Více

Reklamě na ČT 1 neodzvonilo. Zachovat ji chce místopředsedkyně Senátu

Přívrženci zachování reklamy ve vysílání prvního programu České televize patrně ještě neřekli poslední slovo. Pouhé dva dny před začátkem srpnové schůze Senátu, na které mají senátoři projednat novelu zákona o ČT, která ruší reklamu na programech ČT 1, ČT 24 a internetových stránkách veřejnoprávní televize, oznámila místopředsedkyně této horní komory parlamentu Alena Gajdůšková (ČSSD), že se zasadí o změnu novely a zachování reklamy na ČT 1.

K TÉMATU: Poslanci definitivně odhlasovali konec reklamy na ČT 1, ČT 24 a webu ČT

Převedení reklamy z plnoformátového kanálu ČT 1 na kanál ČT 2 je naprosto proti evropským zvyklostem i odbornému náhledu na fungování médií, uvedla Gajdůšková v prohlášení, které v úterý poskytla agentuře ČTK. Druhý program veřejnoprávní televize je podle ní menšinový a výběrový, a vysílání reklamy by jej narušilo. Navíc oslovuje spíše menšinového diváka, což je pro zadavatele reklamy nezajímavá cílová skupina.

ČTĚTE TAKÉ: Konec reklamy na ČT 1, ČT 24 a webu ČT projednají senátoři po 4. srpnu

Gajdůšková zpochybňuje, že by výnosy z reklamy na ČT 2 nějakým zásadním způsobem naplnily Fond kultury, kam by měly podle novely odhlasované poslanci putovat. Obchodní ředitel ČT Robert Kvapilrozhovoru pro server DigiZone.cz odhadnul roční reklamní výnosy ČT 2 na 10 až 15 milionů korun. Lze se jen dohadovat, co je vlastním motivem a cílem této konstrukce, kritizuje Gajdůšková nápad poslanců, aby reklama zůstala jen na ČT 2 a ČT 4.

NAPSALI JSME: RRTV: Reportáže Novy o reklamě na České televizi byly neobjektivní

Gajdůšková chce také svým pozměňovacím návrhem k novele schválené poslanci posunout termín oficiálního dokončení televizní digitalizace v České republice z letošního listopadu na 1. červenec 2012. Do konce června příštího roku totiž mohou původní celoplošné analogové televize vysílat analogově na Zlínsku a Jesenicku. Senátoři už dříve dali najevo přání odstranit z poslanecké verze novely část, která ruší povinnost platit televizní a rozhlasový poplatek za přijímače, které byly trvale znehodnoceny pro možnost příjmu signálu. Bojí se totiž jejího zneužití.

9 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 3. 8. 2011 18:03

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+