Celkem proteklo monitorovanými médii za prvních sedm měsíců letošního roku necelých 39 miliard korun, zhruba o pět miliard více než minulý rok. To znamená nárůst o necelých patnáct procent. Nejlépe si vedly televize, které si prodaly v ceníkových cenách reklamu za necelých deset miliard, tedy více než čtvrtinu všech reklamních investic.
PRVNÍ PŮLROK: Reklamní příjmy podle výzkumu Nielsen Admosphere u všech médií rostou
Dařilo se i rozhlasové reklamě, která si proti loňskému roku polepšila o více než čtyři sta milionů v hrubých příjmech. Stouply i investice do reklamy v tiskových médiích, konkrétně o více než osm set milionů korun, což znamená meziroční nárůst o necelých devět procent. O více než pět procent pak stouply příjmy v outdoorové reklamě, kterou letos zatím protekly necelé tři miliardy korun.
Letos v červenci si pak monitorovaná média přišla na více než čtyři miliardy korun, více než polovinu z nich pak spolkla televizní reklama. Přes jednu miliardu inkasovala tisková média, což ale v meziročním srovnání znamenalo nárůst o pouhých 0,25 procenta. Lépe si tak vedla outdoorová reklama, která ve srovnání s loňským červencem posílila o tři procenta.
Naopak výrazně posílila rozhlasová reklama, jejíž příjmy se oproti loňskému červenci zvýšily takřka o sedmnáct procent. Konkrétně si rádia letos v červenci přišla na 435 milionů korun, o rok předtím to bylo 373 milionů korun. Celkem meziročně vzrostly příjmy monitorovaných médií o více než patnáct procent.