Více

RRTV udělila pokutu TV Regina, zahájila správní řízení s Barrandov Muzika a rozporuje reklamu na Cetelem

Vysílání rádia Hey se nově dočkají posluchači z Třebíče a Jihlavy, rádio Čas začne vysílat v Břeclavi, Hodoníně a v Kyjově.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání na svém druhém letošním zasedání vyhodnotila 44 stížností diváků a posluchačů, vydala deset upozornění na porušení zákona a rozhodla o zahájení pěti správních řízení. Nejzávažnějšího prohřešku se dopustila společnost Saavedramedia, která si vykoledovala pokutu padesát tisíc korun za neoprávněné vysílání programu TV Regina.

MINULÉ ZASEDÁNÍ: RRTV zahájila správní řízení s O2, zákon měl porušit i pivovar Pegas

Rada také udělila celkem tři vysílací licence. První licenci obdržela společnost Joe Media, která může zahájit rozhlasové vysílání stanice Hey radio z vysílače Třebíč-komín na frekvenci 97,6 MHz s výkonem 100 W a z lokality Jihlava-centrum na frekvenci 98,5 MHz a výkonu 100 W. Druhou licenci si odnesla společnost Radiospol, která zahájí vysílání Radia Čas v Břeclavi na frekvenci 93,2 MHz s výkonem 100 W, v Hodoníně na frekvenci 91,4 MHz s výkonem 500 W a v Kyjově na frekvenci 91,8 MHz s výkonem 100 W. Společnost Magical roof obdržela licenci k provozování televizního vysílání programu JOJ Cinema+1 prostřednictvím kabelových systémů a družice.

PSALI JSME: RRTV – ze stanice Fanda bude Nova Action, TV Regina hrozí odnětí licence

Rada se také rozhodla zahájit s provozovatelem stanice Barrandov Muzika správní řízení pro možné porušení licenčních podmínek, kterého se měl dopustit tím, že 19. ledna odvysílal program Barrandov Muzika pod názvem family barrandov bylo dříve muzika barrandov, ačkoli podle v daném období platných licenčních podmínek měl být program vysílán pod názvem Barrandov Muzika.

Další správní řízení se Rada rozhodla zahájit se společností BNP Paribas Personal Finance jakožto zadavatelem reklamního spotu Cetelem, který může být podle názoru RRTV v rozporu s dobrými mravy. Spot podle Rady nepřípustně zlehčuje potřebu racionálního a důkladně zváženého spotřebitelského rozhodnutí, nezbytného zejména před uzavřením smlouvy o poskytnutí nebankovního produktu mezi spotřebitelem a poskytujícím subjektem, a to prostřednictvím kombinace obrazové složky a komentáře („Víte, kolikrát za život něco odložíme na až? Až si budu jistý, až našetříme, až budu mít práci, až budu mít lepší práci, až nebudu mít tolik práce, až se naučím anglicky, až dostanu přidáno, až zítra, až o víkendu, až od nového roku. S osobní půjčkou Cetelem nemusíte odkládat důležité věci na až. Máme pro vás sto padesát tisíc za dva tisíce dvě stě měsíčně. Zdarma nám zavolejte, nebo si nezávazně spočítejte svou půjčku na cetelem.cz“).

Podle Rady lze předpokládat, že na základě předmětné reklamy spotřebitel nabude dojmu, že nemá zbytečně otálet a nabízených služeb využít, byť není podstatné, aby si takto důležité rozhodnutí dobře a náležitě promyslel. Jinými slovy, spotřebitel má vstoupit do smluvního vztahu a nečekat na , což podle Rady zcela potlačuje nutnost pečlivého zvážení všech okolností a možných důsledků. Jak píše ve svém vyjádření Rada, navádět spotřebitele, aby jednal proti zásadám finanční gramotnosti, které jej mají chránit před tím, aby se nedostal do tíživé finanční situace, je nutno považovat za nemravné, a to tím spíš, je-li tak činěno ze zištných důvodů zadavatele reklamy, který sleduje jen své ekonomické zájmy, resp. zisk.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+