Více

Radek Macháček: Sport 5 měl nabídku na Wimbledon, jednou se o něj určitě pokusíme

„Naší přímou konkurencí nejsou ani tak komerční sportovní kanály jako Česká televize. Dáváme totiž prostor menšinovým sportům a nižším ligám,“ vysvětluje šéfredaktor Sportu 5

Co vás vedlo k rozšíření pokrytí Sportu 5 v pozemním digitálním vysílání na všechna krajská města? Neohrozí to vaši spolupráci s kabelovými společnostmi, u kterých figurujete jako placený kanál?

Samozřejmě jim to vadí. Možná jste zaznamenal, že u největších kabelových a satelitních operátorů jsme vypadli z placených balíků. U některých ne, ale u těch nejzásadnějších, Skylinku a UPC, jsme k dispozici volně, takže pro příjem Sportu 5 u nich není třeba karta. Tím pádem se ale samozřejmě zastavil tok peněz od nich k nám, takže jsme museli hledat nějakou jinou alternativu, jak tyto peníze vydělat. Jednou z možností bylo zlepšení pokrytí v DVB-T, což se ukázalo být zajímavé z hlediska prodeje vysílacích časů. Chceme, aby náš program vidělo víc lidí, proto si můžeme říci o větší peníze. A když někomu nabízíme prostor u nás, chceme, aby dostal kvalitní obsah. To vedlo k rozšíření pokrytí. Naši obchodní partneři rádi slyší, že si nás už může naladit většina obyvatel.

K vyřazení z placených balíčků UPC a Skylinku došlo ještě předtím, než jste rozšířili terestrické pokrytí z Prahy a středních Čech do všech krajských měst?

Nějakou dobu jsme fungovali v pozemním vysílání i v placených balících. Nerozešli jsme se s UPC a Skylinkem ve zlém, zůstáváme v jejich nabídkách, což je pro nás důležité. Lidé, kteří doma mají kabelovou televizi a připojí si k ní televizor, na něm naladí Sport 5 stejně, jako si naladí ČT Sport, Novu nebo Primu.

 



Poplatky od kabelových a satelitních společností pro vás byly peníze, které jste měli jisté. Vstupem do pozemního vysílání ale jdete do nejistoty, protože si je musíte vydělat prodejem reklamy a vysílacích časů.

Ano, je to tak, je to riskantní krok, ale na druhou stranu si myslíme, že tu je prostor pro zaplnění vysílacího času obsahem, který zaplatí partneři sportovních akcí nebo daného sportovního odvětví. Zájem tady byl, poptávali jsme se a spousta sportů chce být vidět. Na České televizi nedostávají takový prostor. Kavčí hory mají hodně pestrý a drahý sportovní program, na druhou stranu si ale myslím, že vysílají spoustu věcí, které patří spíš na komerční televize, ať už placené nebo neplacené. 

Pro nás to je ale vlastně dobře, protože jsme zjistili, že tu existují sporty a odvětví, která jsou schopna zafinancovat si výrobu a vysílání, a chtějí, aby je viděli i ostatní. My jsme se nejprve rozhodli investovat do rozšíření pokrytí a teprve poté zapracujeme na tom, abychom si vydělal na nákup nějaké větší sportovní akce. Myslím si, že přijde doba, kdy se dostaneme k nákupu nějaké velké fotbalové soutěže, tenisových turnajů, apod. Zatím jsme ale v situaci, kdy ty peníze potřebujeme vydělat, takže to, co nyní vysíláme, potřebujeme nějakým způsobem zaplatit. Buď si to zobchodujeme my, anebo nám ty peníze přinese klient, který u nás platí za možnost odvysílat vlastní pořad.

Takže malé sporty si u vás mohou zaplatit vysílací čas a v něm jim odvysíláte jejich magazíny nebo záznamy různých utkání a závodů?

Ano, je to tak.

Děláte i přenosy těchto sportů?

Celý rozhovor čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+