Více

Ředitelka TV Barrandov: Plán pro příští rok? Chceme podíl na divácích 7 až 8 %

V třetím roce své existence chce televize Barrandov pokračovat v růstu a zvýšit svůj podíl na publiku až na osm procent. To je hodnota, s níž před lety startovala druhá celoplošná komerční televize v zemi, Prima. „Ale tehdy tu určitě nebyla tak silná konkurence,“ namítá v rozhovoru pro server DigiZone.cz Janis Sidovský, šéf marketingu, PR a vlastní tvorby TV Barrandov. „Chceme být nadále alternativou vůči velkým televizím,“ dodává generální ředitelka Barrandova Janka Vozárová, podle níž přibude původních pořadů i další osvědčené starší české seriály.

Blíží se konec roku, pro který jste si stanovili za cíl dosáhnout s televizní Barrandov šestiprocentního podílu na sledovanosti. Nyní se pohybujete nad čtyřmi procenty, myslíte si, že ještě můžete posílit na oněch šest procent?

Janka Vozárová: Dali jsme si pro letošek cíl pět až šest procent a myslíme si, že bychom jich do konce roku mohli dosáhnout. Naše křivka sledovanosti neustále mírně stoupá. Vycházíme i z toho, že některé dny už šestiprocentního podílu na trhu dosahujeme. Průměrně se držíme na hodnotě okolo 4,47 procenta. Ostatně, minulý rok jsme v zimních měsících také měli nejvíce diváků a díky tomu jsme dosáhli našeho loňského cíle (tříprocentní podíl na trhu, pozn. red.). A tak by tomu mělo být i letos.

Budete muset kvůli dosažení tohoto cíle investovat další peníze do zimního programu nad rámec původně schváleného rozpočtu?

Janka Vozárová: Ne, ale je to naše normální programová strategie pro budoucí rok. Doufám, že diváci u nás najdou i nové věci, které budou chtít sledovat.

Chystáte se ještě do konce tohoto roku měnit programové schéma a nasazovat novinky, abyste se přiblížili oněm pěti až šesti procentům podílu na trhu?

Janka Vozárová: Skladba programu se plánuje na dlouhá, nejméně čtvrtletní období, takže hodně změn už není možných. Ale určitě už máme připravené novinky pro příští rok a pomalu se připravujeme i na rok 2012.

Janis Sidovský: Novinky nasazujeme pořád, třeba silné akviziční filmy, takže k nárůstu sledovanosti určitě dojde i díky filmům typu Po přečtení spalte, Východní přísliby a dalším. Chystáme se vysílat Fantomase. Na dobrá čísla určitě dojde.

Janka Vozárová, Janis Sidovský - 3

Loňského plánu tříprocentního podílu na sledovanosti jste dosáhli bez problémů, letošního cíle dosahujete hůře. Už víte, jakého podílu by měl Barrandov dosáhnout do konce příštího roku? Předpokládám, že tentokrát už nepůjde o násobek letošního plánu, 12 procent by bylo přece jenom těžce dosažitelné číslo.

Janis Sidovský: 12 procent to určitě být nemá.

Janka Vozárová: Příští rok bych chtěli docílit podílu mezi sedmi až osmi procenty.

To ale bude představovat další investice do programu. Budete oproti letošnímu roku navyšovat částku na výrobu a nákup pořadů, nebo zůstanete na stejném čísle? A chystáte nějaké výrazní změny v programování Barrandova?

Janka Vozárová: Z principu v hlavních blocích ne, protože divák si na program zvyká postupně a to, co už nám funguje, určitě měnit nebudeme. Ono to hodně souvisí s procesem digitalizace, 11. listopadu 2011 by měl přijít den „D“, kdy bude zdigitalizováno a my předpokládáme, že nám automaticky přibudou další diváci. Barrandov zatím ještě nemá stoprocentní pokrytí, zbývá hodně míst třeba na Moravě. Statistické řady nám ukazují, že si na to číslo určitě můžeme sáhnout.

