Více

Redaktoři zpravodajské TA3 na Slovensku dávají hromadné výpovědi

Hned osm redaktorů slovenské zpravodajské televize TA3 podalo v pondělí výpověď kvůli změnám ve vedení stanice a novým rozpisům služeb. Nový generální ředitel TA3 Michal Gučík totiž jmenoval svým zástupcem bývalého reportéra této televize Martina Halandu, který byl donedávna mluvčím železniční společnosti Cargo, a ten zrušil sedmidenní volno po každé dvoutýdenní směně. Informoval o tom slovenský deník Sme.

K TÉMATU: Šéf zpravodajské TA3 odchází do Markízy, má ho nahradit Michal Gučík

Odchod z TA3 oznámili čtyři redaktoři z domácí a čtyři ze zahraniční redakce. Některé výpovědi byly akceptovány, s některými lidmi se stále jedná o podmínkách, za jakých by zůstali v televizi, řekla listu mluvčí TA3 Barbara Písecká. Nejde o ojedinělé odchody z TA3 po lednovém nástupu nového generálního ředitele Gučíka. Nedávno z TA3 odešel šéfredaktor Richard Díder a jeho zástupkyně Nora Gubková. Naopak přišla známá moderátorka Andrea Vadkerti.

ČTĚTE TAKÉ: Zpravodajská TA3 přestavěla svoje studio v Bratislavě. Podívejte se

TA3 vznikla v roce 2001 jako druhá zpravodajská televize ve střední Evropě po polské TVN 24. Založil ji Martin Lengyel, bývalý mluvčí tehdejšího slovenského premiéra Mikuláše Dzurindy a na vzniku stanice se výrazně podílel i Zdeněk Šámal, který později zakládal v České televizi zpravodajskou ČT 24 a do letošního ledna šéfoval její konkurenci, soukromé zpravodajské televizi Z1. Televizi TA3 vlastní slovenská společnost Grafobal, která ji získala od skupiny J&T, majitele dnes již zaniklé české Z1.

NAPSALI JSME: Slovenská TA3 se změnila na moderní zpravodajský kanál. Podívejte se

Nynější šéf TA3 Michal Gučík v lednu nahradil Mateje Ribanského, který odešel do nejsledovanější slovenské televize Markíza na pozici obchodního ředitele. Po dubnovém odchodu výkonného a obchodního ředitele Novy Jana Řeháka vede současně obchod i v české Nově, s níž Markízu pojí stejný majitel, mediální skupina CME.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+