Více

SC&C: Pro diváky je hlavní zpravodajskou stanicí stále ČT 1

Za svou hlavní zpravodajskou stanici označuje 48 % českých televizních diváků první program České televize (ČT), pro ČT 24 se vyslovilo jen 7 % respondentů. Vyplývá to alespoň z výzkumu agentury SC&C, který proběhl koncem loňského roku a který si zadala sama veřejnoprávní televize. Jako prvořadý zdroj publicistických pořadů podle stejného materiálu vnímá ČT 1 37 % diváků v Česku.

Veřejnoprávní zpravodajská relace podléhá jiným kritériím než komerční vysílání a pro novináře z ČT je povzbuzující, že diváci náš způsob prezentace zpráv, jejich podobu a šíři akceptují. Smyslem Událostí je podat divákovi co nejpravdivější a nejúplnější obraz daného dne, aniž by měl pocit, že je manipulován a je mu něco podsouváno. V tomto smyslu zůstane zpravodajství ČT vždy konzervativní a nebude podléhat módám a náladám, řekl k tématu pověřený ředitel zpravodajství, aktuální publicistiky a sportu Milan Fridrich.

Z výzkumu také vyplynulo, že pro diváky je hlavní sportovní stanicí stále program ČT 2, a to se 44 % příznivců. Tematický program ČT 4 Sport plní takovou úlohu jen pro 26 % respondentů. Velice žádané a oblíbené sportovní zpravodajství ve vysílání ČT hodnotí diváci obecně jako velmi kvalitní a stanice ČT 4 Sport je diváky přijímána velice příznivě. Profesionalita komentátorů tohoto programu je dnes již dokonce považována za normu, zmiňuje tisková zpráva ČT.

Věříme, že během dvou let se rozšíří možnosti příjmu ČT 24 a ČT 4 Sport natolik, že obě stanice zajistí většině českých diváků nepřetržitý zdroj kvalitních nezkreslených informací a přenosů. Oba programy vysílají 24 hodin denně a charakterem a náročností vysílání už nyní splňují vysoké veřejnoprávní evropské standardy, jak z hlediska aktuálnosti, tak způsobem prezentace, zmínil ředitel zpravodajství ČT Milan Fridrich. Podle plánů ČT by měl zemský veřejnoprávní multiplex se čtveřicí programů ČT za dva roky vysílat už prakticky v celém Česku.

ČTĚTE TAKÉ: Veřejnoprávní multiplex: 2008 do Čech, 2009–10 na Moravu

Jaké je postavení komerčních televizí v uvedených oblastech, to tisková zpráva ČT – zadavatele průzkumu – neobsahuje. Agentura SC&C sama od sebe ani na vyžádání takové výsledky zveřejnit nemůže, váže ji obchodní tajemství. Můžeme si proto jen dopočítat, že za svůj hlavní zpravodajský program nepovažuje 45 % diváků ani ČT 1, ani ČT 24. Alternativu pro prvořadý sportovní program jiný než ČT 2 nebo ČT 4 Sport má pak 30 % respondentů v tomto šetření.

9 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 31. 1. 2008 9:21

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+