Před pár dny jsem tu v diskuzi s Katodou nadhodil můj tip, o kolik si Prima v celotýdenní sledovanosti polepší oproti předchozímu týdnu. Odhadoval jsem 1 - 1,5%. A je to tady, jen ten prime time mi moc nevyšel :D Jinak Nova oproti loňskému roku v tuto dobu poklesla o 7%!!! Divím se, že tam už nepadají hlavy jako na Markíze, protože rozdíl mezi nima a Primou je už jen 13%! Jinak počkejme si na Mildu, jeden z historických úspěchů Primy a historických neúspěchů Novy je podle něho propadák pro Primu. Takže se těšmě na jeho moudra, protože i když totálně postrádají logiku, jsou zábavná :)))
Mildo, my se vám snažíme jen vysvětlit, že zatímco Nova ve všech cílovkách a časech klesá, Prima roste. A to je úspěch, který musí uznat každý, protože vítězem tohoto podzimu je jednoznačně Prima. Ono to nikdy nebude tak, že se ze dne na den výsledky změní. Nova se řítí dolů, Prima se řítí nahoru a tudíž je jasné, kde panuje spokojenost a kde se každý den bojí výsledků sledovanosti. Prima na tom byla těsně s Novou jen v době VyVolených, kteří se vysílali každý den a na které se dívali prakticky všichni. Éra těchto show je ale pryč a televize teď musí mít více pořadů v různé dny, aby si průměrné podíly vylepšovaly. Takže je situace mnohem složitější a Primě se to zatím vede více než dobře, takže určitě na Palmovce nelitují, že investovali tak velké částky do nových pořadů, jelikož jim to nese zasloužené ovoce. A Nova si snad uvědomí, že jestli se neoprostí od svého estrádního pojetí všech pořadů ala 90. léta, tak brzo dostane od progresivnější a modernější Primy na zadek a skončí možná na podobných číslech jako Barrandov. On se totiž rok 2010 dostal už i k nám a i čeští diváci vyžadují kvalitně zpracované pořady po vzoru zahraničí a ne utápění se ve stále stejném a špatném standardu.
Ale já vám jen dokazuji, jaký jste demagog. Ono i v té kategorii 15-54 jde o výrazné snížení rozdílu mezi oběma televizemi. Navíc neustále papouškujete nějaký nesmysl, že něco dopadá pro mě hůř. Tak vám už asi postopadesátéosmé říkám, že pro mě nic hůř ani líp nedopadá ani nevyznivá, já nemá z podílu sledovanosti žádné televize ani korunu.
Dělat advokáta Nově nemusíte, ona o to ani nestojí. Stačí, když tu ze sebe nebudete neustále dělat blbce.:-)
Páni, mě by zajímalo, jestli to je u vás nějaká úchylka dělat ze sebe naprostého troubu, který nezvládá ani počty, které se učí na základce. Tak jen tak pro ilustraci, když vezmeme meziroční porovnání 38.týdne. V 38.týdnu 2009 byl rozdíl ve sledovanosti mezi tv skupinou Novy a tv skupinou Primy 24.32%. V 38.týdnu 2010 je to už jen 14%. Za jediný rok se tedy náskok Novy na Primu zmenšil o 10.32%. To je docela velký skok. Vy ale samozřejmě zase budete zcestně blábolit, že to je málo. Ale 10.32% je například 2,5 násobek dosavadní sledovanosti Barrandova. Ten je ve stejném multiplexu, jako výše zmíněné televize, takže se mu pokrytí rozšiřuje stejně rychle. Že má hluboko kapsy a z některých vysílačů začíná vysílat později je jeho problém, stejně jako to, že nemá ani na to, aby dal nějaké investice do programu. Vaše poznámka o přetahování formátů od konkurence je směšná, zvlášť když si vzpomínám jak jste tady hájil Barrandov, když formáty/pořady přetahoval on. Ale i to se musí umět a růžovým nejde ani to.
