Více

Lagardère a Media Bohemia vyrazí společně do boje proti konkurenci

AKTUALIZOVÁNO – Vznikne nové mediální zastupitelství sdružující rádia s celkovým podílem přes 53 %. Krok může souviset i s odchodem Impulsu od Regie Radio Music.

Letití rivalové, konkrétně rozhlasové skupiny Lagardère Active Česká republika a Media Bohemia, chystají strategickou alianci, která jim umožní lépe bojovat s konkurencí a vybudovat tak lepší postavení na trhu. V poledne o tom informoval server RadioTV.cz, oficiálně byla zpráva potvrzena o několik hodin později. Subjekty chtějí bez pochyby reagovat i na odchod nejposlouchanější rozhlasové stanice Rádio Impuls od společnosti Regie Radio Music (RRM), kterou Lagardère vlastní, ke konkurenčnímu subjektu Radio United Services. Impuls vlastní miliardář a ministr financí Andrej Babiš prostřednictvím Agrofertu. Ten už je mimo jiné majitelem mediálního domu Mafra.

K TÉMATU: Špatná zpráva pro Lagardère: Rádio Impuls přechází k Radio United Services

Důvodem strategického partnerství dvou dosud výrazně soupeřících skupin je snaha posílit postavení rozhlasu i v nastupující éře nových médií. Obě skupiny patří mezi největší subjekty na rozhlasovém trhu a hodlají společně investovat prostředky do dalšího rozvoje rádia. Právě nutnost vysokých investic si vyžaduje společný postup klíčových hráčů. Z tohoto důvodu obě strany intenzivně jednají o spolupráci, píše RadioTV.cz, podle něhož by mohla tato aktivita vyústit i ve vznik nového mediazastupitelství. Pokud se informace o nové strategické alianci potvrdí, vznikne na trhu nové zastupitelství sdružující rádia s celkovým podílem přes 53 %.

Stanovisko Media Bohemia a Lagardère Active Česká republika

Společnosti Lagardère Active ČR a.s. a Media Bohemia a.s. uzavřely dohodu o strategickém partnerství. Obě společnosti stály před více než 20 lety u zrodu komerčního rádiového vysílání v ČR a dnes jsou jeho největšími provozovateli. Partnerství Media Bohemia a.s. a Lagardère Active ČR a.s. má za cíl zvýšit kvalitu a rozsah nabízených marketingových služeb, posílit roli rádia v media mixu kampaní a zajistit dosažení maximální efektivity reklamních investic

Probíhající majetková koncentrace mediálního trhu v ČR vytváří nové typy multimediální konkurence a masivní nástup nových médií, především internetu. Toto vyvolává potřebu efektivního uplatnění rádia v nově se konsolidujícím prostředí. „Věříme v budoucnost rádia jako média, ale v současném rychle se měnícím prostředí mediálního trhu je nutné do jeho budoucnosti investovat. Rádio potřebuje velké investice do programu, do nových technologií, do šíření signálu i marketingu. Přestože naše společnosti si byly přes 20 let hlavními konkurenty na rozhlasovém trhu, společná vize a víra v budoucnost rádia nás spojuje,“ komentuje uzavřenou dohodu Daniel Sedláček, předseda představenstva Media Bohemia a.s.

„Spolupráce dvou největších provozovatelů privátního rádiového vysílání a s ním spojených marketingových služeb otevírá další možnosti pro zúročení našich zkušeností. Je to i uchopení výzvy pro řešení budoucnosti rádia v dnešním digitálním století. Zadavatelům a mediálním agenturám přineseme bezkonkurenčně nejprofesionálnější a nejsilnější zázemí pro jejich komunikační strategie, rádio posuneme zase o kus dál,“ říká Michel Fleischmann, prezident Lagardère Active ČR. 

Součástí dohody obou partnerů je podpora rádia v media mixu, spolupráce na rozvoji rádiových reklamních služeb, jakož i jejich efektivní propojení s dalšími mediálními službami. S tím souvisí i spolupráce na metodologickém zpřesnění měření poslechovosti rádia a rozvoji měření efektivity jeho užití v komunikačních kampaních.

Se všemi detaily vyplývajícími z tohoto partnerství, budou seznámeni zadavatelé a mediální agentury formou prezentace obchodní politiky pro rok 2015 do konce října 2014 a posléze bude informována i širší odborná veřejnost u příležitosti prezentace výsledků Radioprojektu za 2–3Q 2014 na začátku listopadu 2014.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+