Více

Public TV odešla. Kdo bude další?

TÝDENNÍ REVIZE - Lifestylová televize Public tento týden definitivně ukončila vysílání, nejprve na satelitu a o den později také v kabelových a IPTV sítích. Při této příležitosti je tedy dobré si položit otázku, kdo přijde další? Pravděpodobně nikdo. Minimálně tedy v DVB-T, kde už moc programů nezbylo. Dá se spíše očekávat, že v budoucnu budou kanály (snad) spíše přibývat. Nové stanice plánují televize Nova i Prima, a po ukončení digitalizace by se měl trh otevřít novým subjektům. Nechme se tedy překvapit.

Public TV ukončila vysílání

Vysílání lifestylové televize Public definitivně skončilo. Soud vyhlásil na společnost Totalpress, která je držitelem vysílací licence, úpadek. Firma se sama poslala do insolvenčního řízení, protože měla pohledávky ve výši 134 milionů korun, které nebyla schopna splatit. Vedení televize ale svaluje vinu za krach Publicu na jiné: ekonomickou krizi a mediální agentury, které si od ní neobjednávaly reklamní časy. Zájem o výhradní inzerování na televizi Public byl skutečně minimální, potvrdila agentura At Media, která stanici zastupovala při prodeji reklamy. Už v úterý ukončila televize Public vysílání na satelitu, konkrétně na pozici 23,5 stupně východně, kde byla k dispozici volně, bez kódování. Naladit ji tak mohli diváci dvou největších českých satelitních služeb Skylink a CS Link, které tuto pozici rovněž využívají. Před pěti týdny Public ukončil vysílání i v celoplošném pozemním multiplexu 3, a ve středu večer následovala i kabelová síť společnosti UPC. Konec vysílání se však dotkl pouze společnosti Totalpress, která je držitelem vysílací licence televize Public, nikoli firmy PublicCom, která pro ni zajišťovala výrobu a nákup pořadů. Ačkoli se i tato servisní firma potýká s dluhy, zatím na sebe nepodala návrh na zahájení insolvenčního řízení, jak to udělal Totalpress.

Jan Potůček: Televize Public definitivně skončila. Kolik komu dluží?
Lukáš Polák: Suplovali jsme ČT, říká o Up.Parádě na Public TV Václav Upír Krejčí
Lukáš Polák: Kdy vlastně skončilo vysílání Public TV? Přesně to určit nelze
Lukáš Polák: Končíme, oznámila stručně divákům lifestylová televize Public

Na Vysočině skončila analogová televize

Definitivní konec pozemního analogového televizního vysílání na Vysočině nastal v noci z úterý 31. května na středu 1. června. Nastálo se tak odmlčely všechny analogové televizní programy na vysílačích Javořice u Jihlavy, Klučovská hora u Třebíče a Pacov u Pelhřimova. Česká televize a Prima navíc vypnuly několik menších analogových dokrývačů. Většina diváků, kteří dosud na Vysočině přijímali televizi pozemní cestou analogově, tedy přišla o signál a musela si pořídit set-top-box nebo digitální televizor, případně přejít na jiný typ příjmu televize: kabel, satelit nebo IPTV. Vypínání analogového televizního vysílání se na Vysočině dotklo jen tří programů: Novy, Primy a ČT 1. Program ČT 2 už v územní oblasti Jihlava analogově nevysílal, s výjimkou jednoho analogového dokrývače v obci Okrouhlice, kterého se však ani toto vypínání netýkalo.

TV Nova - pokrytí analog 15.3.2011

Analogový signál pomalu ustupuje z České republiky. (Zdroj: ČTÚ)

Jan Potůček: Vysočina zítra vypne analogovou televizi. Které vysílače skončí?
Lukáš Polák: Do Třebíče se vrátí jihomoravská ČT 1. Z DVB-T opakovače bude převaděč

TV7 podnikatele Jaroslava Berky může přijít o licenci

Podnikatel Jaroslav Berka patrně přijde i o druhou licenci pro celoplošné zemské digitální televizní vysílání. Poté, co loni sám vrátil kompenzační licenci pro celoplošný program RTA, mu nyní chce Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) odebrat i kompenzační licenci pro celoplošný program TV7. Licenci totiž Berka získal již v únoru 2008, dodnes však jeho TV7 nezahájila vysílání, ačkoli podle zákona by tak měla učinit do 360 dnů od obdržení písemného vyrozumění Rady o získání licence. Rada zahájila s provozovatelem EBD, s. r. o., IČ: 280 72 782, se sídlem Kájov, Staré Dobrkovice 16, správní řízení o odnětí licence dle § 63 odst. 2 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb. z důvodu nezahájení vysílání do 360 dnů po nabytí právní moci rozhodnutí o udělení licence. Rada stanovila tomuto provozovateli v předmětné věci lhůtu k vyjádření do 15 dnů od doručení oznámení o zahájení řízení, uvedla RRTV v tiskové zprávě ze svého jednání.

