Servisní poplatek, který slouží především pro zajištění fungování zákaznické podpory satelitních služeb CS Link a Skylink, bude od února příštího roku vyšší. Provozovatel obou operátorů, lucemburská společnost M7 Group, se jeho cenu rozhodl od příštího roku, konkrétně od 1. února, zvýšit. Nová cena bude 33 korun/měsíc, doposud to bylo 29 korun. Cena servisního poplatku se tak zvýší o čtyři koruny. Servisní poplatek se ale navyšuje pouze v České republice, na Slovensku bude měsíční výše stále 1,20 €.
ČTĚTE TAKÉ: Skylink zařadil do nabídky MTV Europe, MTV Czech na závěr roku skončí
Vedle roční a pravidelné měsíční platby prostřednictvím SIPO nebo inkasa z účtu bude zákazníkům nově nabídnuta možnost předplatit Servisní poplatek na 2 roky dopředu,
uvedl provozovatel služeb a dodal: Servisní poplatek hrazený měsíčně přes SIPO nebo inkaso z účtu se pro slovenské zákazníky nemění, pro zákazníky z České republiky se zvyšuje pouze úměrně oslabení kurzu české koruny. Stejnou cenu, jako při pravidelné měsíční platbě, uhradí zákazníci při platbě na 24 měsíců.
V ceně servisního poplatku jsou také zohledněny výdaje související s nezaplacením servisního poplatku.
ČTĚTE TAKÉ: ČTÚ uložil Skylinku a CS Linku pokuty v celkové výši 15 milionů za klamání zákazníků
Za zmínku stojí uvést fakt, že začátkem letošního roku udělil Český telekomunikační úřad (ČTÚ) provozovateli CS Linku a Skylinku pětimilionovou pokutu za klamavou reklamu, v níž loni na jaře lákal zákazníky na bezplatné programové nabídky Gratis a Free. V době vysílání těchto reklam už ale věděl, že od září 2012 zavede pro všechny zákazníky právě tzv. servisní poplatek ve výši 29 korun měsíčně, který se týkal i odběratelů balíčků Gratis a Free. Dalších 10 milionů korun pak měla firma zaplatit za to, že včas neinformovala o změnách smluvních podmínek pro zákazníky. Provozovatel služeb se tehdy rozhodl odvolat a řešit záležitost soudně. Firma totiž nesídlí v České republice ani na Slovensku.