Více

RRTV zahájila s provozovatelem Rádia BBC správní řízení kvůli porušování licence

Společnost Lagardère Active ČR si nadále není vědoma toho, že by licenční podmínky porušovala. Dodávání zpravodajství Českým rozhlasem pro BBC prý není povinnost.

Upozornění na možné porušení licenčních podmínek související s českým programem na VKV vlnách stanice BBC World Service, které dříve dala společnosti Lagardère Active ČR Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), se proměnilo na správní řízení. Prostřednictvím tiskové zprávy o tom informovala právě RRTV. Vysílací radě se konkrétně nelíbila náplň českého vysílání Rádia BBC, které monitorovala 24. března. Lagardère Active ČR má porušovat licenční podmínky tím, že do svého programu nezařazuje obsah dodávaný Českým rozhlasem.

K TÉMATU: RRTV: Lagardère porušuje s vlastním vysíláním licenční podmínky BBC

Lagardère Active ČR, mj. provozovatel rozhlasových stanic Frekvence 1 a Evropa 2, je ale ve věci porušování licenčních podmínek v klidu. Věříme, že vysílání probíhá v souladu se zákonem a licenčními podmínkami a bude-li to nutné, jsme připraveni toto hájit i u nezávislého soudu. Nicméně věříme, že v rámci správního řízení budeme schopni naše tvrzení prokázat a opravné prostředky nebudou nutné, uvedla pro ČTK PR manažerka společnosti Radka Pilzová. Předsedkyně RRTV Kateřina Kalistová sdělila, že Lagardère by v krajním případě mohla přijít i o licenci, nicméně výsledek správního řízení nechce předjímat.

ČTĚTE TAKÉ: Česká BBC získala posily z bývalého Rádia Česko. Rozšiřuje zpravodajské bloky

ČTK uvedla, že BBC Radiocom nyní s ČRo dál vyjednává, ale ne kvůli naplňování podmínek licence, protože podle společnosti žádné takové podmínky v licenci neexistují, ale kvůli možné oboustranně výhodné spolupráci. Vše bude záležet na podmínkách a na tom, jak se k takovému konceptu spolupráce bude stavět regulátor, dodala pro tiskovou agenturu Pilzová. Společnost Lagardère se s vlastním programem připojila do vysílání BBC World Service na VKV vlnách v České republice poprvé 1. března – 100% ovládla firmu BBC Radiocom, která měla oprávnění do programu vstupovat. Smlouva s Českým rozhlasem naopak skončila, což mj. vedlo i k zániku zpravodajského Rádia Česko.

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 5. 4. 2013 14:42

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+