Více

Zpravodajství ČT se štěpí: proti 23 stěžovatelům stojí 61 zastánců vedení

UVNITŘ DOKUMENT – Česká televize rozeslala médiím prohlášení víc než 60 redaktorů, kteří vyjádřili podporu řediteli zpravodajství Zdeňku Šámalovi. Omylem zveřejnila jejich jména.

Povolební situaci uvnitř vítězné sociální demokracie připomíná stav, do kterého se během dnešního dne dostala redakce zpravodajství České televize. Nejprve generální ředitel ČT Petr Dvořák zveřejnil oficiální reakci na stížnost 23 redaktorů k Radě ČT, v níž upozorňují na nepřiměřené zásahy šéfredaktora zpravodajství ČT Petra Mrzeny do politického zpravodajství ČT 24, odpoledne pak tiskové oddělení ČT rozeslalo médiím prohlášení jiných 61 redaktorů, kteří naopak vyjádřili podporu řediteli zpravodajství Zdeňku Šámalovi.

K TÉMATU: 23 redaktorů zpravodajství si stěžuje Radě ČT, vedení televize mluví o “anonymu”

Stížnost Radě ČT podepsal šéf regionálního zpravodajství ČT a odborový předák Adam Komers a moderátorka Daniela Drtinová, jména dalších 21 signatářů zná pouze předseda Rady ČT Milan Uhde. Ten slíbil, že je nezveřejní. Autoři stížnosti se totiž obávali postihu od nadřízených, protože za podobnou kritiku měla televize v minulosti propustit redaktora Jakuba Kalenského. Naopak jména signatářů prohlášení na podporu vedení zpravodajství televize zveřejnila, i když krátce na to mluvčí ČT Alžběta Plívová novinářům napsala, že jde o omyl a žádala, aby média seznam podpisů redaktorů nezveřejňovala (vzhledem k tomu, že jiné mediální weby dokument se jmény zveřejnily, DigiZone.cz tak činí také).

DOKUMENT: Stížnost 23 redaktorů zpravodajství ČT adresovaná Radě ČT (via iDnes.cz)

Dokument na podporu vedení zpravodajství ČT je zajímavý v tom, že se v něm píše o „důvěře ve vedení zpravodajství“, ale ručně je k této větě dopsáno, že se tato podpora týká Zdeňka Šámala. Stížnost 23 redaktorů adresovaná Radě ČT však obsahuje příklady zásahů Šámalova nejbližšího podřízeného, šéfredaktora zpravodajství Petra Mrzeny. Ten měl ve vysílání ČT 24 protěžovat prvního místopředsedu ČSSD Michala Haška a jeho spolupracovníky, kteří se po předčasných parlamentních volbách pokusili svrhnout předsedu sociální demokracie Bohuslava Sobotku. Mrzena podle stěžovatelů také nadržoval Straně práv občanů – Zemanovcům a prezidentu Miloši Zemanovi.

Prohlášení 61 redaktorů zpravodajství ČT na púodporu vedení by potucek793

V médiích se dnes také objevila informace, že Česká televize disponovala už v sobotu večer informací, že se na zámku v Lánech sešli zástupci vedení ČSSD s prezidentem Milošem Zemanem, aniž by o tom věděl předseda sociální demokracie Bohuslav Sobotka. ČT tuto informaci zveřejnila až v neděli večer poté, co se začala objevovat v jiných médiích. Podle Mrzeny nebylo možné o schůzce informovat již v sobotu, protože ČT neměla účastníky setkání s prezidentem natočené. Radam ČT je podle svého předsedy Milana Uhdeho situací ve zpravodajství překvapena, zabývat se jí bude na nejbližším veřejném zasedání příští středu 6. listopadu.

Generální ředitel ČT Petr Dvořák hodinu po zveřejnění prohlášení redaktorů na podporu vedení zpravodajství vydal oficiální reakci: „Dnes odpoledne jsem obdržel výzvu na podporu vedení zpravodajství České televize podepsanou většinou redaktorů domácí, zahraniční i ekonomické rubriky. Je pro mne potvrzením, že situace není tak jednobarevná, jakou se zdála být dnes dopoledne. Nicméně ani tato skutečnost přirozeně nemění nic na mém rozhodnutí nechat důkladně prověřit všech dvanáct údajných pochybení vedení redakce zpravodajství vzniklých v průběhu letošního roku.“ 

A jak se k prohlášení 61 redaktorů na podporu šéfů zpravodajství staví autoři stížnosti k Radě ČT? „To je každého věc, pod co se podepíše a jak si to pak srovná se svým svědomím. Neboť cti může mít každý kolik chce, jak praví klasik…“ sdělil serveru DigiZone.cz odborový předák Adam Komers.

13 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 1. 11. 2013 15:27

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+