Více

Samoobsluha je budoucností televize: o řezání kabelu, které bude bolet

Cord Cutter. Je to sousloví, při jehož vyslovení přeběhne každému provozovateli kabelové televize po zádech mráz. I když se vám tento termín nezamlouvá, rozhodně ho nemůžete v dnešní době ignorovat.

Cord cutter (dalo by se doslovně přeložit jako „řezání kabelu“) je termín, který odkazuje na odliv diváků kabelových televizí, kteří ruší předplatné drahých televizních kanálů, nebo snižují hodiny počtu předplatného v reakci na konkurenční média.

Následující materiál ale nepojednává o redukování televizního předplatného. Skutečnost naopak ukazuje, že jen velmi málo domácností skutečně ruší televizní předplatné (na základě údajů americké výzkumné společnosti Centris to bylo v roce 2013 pouze 8 % domácností). Je možné říci, že velké kabelové společnosti, které nabízejí drahé kanály, možná předplatitele ztrácejí, ale děje se tak většinou ve prospěch jejich menších konkurentů (jako např. AT&T nebo Verizon UVerse Fios), jimž se naopak podíl předplatitelů zvyšuje. Celkově lze tedy říci, že menší konkurenti získávají nové předplatitele, a to ve velké míře, což naznačuje, že celkově počet předplatitelů kabelových televizí spíše roste.

 



Naším tématem je způsob, jak v dnešní době konzumujeme televizní vysílání, jinak známé jako lineární obsah. Důvodem změny konzumace televizního obsahu není fakt, že by internet ohrožoval tradiční pozemní vysílání, ale spíše to, že změna chování spotřebitelů nutí vlastníky obsahu vyvíjet vysílání tak, aby uspokojili měnící se divácká očekávání.

Co je to samoobslužná televize?

Samoobslužná televize popisuje budoucí scénář, v němž mohou spotřebitelé sledovat vše, co chtějí a kdykoli chtějí, v porovnání s dnešním modelem, kdy musí většinu obsahu sledovat podle daného plánu (TV Guide). V budoucnu, v době self-service TV, již vlastníci obsahu nebudou publikovat programy podle týdenních rozvrhů, ale místo toho poskytovat přístup k obsahu kdykoli.

Co je řízená samoobslužná televize?

Celý článek čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+