Více

Samoobsluha je budoucností televize: co čeká poskytovatele obsahu?

V pátek jsme se seznámili s představou samoobslužné televize. Pojďme si ji nyní zasadit do reálné situace: jak změní trh a jak budou muset zareagovat operátoři?

Současné trendy svědčí o tom, že televizní diváci chtějí stále větší svobodu ve sledování svých pořadů, nechtějí se vázat na naplánovaný program, ale chtějí se dívat na video tehdy, kdy mají čas a náladu, a k tomu využít to zařízení, které jim nejlépe vyhovuje. Ptáte se, jak všech těchto 11 představených trendů dokazuje, že televize bude samoobslužným médiem? Pojďme si jednotlivé body spojit.

Za prvé, všechny trendy a moderní technologie, především airplay a replikace vysílání, dávají lidem větší volnost při sledování televize, mohou sledovat co chtějí a kdy chtějí. Stále větší svoboda může po několika desetiletích změnit povahu a styl sledování televizního obsahu.

Za druhé, někteří majitelé obsahu reagují na změněné chování diváků tím, že vydávají celé série svých seriálů na DVD, nebo nabízejí tzv. "sezónní permanentky" (např. přes iTunes), aby uspokojili všechny binge-diváky („flámovací diváky“) – viz obrázek:

 



Za třetí, stále více obsahu je digitální, a proto spotřebitelé hledají přístup k němu napřímo, přímo od majitele, spíše než prostřednictvím kabelových nebo satelitních poskytovatelů. To má za následek dvě věci: přímou nabídku obsahu koncovému divákovi a hromadné ukončování předplatného kabelového nebo satelitního vysílání.

Za čtvrté, noví poskytovatelé obsahu, jako je Netflix nebo Amazon, mění svůj status quo podle toho, je-li obsah k dispozici pouze jako jednotlivé epizody nebo celé úplné série původních programů.

widgety

A konečně, poskytovatelé kabelových a satelitních televizí reagují na tyto trendy tím, že budují on-demand portály, kde mají diváci přístup k obsahu kdykoli a na jakémkoli zařízení, které si zvolí.

 

Zdroj: Liberty Global

Na stále větší nároky zákazníků reagovala největší česká kabelová společnost UPC spuštěním mobilní platformy Horizon

Jak by mohla budoucnost vypadat?

Celý článek čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+