Více

Ředitelé Novy a Primy píší poslancům, nechtějí zachovat reklamu v ČT

UVNITŘ PLNÉ ZNĚNÍ DOPISŮ Vedení dvou největších komerčních televizí v Česku, Novy a Primy, zaslala dopis poslancům, v němž varují před zachováním reklamy ve veřejnoprávní České televizi. Nelíbí se jim senátní novela zákona, která počítá s vysíláním reklamy v ČT i po roce 2012, kdy měla klasická reklama z veřejnoprávní obrazovky úplně zmizet. Nova a Prima argumentují tím, že s koncem reklamy v ČT počítaly při podpisu Technického plánu přechodu ze zemského analogového na zemské digitální televizní vysílání.

ROZHOVOR K TÉMATU: Jiří Janeček: Reklama na ČT ano, ale výnosy by neměly jít televizi

Proces Přechodu je pro společnost CET 21 spojen se značnými náklady, které plynou zejména v souvislosti s povinností společnosti CET 21 hradit souběžné analogové a digitální vysíláni na stejném území a dále v návaznosti na celkové oslabení terestrické vysílací platformy v České republice v důsledku Přechodu. V tomto ohledu počítala společnost CET 21 v rámci svého rozhodováni o zapojení se do procesu Přechodu s alespoň částečnou úhradou těchto nákladů v důsledku omezení reklamy ve vysílání České televize, jak je tato limitace k dnešnímu datu stanovena Zákonem o poplatcích, konstatuje v dopise, jehož plné znění zveřejnil server ČRo Digital, bývalý generální ředitel Novy a viceprezident CME pro televizní vysílání Petr Dvořák.

ČTĚTE TAKÉ: Česká televize je blíž zachování reklamy i po roce 2012, poslanci souhlasí

Naše společnost je komerční televize, a tak je plně závislá na příjmech z vysílání obchodních sdělení, hlavně klasické televizní reklamy. Je pro nás tedy životně důležitou otázkou, aby se na trhu vysílání obchodních sdělení co nejdříve vytvořilo standardní tržní prostředí, které by nám umožnilo realizovat podnikatelské plány, ze kterých jsme při rozhodování o našich investicích do současných i nových televizních stanic vycházeli, stojí v dopise generálního ředitele Primy Marka Singera, který rovněž zveřejnil server ČRo Digital. Singer přímo poukazuje na nebezpečí zániku některých komerčních digitálních televizí, které počítaly s příjmy z reklamy, která by skončila na ČT.

ROZHOVOR: Obchodní ředitel vysvětluje, jak ČT vybere nového prodejce reklamy

V současné situaci nevidíme žádný legitimní důvod pro posilování televize veřejné služby na úkor soukromých provozovatelů televizního vysílání. Jsme naopak přesvědčeni, že by přijetí senátního návrhu mohlo ke škodě televizních diváků zásadním způsobem pokřivit trh vysílání obchodních sdělení a ovlivnit možnost přežití nových televizních kanálů, ať již jsou ovládány velkými mediálními skupinami (Prima Cool, Nova Cinema) či jinými investory (TV Barrandov, Z1, TV 7, apod.), konstatuje šéf Primy.

NAPSALI JSME: Ředitel Novy: zachování reklamy v ČT pokřiví ceny na trhu

Senátoři navrhují, aby reklama v ČT zůstala zachována i po dokončení procesu digitalizace televizního vysílání a aby veškeré výnosy z prodeje reklamních časů plynuly na bohulibou činnost. Konkrétně 40 procent výnosů by putovalo do Státního fondu kultury, který však chce současný ministr kultury Jiří Besser zrušit, dalších 40 procent do Státního fondu na podporu kinematografie a 20 procent na digitalizaci archivu ČT. Podobným způsobem se využívají reklamní výnosy ČT již dnes, televize s nimi nesmí sama nijak nakládat a nejsou vedeny jako její příjmy.

64 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 12. 10. 2010 17:47

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+