Jaroslav Berka

Jaroslav Berka, majitel Regionální televizní agentura a společnosti EBD. (Zdroj: archiv)

Jan Potůček: Rada pro vysílání chce odebrat licenci Berkově TV7, protože nevysílá
Lukáš Polák: Firma EBD, vlastník licence pro TV7, se chce bránit jejímu možnému odnětí

Stručně

Do sporu o termín dokončení televizní digitalizace v Česku chce rázně vstoupit ministerstvo kultury. Podle předsedkyně Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) Kateřiny Kalistové resort předloží příští týden návrh novely zákona, v níž se přímo praví, že proces přechodu ze zemského analogového na zemské digitální televizní vysílání v tuzemsku skončí 11. listopadu letošního roku.

Jan Potůček: Ministerstvo kultury chce uzákonit konec digitalizace na 11.11.2011

Už na konci tohoto měsíce čeká Českou republiku jedno z největších vypínání analogového vysílání v letošním roce, tentokrát v územní oblasti Trutnov, a diváci už o tom mají ve vysílání prvního programu České televize důkaz. V pátek odpoledne se v něm objevil známý piktogram, který upozorňuje na blížící se konec daného kanálu. Tato skutečnost se týká mimo jiné vysílačů velkého výkonu.

Lukáš Polák: Ještěd, Černá hora a další analogové vysílače ČT 1 s varovným piktogramem

Vysílač Veľká Javorina, který leží na česko-slovenském pomezí a jenž mnozí obyvatelé ČR i SR považují za kultovní, psal opět historii. Podle harmonogramu digitalizace našich východních sousedů totiž právě v pondělí na této kótě skončilo analogové vysílání veřejnoprávní televize STV. Vypnuty tak byly programy Jednotka (56. kanál) a Dvojka (39. kanál).

Lukáš Polák: Legendární vysílač Veľká Javorina dnes vypíná analogovou STV

TV Doma Slovensko

Jednou z výhod slovenské digitalizace byl program Doma. (Zdroj: Markíza)

Aktualizovaný přehled všech DVB-T vysílačů našich východních sousedů platný ke čtvrtku vydal Telekomunikační úřad Slovenské republiky (TÚ SR). Jsou v něm obsažené všechny multiplexy, tedy první, druhý a veřejnoprávní ale i dva lokální. Přehled je ve formátu XLS (Excel) a obsahuje i přidělené povolení společnosti Towercom, vysílač Žilina – Křízava na kanálu 52.

Lukáš Polák: Vyšel aktualizovaný seznam slovenských DVB-T vysílačů

Oblíbily si vaše děti večerní animované pásmo Animáček na digitální plnoformátové televizi Barrandov? Pak byste se měli mít na pozoru, pokud s vámi navštíví také supermarket nebo některou z prodejen potravin. Vedení tohoto programu se totiž rozhodlo, že bude Animáček propagovat vlastní nanukovou zmrzlinou. Ta se na trh dostane ve středu 1. června.

Lukáš Polák: Barrandovský dětský blok Animáček bude mít vlastní nanuk

S největší pravděpodobností v srpnu, v době, kdy rakouskou veřejnoprávní televizi čeká volba nového šéfa, proběhne výměna jejích zákaznických karet, které slouží pro sledování zakódovaných stanic ORF ze satelitu Astra. Znamená to, že právě v tomto měsíci by skončila možnost nelegálního sledování stanic z balíku ORF Digital, které je možné od počátku letošního roku. Uvedl to deník Der Standard.

Lukáš Polák: ORF chystá výměnu zákaznických karet. Vyřadí tak satelitní piráty

Anketa

Nejzásadnější událost tohoto týdne byla (je):

5 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 5. 6. 2011 15:46

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+