Hlavní navigace

Radiožurnál se v denní poslechovosti vrátil na čtvrté místo a Beat opět předstihl Country

8. 2. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ PREZENTACE – Lehce stoupající trend vykazují i některé stanice Českého rozhlasu, dařilo se rodinné Dvojce, počet posluchačů navýšil publicistický Plus, dětská stanice Junior i alternativní Wave.

Nejposlouchanější rozhlasovou stanicí na českém trhu zůstává Rádio Impuls, které si aspoň jednou týdne naladí 1,856 milionu posluchačů. Ve srovnání s výsledky prezentovanými v listopadu a zahrnující druhé a třetí čtvrtletí loňského roku to ale znamená pokles, i když o pouhých 24 tisíc posluchačů. Druhou Evropu 2 si během třetího a čtvrtého čtvrtletí roku 2016 minimálně jednou týdně pustilo 1,572 milionu zájemců, což je opět oproti poslednímu měření pokles, v rámci kterého musela Evropa 2 oželet 34 tisíc fanoušků.

MINULÉ MĚŘENÍ: V týdenní poslechovosti zůstává vše při starém, v denní poskočil Radiožurnál na třetí místo

Výraznější pokles blížící se takřka už statistické významnosti pak vykázala třetí Frekvence 1, která přišla o 48 tisíc diváků a celkem dokázala oslovit 1,482 milionu posluchačů. Čtvrtá příčka patří veřejnoprávní stanici ČRo Radiožurnál, která v týdenním poslechu dosáhne na 1,459 milionu posluchačů, což je ale o 42 tisíc posluchačů méně než v posledním měřeném období. Minule se také Radiožurnál dokázal v denním poslechu probojovat na třetí místo, když na čtvrté místo odsunul Evropu 2, to už se mu ale v aktuálním období zopakovat nepovedlo.

PŘEDMINULÉ MĚŘENÍ: Nejposlouchanějším rádiem zůstává Impuls, denní poslechovost klesla u Dvojky Českého rozhlasu

V denních číslech si polepšil jak první Impuls, tak druhá Evropa. Rádio Impuls si denně podle nejaktuálnějšího měření naladí 978 tisíc posluchačů, což je o devět tisíc více než v předchozím období. Evropa 2 si polepšila o třináct tisíc posluchačů a každý den tak osloví 848 tisíc posluchačů. Denní poslechovost tak kopíruje pořadí týdenních čísel, když na třetí místo spadla Frekvence 1 s 843 tisíci posluchači, což je o 29 tisíc méně než v minulém období. Čtvrtý Radiožurnál si pohoršil o třicet tisíc diváků a jeho celková denní poslechovost dosáhla 832 tisíc párů uší.

Podíl rozhlasových stanic na trhu ve třetím a čtvrtém kvartálu roku 2016.
Autor: Radioprojekt

Podíl rozhlasových stanic na trhu ve třetím a čtvrtém kvartálu roku 2016.

Výrazný pokles zaznamenal Blaník

Pozici pátého nejposlouchanějšího rádia a nejúspěšnější regionální stanice si drží Blaník, i když si v týdenním poslechu pohoršil o 54 tisíc diváků, což je už podle výzkumníků z agentur Median a STEM/Mark hodnota mimo rámec statistické chyby. Aspoň jednou týdně si tak Blaník poslechne 1,032 milionu posluchačů a v denních číslech dosahuje 583 tisíc, což je o osmnáct tisíc posluchačů méně než v předchozím sledovaném období.

Týdenní čísla poslechovosti pak vyzněla dobře pro některé ze stanic Českého rozhlasu – ČRo Dvojka si polepšila o čtyři tisíce na konečných 569 tisíc posluchačů a ČRo Plus nabral jedenáct tisíc posluchačů, kterých celkem bylo 94 tisíc. Mírně svůj podíl navýšilo i veřejnoprávní Rádio Junior, kterému přibyly čtyři tisíce posluchačů, a ČRo Rádio Wave posílilo o tři tisíce posluchačů. Obě tyto stanice si pak nejméně jednou týdně naladí dvacet tisíc posluchačů. Naopak oslabila ČRo Vltava, která přišla o sedm tisíc diváků a během týdne dokáže oslovit 134 tisíc posluchačů.

Optimistický pohled nabízí i týdenní poslechovost největších regionálních stanic. Rádio Beat opět odsunulo Rádio Country, když si polepšilo o třicet tisíc posluchačů a celkem Beat v týdenních číslech vykázal 471 tisíc posluchačů. Country radio si naopak pohoršilo o pět tisíc posluchačů na celkových 443 tisíc posluchačů. Poslechovost sítě Fajn Radia pak díky připočtení Fajn Radia Agara a Fajn Radia Life poskočila o 161 tisíc na výsledných 337 tisíc posluchačů.

BRAND24

Výzkum poslechovosti Radio Projekt realizují pro Asociace provozovatelů soukromého vysílání a Sdružení komunikačních a mediálních agentur výzkumné agentury STEM/MARK a Median. Jde o telefonický výzkum CATI, který soustředí data od třiceti tisíc respondentů ročně. Základní otázka zní, jaké rozhlasové stanice poslouchal dotazovaný včera a které minulý týden.

Další informace o aktuálním stavu rozhlasového trhu včetně vývoje reklamních příjmů (čisté investice do rozhlasové reklamy dosáhly ve čtvrtém čtvrtletí roku 2016 částky 486,1 milionu korun) a souvisejících prezentací přineseme v dalším chystaném článku.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).