Více

Reklamy na kurzové sázky? Zkraje roku nejspíš přijde chaos

Pokud by si nějaký historik dal tu práci a chtěl někdy v budoucnosti sepsat dějiny novodobého sportovního sázení, začal by asi takhle.

Rok 2017 bude v mnoha ohledech novým začátkem, který přinese nejen povinnost registrace, nahlášení bankovního účtu, faktické vyloučení sociálně nejslabších a řadu dalších technických, administrativních a logistických změn. Především ale bude znamenat nástup dosud nelegálních provozovatelů.

PSALI JSME: Livebetting v hybridní televizi? Blízká budoucnost s nejasnými obrysy

Očekává se, že některé z velkých sázkařských serverů, které už v Česku beztak působí v rozporu se zákonem, se v tuzemsku prostě legalizují, což jim umožní rozjet byznys se vším všudy – včetně reklamních kampaní, investic do médií a aktivní PR práce s novináři. Investice to podle všeho nebudou malé: vím o případu, kdy už předloni jeden z „nelegálů“ nabízel jen za PR služby sedmimístný rozpočet.

Dočkáme se velkorysých kampaní dosavadních „nelegálů“?

Tradiční poskytovatelé kurzového sázení tedy budou čelit víceméně stejné konkurenci jako dosud, ale s tím zásadním rozdílem, že nově zaregistrovaní poskytovatelé sázek budou mít mnohem širší možnosti oslovit komunitu sázkařů. Proniknou po velmi dlouhé době do mainstreamových online i klasických médií a dá se čekat, že inzertní prostor zahltí velkorysými kampaněmi.

K TÉMATU: SPIR lobuje u poslanců proti blokování nelegálních sázkových služeb

Jak to zahýbe s trhem? Celé komplikované téma se dá maximálně zjednodušit na dva základní pohledy: podle toho prvního nastanou klasickým provozovatelům kurzových sázek těžké časy. Nadnárodní konkurence bez kamenných poboček, připravená investovat do českého trhu a schopná tlačit dolů vypisované kurzy, může být pro české firmy vážnou hrozbou.

CIF16


Autor: UX Passion

Možnost řešení živých sázek během přímého přenosu vzorového fotbalového zápasu mezi Realem Madrid a FC Barcelona

Vydělat by mohli všichni, včetně médií

Druhý pohled je mnohem optimističtější a tvrdí v podstatě opak: konkurence v podobě těchto nadnárodních online provozovatelů je tu už dávno, teď konečně ale začnou platit daně, respektovat zákony a podnikat za zhruba stejných podmínek jako „národní“ provozovatelé. Navíc budou mít na českém trhu vyšší náklady – a to daňové zatížení a propagaci.

Nečekejme, že se všechno změní o silvestrovské půlnoci. Jak referují média, už teď to vypadá, že ne všechna opatření předpokládaná zákonem se podaří spustit hned od začátku, a je možné, že v prvních týdnech příštího roku zavládne chaos. Komu nové legislativní prostředí prospěje nejvíc, je obtížné předpovědět. Už teď se ale zdá být jisté, že pokud vsadíte na média a jejich inzertní příjmy jako na celkového vítěze, nemůžete se moc splést.

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 19. 7. 2016 15:46

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+