Hlavní navigace

Renezance úpadku

20. 4. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Sokoljan
Čerstvé statistiky o prodaných nákladech a předplatném ukazují, že takzvaná „renezance tisku“, jak o ní hovoří někteří mediální analytici, se nekoná.

Propad tištěných médií pokračuje stejným tempem jako loni – deníky klesají v průměru o šest procent ročně. V meziročním srovnání si nejvíc pohoršila Mladá fronta Dnes, která prodala o bezmála deset procent výtisků méně. U Deníku je to osm procent, u Hospodářek skoro šest, u Práva pět. O něco pomaleji ztrácejí čtenáři zájem o bulvár.

BRAND24

Ruku v ruce s klesajícími náklady klesají i příjmy z inzerce. Odkud se tedy vzaly úvahy o návratu dobrých časů pro tištěná média?

Zvýšený zájem o tisk bohužel neprojevují čtenáři, ale jen vydavatelé, a to především ti, kteří původně vsadili výhradně na on-line obsah. Vznik nových tištěných titulů, které tito dosud internetoví mediální podnikatelé začali vydávat, dál rozmělňuje prostředky, které do tisku plynou od zadavatelů inzerce a paradoxně tím urychlují propad celého segmentu. „Klasickým“ vydavatelstvím proto nezbývá nic jiného než pokračovat opačnou cestou a dál hledat zlatý grál současného mediálního světa – tedy výdělečný on-line model.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je novinář a mediální konzultant.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).