Hlavní navigace

První týden po olympiádě posilovala hlavně Nova, její nárůst byl vyšší než celý podíl Barrandova

4. 3. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Nova významně stoupala i v meziročním srovnání. Konec olympiády zvedl podíly na sledovanosti i u hlavních kanálů Primy a České televize.

Mezitýdenní vývoj (vs. 8. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Konec zimních olympijských her v Soči vedl minulý týden k raketovému růstu celodenního podílu Novy na sledovanosti. Hlavní kanál Novy zaznamenal největší nárůst podílu ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Oproti předminulému týdnu si polepšil o 5,14 procentního bodu na hodnotu 25,65 procenta. Významně si polepšila i ČT 1 (o 2,82 procentního bodu na 16,43 procenta) a hlavní kanál Primy (o 1,98 procentního bodu na 13,95 procenta). Naopak drtivý propad zasáhl ČT Sport, jemuž první týden po olympiádě ubral 13,82 procentního bodu na výsledných 2,31 procenta. Klesal i druhý „olympijský“ kanál ČT 2, s návratem klasického obsahu si pohoršil o 1,66 procentního bodu na hodnotu 4,48 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Poslední týden olympiády už ČT mírně klesala, Telka dosáhla historického maxima

Návrat do normálních kolejí znamenal i střídání pozic v rámci celých televizních skupin. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let se na pozici lídra vrátila skupina Nova. Jejích pět volně šířených kanálů oslovilo v průměru 33,30 procenta publika, což bylo o 5,91 procentního bodu více než v předminulém, ještě olympijském týdnu. Česká televize sice uhájila pozici dvojky na trhu, propadla se ale o 11,92 procentního bodu na hodnotu 29,73 procenta. Skupina Prima sice zůstala třetí, ale na rozdíl od České televize si polepšila, a poměrně významně: kumulovaný podíl za všechny čtyři kanály Primy vzrostl o 3,07 procentního bodu na hodnotu 21,26 procenta.

Top 10 všechny stanice (9. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

Také v mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, minulý týden nejvíce rostl hlavní kanál Novy. Dokonce ještě více než v širší cílové skupině všech dospělých starších 15 let. Nova si polepšila o 6,82 procentního bodu na podíl 28,88 procenta. Významný růst o 2,61 procentního bodu na hodnotu 13,41 procenta zaznamenala i ČT 1 a polepšil si i hlavní kanál Primy (o 1,27 procentního bodu na 10,70 procenta). Největší propad zaznamenal ČT Sport: o 15,13 procentního bodu na hodnotu 2,56 procenta. Rovněž Dvojka vykázala pokles, a to o 2,34 procentního bodu na podíl 4,06 procenta.

Jestliže u všech dospělých diváků starších 15 let byly rozdíly mezi celými televizními skupinami, a zvláště mezi Novou a ČT, poměrně malé, u mladší kategorie diváků od 15 do 54 let jsou už značné. Nova na první pozici dosáhla souhrnného celodenního podílu 38,18 procenta, což bylo o 8,04 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Česká televize oslovila v průměru 25,33 procenta publika a oproti předminulému týdnu si pohoršila o 13,92 procentního bodu. O pět procentních bodů níž než ČT skončila skupina Prima, která si kumulovaným podílem 20,07 procenta polepšila o 2,92 procentního bodu.

Kanály – průměrné podíly (9. týden 2014)
Graf podílu kanálů (9. týden 2014)
Graf podílu skupin (9. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 9. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s devátým týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních skupin v průměrém celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšil hlavní kanál Novy. Jeho podíl vzrostl o 2,59 procentního bodu na hodnotu 25,65 procenta. Významně si polepšily i televize zastupované agenturou Atmedia, jejichž souhrnný podíl meziročně vzrostl o 1,67 procentního bodu na 3,75 procenta. Největší meziroční propad vykázala ČT Sport, a to o 2,43 procentního bodu na hodnotu 2,31 procenta. Významně klesal i hlavní kanál Primy, který si pohoršil o 1,88 procentního bodu na podíl 13,95 procenta, a Prima Cool s poklesem o 0,96 procentnho bodu na hodnotu 3,22 procenta.

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let meziročně nejvíce rostla skupina Nova. Polepšila si o 4,38 procentního bodu na hodnotu 33,30 procenta. Mírný růst zaznamenala i Česká televize, ale jen o desetinu procentního bodu na kumulovaný podíl 29,73 procenta (nejvíce se na tomto růstu podílela zpravodajská ČT 24). Jako jediná z velké trojky klesala skupina Prima, která si pohoršila o 3,35 procentního bodu na hodnotu 21,26 procenta. V jejím případě si pohoršily všechny kanály kromě Primy love, jejíž růst byl ale minimální a nemohl vyrovnat ztráty ostatních tří stanic skupiny.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let si meziročně v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíc polepšil hlavní kanál Novy, a to o 2,97 procentního bodu na hodnotu 28,88 procenta. Zaznamenáníhodný je i růst Smíchova o 0,67 procentního bodu na podíl 1,59 procenta. Opačný extrém vykázala ČT Sport, která si meziročně pohoršila o 2,13 procentního bodu na hodnotu 2,56 procenta. Významně klesaly zejména kanály Primy: hlavní program o 1,30 procentního bodu na hodnotu 10,70 procenta, Prima Cool dokonce o 1,92 procentního bodu na 4,86 procenta a Prima Zoom o 1,05 procentního bodu na 2,06 procenta.

Z meziročního srovnání celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let vzešla nejlépe skupina Nova, která si polepšila o 3,94 procentního bodu na hodnotu 38,18 procenta. Rostla rovněž Česká televize, ale o poznání méně než Nova: polepšila si o 0,90 procentního bodu na kumulovaný podíl 25,33 procenta. Významně jí přitom napomohl dětský kanál Déčko, který loni touto dobou ještě nevysílal. Skupina Prima se meziročně propadla o 4,32 procentního bodu na hodnotu 20,07 procenta, přičemž žádný z jejích čtyř kanálů nezaznamenal v této kategorii meziroční růst nebo alespoň stagnaci.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).