Hlavní navigace

Reklamní výdaje nadále rostou, nejméně roste tisk a outdoor

28. 8. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Monitoring reklamních investic společnosti Nielsen Admosphere pokračuje v optimistickém tónu, meziroční nárůst objemu televizní reklamy dosahuje dvaceti procent.

Celkem proteklo monitorovanými médii za prvních sedm měsíců letošního roku necelých 39 miliard korun, zhruba o pět miliard více než minulý rok. To znamená nárůst o necelých patnáct procent. Nejlépe si vedly televize, které si prodaly v ceníkových cenách reklamu za necelých deset miliard, tedy více než čtvrtinu všech reklamních investic.

PRVNÍ PŮLROK: Reklamní příjmy podle výzkumu Nielsen Admosphere u všech médií rostou

Dařilo se i rozhlasové reklamě, která si proti loňskému roku polepšila o více než čtyři sta milionů v hrubých příjmech. Stouply i investice do reklamy v tiskových médiích, konkrétně o více než osm set milionů korun, což znamená meziroční nárůst o necelých devět procent. O více než pět procent pak stouply příjmy v outdoorové reklamě, kterou letos zatím protekly necelé tři miliardy korun.

UX DAy - tip 2


Autor: Nielsen Admosphere

Letos v červenci si pak monitorovaná média přišla na více než čtyři miliardy korun, více než polovinu z nich pak spolkla televizní reklama. Přes jednu miliardu inkasovala tisková média, což ale v meziročním srovnání znamenalo nárůst o pouhých 0,25 procenta. Lépe si tak vedla outdoorová reklama, která ve srovnání s loňským červencem posílila o tři procenta.

Naopak výrazně posílila rozhlasová reklama, jejíž příjmy se oproti loňskému červenci zvýšily takřka o sedmnáct procent. Konkrétně si rádia letos v červenci přišla na 435 milionů korun, o rok předtím to bylo 373 milionů korun. Celkem meziročně vzrostly příjmy monitorovaných médií o více než patnáct procent.


Autor: Nielsen Admosphere

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).