Já si radši dám k obědu řízek s bramborem, než plesnivý salám s lanýži - to je na vysvětlenou k té vaší technice. Doufám, že jste to pochopil. Za další 30% není dvojnásobek k 19%. Dále, jestli věříte tomu, že investice do podzimního schématu na Nově byly minimální (Telemánie, Okresní přebor, Dokonalý svět, Příběhy bez scénáře) a na Primě gigantické, tak jste pro mě opravdový ignorant. Myslím, že jsou celkové investice obou televizí téměř totožné. Jestli si myslíte, že na Nově teď sedí spokojeně s rukama na klíně a nehodlají výrazněji zasahovat do programu, tak jste na velkém omylu. Za další, Prima se dotáhla na svoji sledovanost před třemi lety jako jediná. Nova klesla o 20% a ČT1 o necelých 10%. Takže je to v éře digitálních TV obrovský úspěch. A nakonec to, že vás nic nezaujalo asi Primu při nárůstu její sledovanosti moc nezajímá. Mě naopak zaujala hromada věcí - Talent, Show Jana Krause, pořad Zdeňka Izera, VI. řada Zoufalých manželek, Na nože se Zdeňkem Pohlreichem, nová řada Sběratelů kostí a na Coolu např. premiérová 21. řada Simpsonových, nejúspěšnější seriál současnosti Glee nebo reality show Trucky na ledě. Myslím si tak, že tu trochu lžete! ;-)
Vím, že už jsem se tu někdy ptal, ale odpovědi se mi nedostalo. Jsou do skupiny Nova a ČT započítávány i programy ČT HD a Nova HD? Nepředpokládám, že by měly nějak závratnou sledovanost, ale přece jen by to nějaké procento mohlo být.
Skupiny jsou vytvořeny prostým součtem podílů TV stanic, viz legenda v grafu. Zdrojová tabulka je použita ta odkazovaná v článku. Jestli do podílu TV Nova počítají i Nova HD, tak to je otázka na ATO.
Mimochodem do podílu skupiny Nova není započítána Nova Sport, takže i zde je mírné zkreslení.
Dneska zase perlíte :-) Jestli jste si nevšiml tak nezpochybňuji to, že Nově pomalu klesá sledovanost a Primě mírně roste. Jen mám pocit že to je při těch investicích co Prima vložila do podzimního programu dost slabota. Navíc vy pořád taháte čísla z kategorie 15+, ale na PR oddělení by vám konečně mohli vysvětlit, že Prima už několik let prodává inzerci pro kategorii 15-54 let a tam ty čísla Nova/Prima vyznívají pro vás ještě hůř ;-)
Jinak mě moc nebaví dělat advokáta Nově, ale to co tu předvádí prima fanklub je fakt zaslepenost ;-)
Dokud Prima nesrovná krok v technice s konkurencí, bude pořád jenom dotahovat. A dokud Novákům bude stačit aby jen tak na půl plynu za minimální investice drželi dvojnásobnou sledovanost oproti Primě, nedonutí je nic k žádným výrazným změnám v programu. To že se Prima dotahuje na sledovanost co měla před 2-3 lety je sice pěkné, ale za ty pemíze a při tak vylepšeném pokrytí signálem to je dle mého názoru dost slabota. A teď čistě osobní pohled, zatímco na Nově si z podzimních novinek vyberu, Prima mě pořád neoslovuje, tož asi tak....
To jste si dovolil moc, zpochybnit skvělé úspěchy Primy, která ani při masivních investicích do programu a přetahování divácky osvědčených formátů od konkurence není schopna se výrazněji dotáhnout Nově ;-)
Fanklub prima PR aktivistů opět skvěle baví :-)
Takže teď ale vážně. Komerční dvojčata prodávají reklamu v divácké kategorii 15-54 let a důležitý je hlavně primetime. A tady jsou čísla naprosto jednoznačná. Nova share 40,5%, Prima jenom 17,9%.
Souhlasím ale s vámi že Prima má po prázdninách nadstandartní sledovanost. Ale není to náhodou tím že poslední rok byla sledovanost Primy na dlouhodobých minimech?
V podstatě Prima když zjistila že v kategorii 15-54 let Novu nedoženese, vrátila se k osvědčené strategii z doby své největší slávy. Obnovila úspěšné formáty z minulosti (Krampol, Adamec, Izer) a zaměřila se opět na starší ročníky, kteří jí začínaly stále více utíkat k TV Barrandov. Naopak z Barrandova se část prázdninových diváků vyšších ročníků vrátila zpět na Primu. Takže museli obměnit programové schéma tak, že nyní mají vyrovnanou sledovanost mezi muži a ženami a značně si polepšil u mladších diváků.