Více

Rádio Wave dostane prostor v celoplošném VKV, ale pouze hodinu denně

Alternativní stanice hraje hudbu a cílí na mladé posluchače, kteří jsou zajímaví pro zadavatele reklamy. To se v minulosti nelíbilo komerčním vysílatelům.

Rozhlasová stanice Rádio Wave se nakonec přece jen dostane do celoplošné VKV/FM distribuce. Český rozhlas jí dá hodinový prostor na svém okruhu Vltava. Od 2. března bude možné Rádio Wave naladit na VKV denně v době od 19 od 20 hodin, a to v rámci bloku On-Air Radia Wave, kterým budou provázet Jakub KrásnýVeronika Ruppert. Blok alternativní rozhlasové stanice pro mladé posluchače bude na Vltavě tvořit spolu s dalšími pořady tematický večer pro posluchače do třiceti let. Ten v současné době Český rozhlas postrádá. Wave na VKV nevysílá, k dispozici je pouze díky digitální distribuci (satelit, pay TV, DAB, internet).

NEPŘEHLÉDNĚTE: Jak Český rozhlas vyhandloval s komerčními rádii kmitočty pro „Plusko“

Český rozhlas tímto krokem naplňuje svou dlouhodobou programovou strategii a splácí pomyslný dluh mladé generaci, která aktuálně v našem vysílání na VKV svou programovou řadu nemá. Pro Radio Wave je čas mezi 19:00 a 20:00 ideální. Naopak programu Vltavy budou více vyhovovat nové odpolední a večerní časy Čajovny, konstatoval René Zavoral, náměstek generálního ředitele pro program a vysílání. Čajovnu si budou moci posluchači třetího rozhlasového okruhu veřejnoprávního média naladit nově ve všedních dnech v době od 15:30 do 16:00, o víkendu pak od 23:15 do půlnoci.

Z ARCHIVU: Pět let Radia Wave: Nadšení zatípnuté Radou Českého rozhlasu

Právě stanice pro mladé posluchače byla v minulosti pomyslným trnem v oku komerčním vysílatelům. Už předchůdce stávajícího generálního ředitele Českého rozhlasu Petra Duhana, tedy Václav Kasík, narazil na jejich odpor, když chtěl tento okruh dostat na pásmo VKV. Rádio Wave hraje hudbu a cílí na mladé posluchače, kteří jsou zajímaví pro zadavatele reklamy. U celoplošné stanice mluveného slova, kterým bude možná ještě letos Rádio Plus, je komerční zásah menší, nicméně i ono by mohlo oslovit bonitnější posluchače, proto se Český rozhlas s komerčními vysílateli dohodl na tom, že „Plusko“ nebude vysílat reklamní spoty, ani veškerý sponzoring a další typy reklamních sdělení.

9 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 11. 2. 2015 18:15

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+