A z hlediska těch investic do programu? Budete je navyšovat?

Janka Vozárová: Určitě ano.

Dá se to nějak kvantifikovat?

Janka Vozárová: Ne, ještě to je předčasné. Vstupuje do toho více faktorů: jak se bude chovat trh, jak postoupí ekonomická krize, nebo zda skončí, takže zatím těžko říct. Jedno souvisí s druhým.

Takže rozpočet televize Barrandov na příští rok ještě není schválen?

Janka Vozárová: Ještě na něm pracujeme.

Jak je s dosavadními výkony Barrandova spokojen jeho většinový vlastník Tomáš Chrenek?

Janka Vozárová: Máme od něj schválený projekt, který dodržujeme. Barrandov je čtvrtou ze všech televizí na českém trhu, a přitom je pouze digitální. Odborná veřejnost takový úspěch nečekala, rozhodně nám nepředvídali výsledky, jakých jsme v druhém roce vysílání dosáhli. Už jsme hráčem, s nímž se počítá. Třetí rok vysílání by měl být přelomový. Chceme zachovat princip rodinné televize, který se nám osvědčil a oslovuje širokou skupinu diváků. Určité bloky vykazují opravdu pěkné výsledky, například Animáček.

Animáček skutečně přitahuje pozornost diváků, zejména ze skupiny dětí od čtyř do 14 let. V té se každodenní podíly Barrandova v hlavním vysílacím času pohybují i přes 10 procent. Jak si vedete přímo v hodině, kdy Animáček vysíláte? Jste v ní u této cílové skupiny lídrem trhu?

Janis Sidovský: Ve skupině 4 až 9 let v čase 18:55 až 19:55 jsme lídři, dosahujeme průměrného ratingu 8 až 10 procent. Jednotlivé pořady v tomto pásmu, třeba Šmoulové, dokážou generovat až 16 procent ratingu. Je to ohromný úspěch, a sledovanost Animáčku stále roste. Ještě jsme si nesáhli na strop možností a potenciálu toho pásma. Budeme s ním pracovat i v příštím roce, budou pokračovat Šmoulové a nasadíme i další animované seriály. Pustíme se i do jednoho vlastního.

Jakého?

Janis Sidovský: Bude se jmenovat Animáček a budou v něm vystupovat postavy, které jsou součástí znělky této hodiny vysílání pro děti. S Animáčkem hodně pracujeme i marketingově, objevujeme se na různých akcích pro děti, úspěch zaznamenalo jak stejnojmenné pexeso, tak mobilní aplikace pro iPhone. V průběhu příštího roku plánujeme i jednu sladkost pro děti do běžné distribuce, která ponese název Animáček.

Uvažujete o nějakých dalších tematických blocích, zaměřených na další konkrétní cílové skupiny diváků?

Janis Sidovský: Všechny dny na Barrandově máme rozdělené tématicky, takže se nám vždycky daří oslovovat tu tématickou skupinu, o kterou zrovna usilujeme. Máme české pátky, lahůdkové čtvrtky s nezávislou filmovou tvorbou, úterý s úsměvem, kdy nabízíme slavné evropské komedie. Teď v jejich rámci nabídneme Fantomase.

Janka Vozárová: Nabízíme také netradiční příběhy v rámci Šokujícího pondělí, a tento cyklus si už také našel svého diváka. Tyto dokumenty jsou ze života a jsou všechny premiérové.

Sledovanost Barrandova jste hodně postavili na starších českých filmech a seriálech. Majora Zemana vysíláte už podruhé, a to krátce po premiéře. Dokáže stále oslovovat dostatečně velké publikum?

Janis Sidovský: Ukázalo se, že Major Zeman je divácká jistota, lidé si ho najdou v jakémkoli čase a v kterýkoli den. Funguje spolehlivě, stejně jako Chlapci a chlapi, které vysíláme v sobotním prime time. Je to sázka na českou a československou notu, která nám vychází.

