Více

Reportáž Černých ovcí opět rozdmýchala emoce okolo Servisního poplatku

Pokuty za celkem pětatřicet milionů korun, které udělil provozovateli služby regulátor, zatím nenabyly právní moci. Firma, která operátora Skylink vlastní, sídlí v Lucembursku.

Zavedení takzvaného Servisního poplatku u satelitních služeb SkylinkCS Link lze označit klamavými praktikami. Ve včerejším vydání pořadu Černé ovce to přiznal mluvčí Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) Martin Drtina. Jaromír Glisník, člen představenstva M7 Group, která obě služby provozuje, to ale odmítá. Firma sídlící v Lucembursku, dostala od ČTÚ několik pokut, a to konkrétně ve výši pět, deset a dvacet milionů korun, žádná z nich však ještě nenabyla právní moci. Společnost M7 Group tvrdí, že nejde o poplatek za programy, ale platbu za služby, jakými jsou například fungování zákaznické linky.

VIDEO: Reportáž věnovaná satelitní televizi Skylink (začátek v čase 5:30)

Na otázku, proč ještě Skylink za své podnikání českému státu nezaplatil pokutu, mluvčí ČTÚ odpověděl: Správní řád nám stanovil lhůty. Účastník má právo využít svých opravných prostředků a tím pádem se toto řízení prodlužuje. Nespokojení klienti, kteří se na regulátora obrátili, argumentují tím, že jim byl slíben doživotní příjem satelitní televize zdarma a řešili tak například problematickou situaci se sledováním stanic pozemní cestou. Za předpokladu, že Skylink prokazatelně neinformoval o tom, že bude účtována nějaká cena za službu, tak skutečně nemá nárok tyto prostředky požadovat, uvedl advokát Ondřej Mader.

K TÉMATU: Jen ze servisního poplatku by Skylink 15-milionovou pokutu od ČTÚ splatil za 14 dní

Celá reportáž se již od začátku snažila postavit provozovatele Skylinku do špatného světa. Moderátoři ji uvedli scénkou, kdy jeden z nich požadoval peníze za to, že své kolegyni půjčil kolo. Tuto skutečnost si však následně rozmyslel a chtěl za něj zaplatit. Právě na tomto modelu byla ukázaná situace, do jaké postavila své zákazníky společnost M7 Group. Nikdy jsme neslibovali, že naše služby budou bez poplatků na věky. Služba byla zadarmo v době, kdy si ji zákazník koupil. Žádnému zákazníkovi jsme nezavedli poplatek dříve než dva roky od vzniku smluvního vztahu. V době, kdy se naše nabídka jmenovala Gratis byly naše služby skutečně poskytovány zdarma, konstatoval člen představenstva M7 Jaromír Glisník.

34 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 22. 6. 2014 1:09

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+