Hlavní navigace

Primě ve třetím čtvrtletí klesly tržby o 11 procent, pohoršila si i v podílu na trhu

23. 10. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ DOKUMENT – Druhá nejsilnější komerční televizní skupina v zemi se jen pozvolna vyrovnává s návratem inzerentů ke konkurenční Nově

Nižší tržby z prodeje reklamních formátů, ale nižší podíl na publiku zaznamenala ve třetím čtvrtletí letošního roku televizní skupina FTV Prima. Vyplývá to z kvartálních hospodářských výsledků společnosti Modern Times Group (MTG), která je polovičním vlastníkem této skupiny. „Tržby společnosti v České republice se snížily o 11 procent, což odráží tvrdé meziroční srovnání při vysoce konkurenčním prostředí na trhu a mírně nižším podílu na publiku. Odhadujeme, že reklamní trh v České republice v tomto období rostl,“ uvedla MTG ve svém pravidelném čtvrtletním reportu o hospodaření.

K TÉMATU: Prima za druhé čtvrtletí inkasovala z reklamy o 17% méně, snížila příjmy MTG z volně šířených televizí

Nižší tržby z českého trhu podle MTG kompenzovat nárůst v jiných zemích střední a východní Evropy, v nichž skupina provozuje volně šířené televizní kanály, zejména pak z Bulharska. „Většině našich volně šířených televizí na rozvíjejících se trzích se daří dobře a jejich příjmy kompenzují nižší tržby v České republice od začátku letošního roku,“ konstatovala MTG. Meziroční pokles tržeb Primy o 11 procent přímo souvisí se změnou obchodní politiky skupiny Nova, která loni zaznamenávala velký odsun klientů právě ke konkurenční Primě. Díky tomu Prima za rok 2013 dosáhla historicky nejvyšších tržeb i zisku.


Zdroj: MTG

Meziroční vývoj podílů televizních skupin provozujících FTA programy ve střední a východní Evropě, vlastněných nebo spoluvlastněných MTG. V případě Primy jde o podíl z komerčních televizních skupin v Česku, mezi které není započítaný výkon veřejnoprávní České televize.

Tempo poklesu tržeb Primy se ale v průběhu letošního roku snižuje. Za druhé čtvrtletí vykázala meziroční pokles o 17 procent, nyní o 11 procent. Celkový trh s televizní reklamou v Česku se přitom zvedá, spolumajitel Primy tedy očekává, že pokles tržeb této skupiny se bude nadále snižovat. Rozhodne klíčové období první poloviny posledního čtvrtletí, které je tradičně nejdůležitější částí roku z hlediska prodeje reklamních časů. Primě nahrává i mírně se zvyšující podíl na sledovanosti, který zaznamenává od začátku podzimní sezóny. Ve třetím čtvrtletí se ale v podílu na publiku pohybovala na nižších číslech než v loňském třetím kvartálu.

Server DigiZone.cz připravuje k hospodářským výsledkům MTG na příští týden podrobnější analýzu.

BRAND24

Hospodářské výsledky MTG za Q3 2014 by potucek793

Prima reportuje MTG v cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou na českém trhu programuje a prodává reklamu Nova. MTG ve své zprávě uvádí podíl Primy jako skupiny vypočítaný z podílů všech komerčních televizních skupin v Česku, nezapočítává do něj tudíž podíl České televize. Za letošní třetí čtvrtletí tak Prima dosáhla průměrného celodenního podílu 35,6 procenta na publiku od 15 do 54 let, loni ve třetím kvartálu to bylo 36,0 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).