Janka Vozárová: Od začátku jsem říkala, že jediné, co si neseme oproti jiným televizím, je název Barrandov. Je to marketingová značka, kterou musíme umět prodat. Filmy, které vysíláme v rámci Českého pátku, vznikaly na Barrandově, stejně jako česká televizní tvorba. Poukazujeme jím na kulturní tradici ještě z doby Československa. Mezi lidmi to má velmi příznivou odezvu. Nabízíme tituly, které dlouho neviděli, ale pamatují si je. Oslovujeme jimi typického českého diváka. Příští rok bude shodou okolností 80. výročí založení barrandovských studií, takže to chceme marketingově propojit, televizi Barrandov i filmová studia, a vytěžit z toho co nejvíc. Toto výročí bude prolínat i naším televizním programem.

Janka Vozárová

Dá se už teď říct, co v něm bude?

Janis Sidovský: Barrandov je synonymem českého filmu i české televizní tvorby, takže kromě některých věcí, které jsme koupili od České televize, budeme pokračovat i ve vlastním cyklu magazínu Tajemství. Zaměří se na film a filmové hvězdy, zákulisí filmu i na jednotlivé osobnosti, které příští rok oslaví svá jubilea. K výročí chystáme k tomu i speciální eventy, které ale ještě nechci prozrazovat, ale měly by být za účasti mezinárodních hvězd, jež se objevily v barrandovských ateliérech. Každý měsíc nabídneme k tomuto výročí nějaký pořad nebo akci.

Když jsme se minule bavili o programování Barrandova, přišla řeč i na nákup starších českých seriálů od ČT. Tehdy se měnila pravidla pro jejich prodej. Jak to vypadá s jejich nákupy pro příští rok? Objeví se na Barrandově další starší české seriálové tituly?

Janka Vozárová: Je pravda, že ČT nastavila normální komerční pravidla, takže tyto seriály prodává podle poptávky a nabídky. Snažíme se jednat tak, aby na nás ČT myslela a v rámci svojí široké nabídky poskytla práva na některé seriály. Začíná se nám to nějakým způsobem dařit.

Kolik seriálových titulů od ČT byste chtěli koupit na příští rok? Předpokládám, že mi neřeknete, o které máte zájem, tak mě alespoň zajímá, kolik jich bude.

Janis Sidovský: Jeden seriál jsme už koupili. Jde o slavné, hvězdně obsazené dílo. A možná budeme mít prostor na ještě jeden seriál.

Ten, co jste už koupili, prozradit můžete?

Janis Sidovský: Zatím ne.

Letos v červnu rozhodla valná hromada společnosti Barrandov Televizní Studio o navýšení základního jmění o 200 milionů korun. Tyto peníze měly jít především do programu TV Barrandov. Na co jste je použili?

Janka Vozárová: Stále jsme ještě v náběhové křivce, takže to bylo normálně v souladu s projektem a doplnilo to naše zdroje na rozběh televize. Peníze šly do programu, ale i do provozu Barrandova.

Janis Sidovský: Do technologie, na marketing…

Čili na běžné provozní náklady.

Janis Sidovský: Ano.

Letošní podzim se nese v duchu souboje konkurenčních talentových show televizí Nova a Prima. Česká televize se v sobotu přidala s čtvrtou řadou taneční show StarDance. Daří se podle vás Barrandovu dostatečně oslovovat publikum, které hledá alternativu vůči těmto velkým soutěžím, nebo jste čekali lepší výsledky sledovanosti? Případně horší?

Janis Sidovský: Barrandov je alternativa. Vezměte si, že každou sobotu máme podíl na publiku přes pět nebo i šest procent, což je více, než jsme mívali před létem. Sobota se nám v tomto ohledu absolutně osvědčila, a fungují nám také neděle – hlavně díky Pravdivým příběhům a Majoru Zemanovi.

