Více

RRTV se nelíbí reklama Běleckého mlýna na ČT 1

Říjnové obchodní sdělení Běleckého mlýna na ČT 1 nebylo podle Rady dostatečně označeno a odděleno od vysílaného programu.

Absence spotové reklamy na ČT 1 nutí obchodníky České televize vymýšlet kreativní způsoby, jak dostat své klienty na obrazovku nejsledovanějšího veřejnoprávního programu. A občas narazí. Na svém posledním zasedání jim to vyčetla Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, která si posvítila na říjnovou kampaň hotelu Bělecký mlýn.

Rada upozornila Českou televizi na porušení zákona o televizním a rozhlasovém vysílání, kterého se měla dopustit odvysíláním čtveřice obchodních sdělení, prezentovaných jako označení sponzora Bělecký mlýn. Ta obsahovalo přímou pobídku ke konzumaci služeb sponzora (formulovanou podle Rady jako „přesvědčte se sami“) v doprovodném voice overu.

Podle Rady toto obchodní sdělení, které naplňuje definiční znaky reklamy, nebylo ve vysílání rozeznatelné jako reklama a nebylo zřetelně zvukově, obrazově nebo prostorovými prostředky odděleno od ostatních částí vysílání. Rada stanovila lhůtu k nápravě sedm dní od doručení upozornění.

5 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 10. 2. 2016 11:34
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+