Více

Rada: ČT a TV Barrandov v červnu překročily limity hlasitosti televizní reklamy

UVNITŘ DOKUMETNT – Nejvíce stížností obdržela Rada pro rozhlasové a televizní vysílání na Primu. Zákon podle radních ale porušila Česká televize a TV Barrandov.

Česká televize a TV Barrandov překročily hned první měsíc platnosti novely zákona, která upravuje hlasitost televizní reklamy, limity určené touto novelou. Na základě vlastního monitoringu to konstatuje Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Radní už řešili i první stížnosti diváků na hlasitou reklamu u komerčních stanic. “Rada konstatovala, že v několika případech bylo odhaleno porušení zákona. Upozornění na porušení zákona rozhodla vydat ČT a provozovateli TV Barrandov,“ sdělila RRTV.

K TÉMATU: Proč je reklama v televizi hlasitější než ostatní program?

Stížnosti ale radní zaznamenali i na dvě největší komerční televize v Česku: Novu a Primu. Od platnosti novely zákona přišly tři stížnosti na údajně hlasitou reklamu na stanicích skupiny Prima, dvě na TV Barrandov a jedna na Novu. Novela určuje dva limity, které by televize neměly v případě vysílání reklamních sdělení překročit. Jednak jde o hladinu hlasitosti reklamy, teleshoppingu a sponzorských vzkazů, a pak také o maximální povolenou skutečnu špičkovou hladinu hlasitosti reklamy.

ČTĚTE TAKÉ: Nova a Prima sjednotily hlasitost reklam s vysílanými pořady

Stěžovatelé si ale podle Rady často špatně interpretují ustanovení zákona, které reguluje hlasitost reklamních sdělení. „Diváci ve svých podáních vycházejí z předpokladu, že veškeré televizní vysílání by od 1. června mělo mít stejnou úroveň hlasitosti. To však zákon neukládá. Zákon pamatuje pouze na hlasitost reklamy a dalších obchodních sdělení. V důsledku tak v některých případech může přetrvávat pocit diváka, že reklama je ve vysílání příliš hlasitá, a to zejména tehdy, kdy je reklama vložena do pořadu, který je vysílán tišeji,“ konstatuje Rada.

NAPSALI JSME: TV Barrandov přizpůsobila hlasitost vysílání podle doporučení Evropské vysílací unie

Radní si v červnu provedli vlastní monitoring, kterým zjistili, že ČT a Barrandov nedodržují ustanovení novely zákona v oblasti hladiny hlasitosti reklamních sdělení. Zmíněné televize konkrétně měly porušit stanovenou hladinu hlasitosti reklamy do limitu 23 LUFS s tolerancí +/– 1 LU. „V ostatních případech se žádný problém z hlediska zákona nevyskytl a provozovatelé FTV Prima, spol. s r.o. a CET 21 spol. s r. o. vyšli z prvních kontrol se ctí,“ dodali radní.

RRTV – monitoring hlasitosti TV reklamy, červen 2013 by potucek793

20 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 11. 7. 2013 12:17

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+