Janka Vozárová: Určitě jsme alternativa, a naše čísla sledovanosti jsou dokonce čím dál tím lepší. Čím déle pokračují talentové show, tím lepší míváme sledovanost. I na absolutní počet diváků se lepšíme. Nás se tedy tyto show dotkly pozitivně.

Ono se ukazuje, že tím, jak jdou obě talentové soutěže přímo proti sobě, navzájem se vybíjejí a divák opravdu hledá alternativu. Jakmile Česká televize nasadila na první program novou detektivku s Jiřinou Bohdalovou, s přehledem obě talentové show na Primě i Nově porazila.

Janis Sidovský: Ano, všimli jsme si toho. My si samozřejmě analyzujeme, odkud k nám přicházejí diváci. Víme, že přepínají.

Tento měsíc nasadíte do vysílání reality show Bubu hledá chlapa, jejímž prostřednictvím chcete najít Zuzaně Bubílkové moderátorského partnera, který bude glosovat domácí politické dění. Jak bude tato soutěž vypadat a jak dlouho ji budete vysílat?

Janis Sidovský: Poběží každou sobotu večer v prime time. Není to velká podívaná ve stylu talentových soutěží, které jste zmínil, je to spíš komorní show. Možná jsme jejím prostřednictvím objevili nový formát „úsporné show“. Je to osobnostní pořad Zuzany Bubílkové, která k sobě hledá partnera na jeviště. Přihlásilo se nám na 200 uchazečů, kteří budou procházet jednotlivými koly, a v tom posledním se ukáže, kdo by byl nejvhodnějším kandidátem na pozici parťáka Zuzany Bubílkové. V porotě vracíme na obrazovku Pavla Zunu, společně s ním rozhodují o kandidátech slovenský humorista Milan Markovič a komentátor MF Dnes Martin Komárek.

Janka Vozárová, Janis Sidovský - 1

Je to tedy časově omezený formát, dejme tomu na jeden měsíc?

Janis Sidovský: Ano, na jeden měsíc. Půjde v listopadu každou sobotu, bude do určité míry satirou na veškeré castingové soutěže, protože je staví do trošku jiného světla. Výhrou pro vítěze je možnost natočit v příštím roce se Zuzanou Bubílkovou pořad pro televizi Barrandov.

V sobotu vysílá Česká televize svoji StarDance. Nasadíte tuto soutěž proti ní?

Janis Sidovský: Ano, tento pořad půjde přímo proti StarDance.

Janka Vozárová: Je to úplně jiný žánr, takže by to neměl být problém.

Janis Sidovský: A taky musíme říct, že Zuzana Bubílková má velmi početné publikum, které se s ní přesouvá na tu televizi, kde zrovna vystupuje. Ověřili jsme si ten fakt u Politické střelnice, která nyní běží místo pátku v neděli, a diváci se ve stejném počtu prostě jen přesunuli na jiný den.

Co chystá Barrandov na vánoční svátky a Silvestra? Loni jste dosáhli poslední prosincový týden rekordní sledovanosti, počítáte s podobným výsledkem i letos?

Janis Sidovský: Budeme mít pohádkové Vánoce. Můžete se těšit na Šípkovou Růženku, Tři zlaté vlasy děda Vševěda, a řadu dalších pohádek, které mají diváci rádi.

Nabídnete i nějaké vánoční speciály vlastních pořadů?

Janis Sidovský: Chystáme speciál Prominentů, kde se objeví to nejlepší, co jsme za letošní rok odvysílali, diváci pořadí jednotlivých reportáží odhlasují na internetu. A poběží i nejlepší české filmy, které jsme letos vysílali. Takže to budou takové pohádkově české Vánoce.

U původní tvorby ještě zůstanu. Letos jste začali vyrábět a vysílat svoji vlastní verzi seriálu Profesionálové. Jak jste spokojeni s jeho sledovaností?

