Více

Proč se Česká televize bojí říct, že chce sledovanější Události?

Kavčími horami obchází zajímavá schizofrenie. Všemi směry propagují nové Události, ale svěřepě odmítají jakoukoli diskusi na téma jejich sledovanosti.

Jan Potůček

Ilustrace: Nenad Vitas

Události už dlouhou dobu prohrávají v boji o diváka jak s nováckými Televizními novinami, tak se Zprávami FTV Prima. I když se sečte jejich publikum na programech ČT 1 a ČT 24, stále jim schází několik desítek až stovek tisíc diváků na hlavní zpravodajskou relaci Primy family. Právě nízká sledovanost Událostí byla jedním z nosných témat loňské kandidatury Petra Dvořáka na funkci generálního ředitele ČT. A protože to opravdu není tak dávno, asi si všichni moc dobře pamatujeme Dvořákova slova z veřejného slyšení před Radou ČT, že hlavní zpravodajská relace veřejnoprávní televize by měla mít ambici být dvojkou na trhu.

Dvořák tehdy před radními řekl, že Události by měly být vnímány jako nejdůvěryhodnější hlavní zpravodajská relace a její diváci by od ní neměli odcházet někdy v polovině ke zprávám komerční televize. Zároveň ale dodal, že i divák Událostí by měl mít právo poté přepnout na komerci a pobavit se. Letos, už jako generální ředitel ČT, pak Dvořák serveru Médiář.cz řekl, že nové Události by měly zasáhnout třetinu dospělého publika. Tedy alespoň nějaké číslo: dnes si totiž Události zapne zhruba pětina diváků, kteří po sedmé hodině večer sedí u televize. A to je opravdu málo.

Česká televize by měla přiznat, že změny, které počínaje dneškem zavádí, souvisí s neutěšenou sledovaností Událostí, a se ztrátou jejich vlivu. Neměla by se stydět používat slovo „sledovanost“, protože je televizí veřejné služby, kterou si platí veřejnost. Měla by tedy nabízet takové zprávy, které by zajímaly značnou část koncesionářů. Nebo by alespoň měla mít takové ambice. Nevěřím tomu, že by si na Kavčích horách neřekli, jaké sledovanosti by měly nové Události dosáhnout, aby to byl podle jejich interních měřítek úspěch. Navenek se ale ČT tváří, že sledovanost je div ne sprosté slovo a ohání se nicneříkajícími údaji o spokojenosti diváků.

Ať tedy nové Události dopadnou jakkoli, těžko můžeme posoudit, zda se Dvořákovu týmu podařilo to, co si vytyčil. Protože prostě nevíme, čeho chce dosáhnout. Tedy kromě obecných frází o právu diváka na kvalitnější, modernější a zajímavější zprávy, které poněkud zavánějí Janečkovskou ČT. Což je tak trochu v protikladu pečlivě budovaného mediálního obrazu té lepší, Dvořákovy ČT.

Anketa

Měly by mít Události ambici pokořit sledovanost Zpráv FTV Prima?

14 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 24. 4. 2012 15:20

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+