. S německo-francouzskou stanicí Arte má veřejnoprávní médium podepsáno memorandum. Od 13. září nabídne každou neděli výběr toho nejlepšího z tvorby této stanice. Veřejnoprávní médium spolupracuje s Arte například na eventu „Mozart v Praze“.

NEPŘEHLÉDNĚTE: Francouzsko-německý kanál Arte, vzor pro ČT art, chystá rozšíření jazykového servisu

Do jedné ucelené plochy se podařilo dostat kulturní pořady v lepších časech, které diváci hledali jinde a vydrželi u nich jen ti nejvěrnější. Program už se stal standardní volbou pro diváky. Lidé, kteří mají kulturu rádi, si čas najdou, je ale řada lidí, kteří na kulturu čas nemají. Tito diváci se dostávají ke kultuře právě prostřednictvím kanálu ČT art. To bylo našim cílem. Denně má tato stanice zásah přibližně 200 tisíc diváků a zásah na publiku je okolo 0,8 %. To je výsledek podobně orientovaných kanálů jinde v Evropě s mnohem většími rozpočty, uvedl generální ředitel České televize Petr Dvořák.

ČTĚTE TAKÉ: Eurovize zvedla ve čtvrtek díky české účasti zájem o ČT art, oslovila hlavně mladé

Po dvou letech jsme dokázali zvýšit sledovanost a divácký zásah tak, že jsme se dostali na podobné hodnoty jako kanál Arte nebo BBC Four. V létě jsme je dokonce přeskakovali. Důležité je pro nás především to, že dokážeme divákům nabízet alternativu, která tady ještě nebyla, doplnil Dvořáka výkonný šéf stanice ČT art Tomáš Motl a dodal: Česká televize dnes o kultuře informuje v takové míře, která v historii televizního vysílání v České republice nemá obdoby. Druhé narozeniny oslaví tematický kanál speciálem „Týden dárků“ Jeho pomyslným vrcholem má být přímý přenos inscenace Podivné odpoledne dr. Zvonka Burkeho.

Podzimu na kanálu ČT art se částečně věnuje ve svém závěru i následující presskit.

ctart_podzim2015.pdf by Lukáš Lucky Polák

8 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 1. 9. 2015 7:50

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+