Janis Sidovský: Tento seriál jsme přeobsadili, nově jsou v něm Petr Čtvrtníček, Pavel Liška a Matěj Hádek. Sledovanost je uspokojivá, sitcom si vždycky hledá svého diváka. Nemůžete čekat, že bude mít od prvního dílu masu diváků.

Co znamená „uspokojivá“? Kolik to je diváků?

Janis Sidovský: Dosahuje v ratingu 1,6 procenta diváků (asi 140 tisíc lidí, pozn. red.), což není na ten čas, středu večer, vůbec špatný výsledek. Vidíme, že diváci Profesionálům přibývají a věříme, že tento seriál má velký potenciál. Ono to souvisí i s tím, že se musí usadit herecký ansámbl, protože sitcom je hodně o improvizaci, kterou neuděláte při prvním nebo druhém díle. I na Slovensku se tento seriál nějakou dobu hledal (vysílá ho televize Joj, pozn. red.) a Comeback na Nově se rovněž hledal, než se stal hitem.

Se slovenskou televizí Joj, od které jste převzali koncept Profesionálů, jste spolupracovali i na seriálu Odsouzené. Připravujete jeho novou řadu?

Janis Sidovský: Třetí řadu nasazujeme od ledna. Bude mít 28 dílů. Tento seriál u nás velmi dobře fungoval jak na obrazovce, tak na internetu, kde patří k nejsledovanějším pořadům Barrandova vůbec.

Budete spolupráci s Jojkou prohlubovat, nebo se teď televize Joj věnuje spíš spolupráci s Primou, s níž šla do projektu Česko Slovensko má talent?

Janis Sidovský: Jojka se soustředí na spolupráci s Primou, ale nejenom s ní. Jednáme minimálně o dvou společných pořadech na příští rok. Ale těžko bych vám mohl prozradit, o co půjde.

Alespoň žánrově: bude to opět dramatická tvorba?

Janis Sidovský: Jak jsem řekl, nemůžu to prozradit. Žánrem bych to příliš definoval.

Janka Vozárová: Spolupráci s televizí Joj jsme v České republice začali my. Dnes už to české televize berou jako plus, protože česko-slovenský trh je přece jenom hodně společný. Určitě budeme v tomto trendu pokračovat.

Uvažujete i o nákupu licencí pro některé světové formáty soutěží, jako to dělají velké komerční televize? Nemusí jít nutně o SuperStar, X Factor, Talent či StarDance…

Janka Vozárová: Určitě víte, že tyto projekty jsou tak nákladné, že si je televize našeho typu nemůže dovolit.

Ale jsou i levnější formáty a spolupráce na nich, třeba právě se slovenskou televizí Joj, by se vám mohla vyplatit.

Janis Sidovský: To právě není vyloučeno.

Janka Vozárová: Přesně tak uvažujeme.

Tím jsme se tedy dostali trošku dál v definici onoho formátu pořadu, na kterém byste měli v příštím roce spolupracovat s televizí Joj…

Janis Sidovský: (smích)

Janis Sidovský vede od 1. října kromě PR a marketingu také oddělení vlastní tvorby TV Barrandov. Co všechno tato nová funkce obnáší?

Janis Sidovský: Znamená to, že mám na starost vlastní tvorbu televize Barrandov, tedy pořady, které vyrábí přímo naše stanice nebo je zadává jako zakázky externím tvůrcům.

Janka Vozárová, Janis Sidovský - 2

V jednom z vyjádření k této personální změně jste řekl, že pro příští rok počítáte s posílením zábavních pořadů na Barrandově, ale v trochu jiné podobě, než to bylo dosud, a že by Barrandov měl být více český. Co si pod tím má divák představit?

