Více

Redesignuje i Česká televize, dnes večer se změní vizuál Dvojky

UVNITŘ FOTOGALERIE A VIDEO – Nový vizuál reflektuje mimo jiné změny, kterými prošla Dvojka zejména za posledních dvanáct měsíců po startu tematické stanice ČT art.

Nejen televize Prima, ale i druhý program České televize naplánoval na konec měsíce změnu svého vizuálu. Zatímco komerční dvojka ho svým divákům přestavila ve včerejším prime time, diváci veřejnoprávního média se s ním budou moci setkat od dnešního večera. Česká televize k tomuto kroku přistupuje proto, aby lépe profilovala jeho stávající zaměření především na mladší diváky, kteří v programu vyhledávají kvalitní filmy, kultovní zahraniční seriály, vzdělávací pořady, ale zároveň i kontroverzní témata. Dvojka tak uzavře rok změn, které u ní započaly po vzniku samostatných kanálů DéčkoČT art.

NEPŘEHLÉDNĚTE: Česká televize pošle do francouzsko-německého Arte Jana Husa i Václava Havla

Nový vizuál, který diváci uvidí poprvé po osmé hodině večerní, bude pracovat s klasickými dvojkovými žánry, ale i motivem dvojení. Česká televize chce tímto krokem divákům ukázat, že vždy dostávají dvakrát více než ostatní, a to ať co se týká kvality, tak samotného obsahu. Rozšíření nabídky druhého kanálu České televize o vlastní inovativní formáty, jako je docudrama či docusoap, nebo širší nabídka kvalitní zahraniční produkce tak například znamenaly oproti roku 2013 nárůst sledovanosti ČT2, která z průměrného share 4,06 % stoupla na letošních 4,30 %, upozornila mluvčí České televize Alžběta Plívová.

Druhý program tehdejší Československé televize vznikl v roce 1970, své stávající označení však dostal až o třiadvacet let později, tedy po rozpadu Československa. Jako umělecký kanál s prvky historie a naučných pořadů se začal formovat až v poslední době – s příchodem digitalizace. Po startu ČT :D a ČT art se proměnil do své stávající podoby. Jeho nový vizuální kabát vytvořila Česká televize ve spolupráci s renomovanými českými tvůrci, autory konceptu jsou Martin HejlDaniel Špaček, s nímž Česká televize spolupracuje například i na mezinárodně oceňované grafice dětského kanálu Déčko.

ČTĚTE TAKÉ: Česká televize aktivovala DVB titulky v pozemním vysílání i u HD kanálů

Symbolika konceptu „dvakrát“ se propsala do celého redesignu stanice. Dvakrát větší pestrost identů, dvojice barev, dva hudební skladatelé, zdvojený logotyp, dvojice žánrů a dvě roviny pohledů vytváří dvakrát zábavnější a propracovanější vizuální styl kultivované a současné ČT2, uvedl při této příležitosti Daniel Špaček. Autory hudby jsou Jan MuchowMatouš Godík. Režijně se na nových znělkách Dvojky podíleli také dva režiséři, Tomáš MedekRudolf Havlík.

21 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 1. 9. 2014 11:53

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+