Více

Řecká ERT může nadále vysílat, rozhodl soud. Jde však pouze o dočasné řešení

Díky rozhodnutí řecké vlády z minulého týdne bude propuštěno téměř 2700 zaměstnanců. Šlo o jeden z kroků, jak snížit zadlužování této země, která se nekontrolovaně řítí ke krachu.

Nejvyšší řecký správní soud rozhodl o tom, že tamní veřejnoprávní rozhlas a televize ERT mohou nadále vysílat, ovšem pouze do doby než vznikne nový subjekt, který ho nahradí. K tomu by prý mělo dojít v relativně krátké době. S odvoláním na soudní zdroj o tom informovala agentura AFP. Nejvyšší řecký správní soud tak de facto zrušil rozhodnutí vlády, které padlo minulý týden, konkrétně v úterý 11. června. ERT byla označena řeckou vládou za zbytečného polykače státních financí a ukázkový příklad netransparentnosti.

K TÉMATU: V Řecku vyšly do ulic davy lidí, o půlnoci tam skončí vysílání veřejnoprávní televize i rozhlasu

Stížnost k soudu podaly odborové organizace v ERT, které se tak snažily bojovat proti nečekanému rozhodnutí vlády televizi a rozhlas ze dne na den odpojit od vysílání. V boji o toto veřejnoprávní médium došlo k zajímavé situaci. Ačkoliv vysílání na satelitu Hotbird bylo odpojeno, nevysílají zde programy ET 1, ET 3 ani Net, Evropská vysílací unie (EBU) nabídla médiu náhradní kapacitu na satelitu Eutelsat 7A, pozice 7 stupňů východně. Tady v nezměněné podobě šíří svůj signál stanice ET 3. Webové stránky ERT jsou nefunkční.

ČTĚTE TAKÉ: Podaří se zvrátit rozhodnutí řecké vlády? Tamní veřejnoprávní televize nadále vysílá

Veřejnoprávní médium ERT ve svém vysílání vyzývá diváky, aby sledovali aktuální informace na portálu thepressproject.gr. Důvod je jednoduchý, jak již bylo řečeno, ERT je bez oficiální webové prezentace. Uzavření rozhlasu a televize z minulého týdne vedlo k propuštění téměř 2700 zaměstnanců, jak se ale premiér nechal již dříve slyšet, šlo o součást závazků Řecka pokračovat v reformách. Jestliže by se politickou krizi nepodařilo vyřešit a došlo by k předčasným volbám, šlo by v zemi již o čtvrté hlasování za necelé čtyři roky, uvedla agentura ČTK.

Foto: Gettyimages Editorial (Isifa)

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+