Janis Sidovský: Novinky na příští rok představíme na tiskové konferenci 11. ledna, kdy budeme mít druhé výročí zahájení vysílání. Teď je to momentálně deset minut, co jsem dostal průzkum jednoho formátu, kterému věřím, a vyšel tak fantasticky, že se do něho určitě pustíme. Obecně nabídneme české pořady, které měl divák rád a zná je třeba i z minulosti. Bude pokračovat cyklus Tajemství, což je formát, který obstál i v sobotním prime time. Na obrazovku se vrátí Pelíšky slavných, což je sice krátký lifestylový formát, ale přitahoval v průměru okolo 200 tisíc diváků, takže vznikne nová série. Pravděpodobně budou pokračovat i Profesionálové, dále Odsouzené s televizí Joj, a chystáme ještě jedno talk show, u kterého ale nyní nemůžu uvést, kdo ho bude uvádět. A to jsem zdaleka neřekl všechno.

Na Barrandově každopádně končí cyklus České milování, které pro vás připravovala společnost Febio Fera Feniče. Ta už oznámila ukončení činnosti, protože nemá žádné další zakázky od televizí. Proč Barrandov ukončil spolupráci s Febiem?

Janis Sidovský: Naše spolupráce skončila naprosto přirozenou cestou. Cyklus České milování byl nastavený na přesný počet dílů a ty se natočily. S Ferem Feničem průběžně mluvím o možnostech nových pořadů, ale téma Českého milování se podle našich rozhovorů už vyčerpalo.

To vím, ale přesto se na něj zeptám. Poslední řadu Českého milování jste odsouvali. Původně jste ji měli vysílat už letos na jaře, nakonec jste ji dali koncem léta a premiérové díly jste odsunuli do pozdních hodin, někdy začínaly až po půlnoci. Není to degradace původní tvorby, která je přece jenom dost drahá? Nebylo nasazení těchto dokumentů po půlnoci neefektivní?

Janka Vozárová: Formát České milování je podle nás jeden z nejhodnotnějších, jaký vznikl v televizi Barrandov, ale někdy je konkrétní umístění takového pořadu v konkrétním vysílacím čase problematické. Jsme si vědomi, že na to, že šlo o vlastní tvorbu, jsme poslední díly Českého milování vysílali pozdě. Všichni zájemci o České milování se ale mohou těšit na reprízy v časech, které si tento pořad zaslouží. Připravujeme vysílání ucelené řady všech dílů tohoto cyklu.

Ale zřejmě ji nenabídnete v prime time, když jste teď premiérové díly odsunuli za půlnoc.

Janka Vozárová: Bude to v čase, který bude pro diváky atraktivní.

A premiéru poslední řady jste odsunuli za půlnoc proto, že České milování mělo málo diváků?

Janka Vozárová: Ne, vůbec ne. Když děláte skladbu programu, pracujete s určitými ucelenými bloky, a toto je přece jenom dokument a bylo těžké ho zasadit do správného času. Nakonec se tedy dostal do takového času, který už nebyl tak atraktivní.

Takže už dopředu počítáte s reprízami Českého milování v lepších časech, aby se vám tento pořad vůbec vyplatil koupit? Protože vysílat ho jednou v premiéře po půlnoci by asi nebylo efektivní.

Janka Vozárová: Vlastní tvorbu si pořizujete proto, že ji potom můžete mnohokrát reprízovat. Zlevňuje ji to a navíc vždycky chytne nové diváky. Je to tak v pořádku.

Janis Sidovský: Celý ten cyklus je součástí naší knihovny a určitě dostane zaslouženější čas. Mimochodem, je nominován na televizní cenu Elsa.

Janka Vozárová: Ona se častokrát repríza chytí u diváků lépe než premiéra, protože první vlna diváků už o pořadu ví, novinářská obec taky, a když ji nasadíme do dobrého času, určitě by mohlo mít České milování i dvojnásobný počet diváků než při premiéře.

