Více

RRTV: souhlas s přejmenováním Rádio Sázava, pokuta pro CoopTV a problémy s Walt Disney

Na 15. zasedání bylo projednáno 73 bodů programu, vyhodnoceno 32 stížností, vydáno 11 upozornění na porušení zákona a jsou tu i tři správní řízení.

Na zasedání konaném 23. srpna udělila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV, dále také Rada), pokutu CoopTV (5000 Kč) za neposkytnutí záznamu kontinuálního úseku vysílání kanálu Harmonie TV ze dne 14. března 2016, a to na písemnou výzvu. Rovněž se seznámila s oznámením provozovatele České Radiokomunikace, a. s., spočívající v rozšíření programové nabídky v Regionální vysílací síti 8 o český televizní program TV ZAK.

Rada také udělila licenci společnosti Radio United Broadcasting, s. r. o., k provozování rozhlasového vysílání šířeného prostřednictvím vysílačů pro stanici Country Radio a Blansko 97,2 MHz (100 W), Lovosice 97,0 MHz (100 W), Teplice 87,6 MHz (100 W) a Uherský Brod 95,6 MHz (100 W). Udělila rovněž licenci společnosti Magical roof, s. r. o., k provozování televizního vysílání stanice JOJ Family, o které píšeme v samostatném článku.

Třetí licenci – do 10. října 2025 – Rada udělila společnosti Londa, s. r. o., a to k provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů pro stanici Rock Zone 105,9 (Praha, 105,9 MHz, 0,5 kW).

K TÉMATU: Podle RRTV klamaly telefonické soutěže na Kino Barrandov své diváky

RRTV: Zabiják Joe za tři sta tisíc a tři nové licence pro rozhlasové vysílání

Souhlas s přejmenováním Gama Rádia a Rádio Sázava

Přijata byla žádost Radio United Broadcasting týkající se změny skutečností uvedených v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání stanice Radio Beat, a to o změně územního rozsahu vysílání ze stanoviště Chomutov-město 88,5 MHz (200 W). Rada udělila souhlas. Ten udělila i Gama media, s. r. o., se změnou názvu stanice Gama Rádio na Rock Radio. Rovněž uděluje souhlas provozovateli JOE Media, s. r. o., k přejmenování Rádio Sázava na HEY Radio.

Správní řízení

Rada ho zahájila se Šlágr TV, s. r. o., a týká se odnětí licence k provozování televizního vysílání programu TV Písnička šířeného prostřednictvím družice, neboť provozovatel nezahájil vysílání v zákonné lhůtě do 360 dnů po nabytí právní moci rozhodnutí o udělení licence.

The Walt Disney Company Limited

RRTV upozornila provozovatele The Walt Disney Company Limited na to, že na písemnou výzvu nezapůjčil záznamy z 22. května 2016 v čase od 10:00 do 22:00 hodin v náležité technické kvalitě. Záznamy měly nízké obrazové rozlišení a sníženou kvalitu zvuku. Pro zvuk bylo použito WMA, stereo, 64 kb/s (nesplňuje požadavek na alespoň 128 kb/s), rozlišení obrazu bylo 360 × 288 bodů (nesplňuje požadavek na nejméně 720 × 576 bodů) a obraz je deformovaný, neboť je označen pro poměr stran 5:4, přičemž skutečný poměr stran je 16:9.

Rada stanovila lhůtu k nápravě 30 dní ode dne doručení tohoto upozornění.

Stejného provozovatele také vyzvala k podání vysvětlení, proč přerušuje reklamním blokem dětské pořady kratší než 30 minut.

widgety

IPTV/VoD

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání zaevidovala jednoho nového poskytovatele audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání (Šlágr TV, s. r. o., na adresách www.slagrtv.stream a www.slagrtv.cz) a celkem jich tak k dnešnímu dni eviduje 145. Požádala rovněž poskytovatele audiovizuální mediální služby na vyžádání Webové stránky TV RTM umístěné na adrese www.tvrtm.cz, společnost Studio ReVi, s. r. o., o podání vysvětlení, zda je nedostupnost webových stránek dočasnou záležitostí, nebo se jedná o ukončení poskytování audiovizuální mediální služby na vyžádání.

Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 20 dní ode dne doručení výzvy.

Ve stručnosti

  • Rada upozornila provozovatele televizního vysílání TV Morava, s. r. o., na to, že úroveň hlasitosti vysílání reklamy, teleshoppingu a označení sponzora musí být v souladu s technickou specifikací danou vyhláškou č. 122/2013 Sb.
  • Rada se seznámila s řadou diváckých podání (celkem 31) týkajících se například Linarxus Czech, s. r. o., resp. Film+ (Na život a na smrt a Tajemný muž), Digital Broadcasting, s. r. o., resp. Rebel (IQ kviz) či Česká televize, resp. ČT 1 (reportáž o státním rozpočtu).
  • RRTV také požádala provozovatele vysílání CET 21, s. r. o., o podání vysvětlení, z jakých zdrojů vychází konstatování „podle statistik lidé pokročilého věku zaviní víc než třetinu dopravních nehod, ať už jako řidiči, cyklisti nebo chodci“, které zaznělo v rámci reportáže nazvané „Třetinu dopravních nehod v Česku zaviní senioři“. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 20 dní ode dne doručení této výzvy.
  • Rada se seznámila s rozsudkem Městského soudu v Praze, kterým bylo zrušeno rozhodnutí Rady ze dne 17. června 2014, jímž Rada rozhodla o neudělení souhlasu se změnou licenčních podmínek k provozování televizního vysílání programu Prima love v části stanovující podíl vysílacího času vyhrazeného vysílání evropské tvorby. Odsouhlasila také podání kasační stížnosti proti tomuto rozsudku.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+