Když mluvíte o knihovně, v poslední době je populární původní pořady televizí umisťovat na internet, ale také je prostřednictvím služby hybridní televize HbbTV nabízet skrze internetový archiv přímo na televizní obrazovce v časech, kdy si je chce pustit divák. Počítá Barrandov s takovou službou?

Janis Sidovský: V brzké době ne.

Janka Vozárová: Ale určitě to obchodně není vyloučené. Máme to ve své obchodní strategii, chceme jít touto cestou.

Ona i řada odborníků naznačuje, že klasické lineární televizní vysílání postupně skončí, protože diváci nebudou chtít čekat na to, kdy jim jejich oblíbený pořad dramaturg pustí do vysílání.

Janis Sidovský: To je pravda, ale není to otázka jednoho roku. Proto jsem říkal, že v brzké době ne.

Janka Vozárová: Ale pozor, nezaměňujte, co je měřítkem trhu. Tím jsou peoplemetry a sledovanost v domácnostech. Jedna věc je trend a druhá to, jak se chová trh a podle čeho je hodnocený a měřený.

Barrandov navíc cílí na starší publikum, které tyto technologické novinky nepřijímá mezi prvními.

Janka Vozárová: Je to hlavně o způsobu, jak se měří úspěšnost reklamy, a ten je hodně, hodně konzervativní. Ale to je asi na jiný rozhovor.

Janis Sidovský

Nicméně, když jsme u měření sledovanosti, pojďme ještě k reklamě a reklamním výnosům Barrandova. Jak se vám daří plnit plán pro letošní rok? Reklamní trh je stále ještě ovlivněn ekonomickou krizí, která však podle některých televizí postupně odeznívá.

Janka Vozárová: V každém případě už máme stálé klienty, které dokážeme rozdělit do tří kategorií. Řádově jsou u nás schopni utratit miliony korun, což hodnotím velmi pozitivně. Klienti a mediální agentury o nás už vědí, hlavní zúročení našeho působení na trhu se podle našich předpokladů projeví už v příštím roce.

Když si Barrandov ukusuje z koláče sledovanosti přes čtyři procenta, jaký podíl má na celkových výnosech do televizní reklamy v České republice?

Janka Vozárová: Naše čísla říkají, že dosahujeme stejného podílu na reklamních výnosech jako na publiku.

Kvantifikovaně to znamená kolik peněz? Alespoň řádově. Desítky, stovky milionů korun?

Janka Vozárová: Stovky milionů korun.

Televize Prima už oznámila, že pro příští rok zvýší ceník reklamy v průměru o deset procent. Bude ho zvyšovat i televize Barrandov?

Janka Vozárová: Pravidla určují lídři trhu a ti se už několikrát nechali slyšet, že chtějí zvýšit ceny reklamy. Tedy vlastně je vrátit blíž k původnímu ceníku před krizí. Podle mne byla chyba, že vůbec šli s cenou reklamy dolů. Obchodně to nebylo správné rozhodnutí, snižovat cenu CPP (Cost per Point, cena za zásah jednoho procenta cílové skupiny diváků, pozn. red.), protože absolutní objem peněz, který šel do televizní reklamy, zůstal stejný. Teď se Nova s Primou blíží k ceníkům, které měly před krizí, ale ten návrat bude těžký. Budeme kopírovat tento trend a doufáme, že větší hráči na trhu zvýší ceny. Tím pádem umožní nárůst i nám.

Barrandov tedy zdraží od Nového roku reklamu?

Janka Vozárová: Určitě ano.

O kolik procent?

Janka Vozárová: Budeme kopírovat jejich trend, ale naše cena bude pro zákazníky atraktivnější než u nich.

Foto: Ivana Dvorská, DigiZone.cz

Anketa

Jakého průměrného celodenného podílu na sledovanosti u divákl starších 15 let podle vás dosáhne TV Barrandov ke konci letošního roku?

7 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 2. 11. 2010 18:40

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+