Hlavní navigace

Primě pomohl start zpráv s Voříškem, ČT Sport se dařilo v sobotu díky Lize mistrů

27. 5. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKY Nízkou sledovanost sobotního Star Treku pomohl Nově kompenzovat sesterský kanál Nova Cinema, který s českou klasikou Na samotě u lesa proti fotbalu bodoval.

Nadprůměrného počtu diváků dosáhly včera Zprávy FTV Prima. První vystoupení Karla Voříška a Kláry Doležalové-Maksimovič v barvách Primy dostalo její hlavní kanál nad milion diváků. Zprávy FTV Prima sledoval od 18:54 1,019 milionu diváků při podílu na publiku (share) 29,19 %. Špatně si nevedla ani ve skupině diváků od 15 do 54 let, kde dosáhla 359 tisíc diváků (share 21,88 %). Pro srovnání, stejnou zpravodajskou relaci sledovalo týden předtím 763 tisíc diváků (share 29,25 %). Zábavná show Máme rádi Česko oslovila 835 tisíc diváků (share 20,05 %). Celodenní podíl Primy family se dostal u diváků starších 15 let na hodnotu 15,23 %, v prime timu dosáhl 18,23 %.

Nejsledovanějším prime timovým nezpravodajským pořadem se stal u diváků starších 15 let film Hrobník vysílaný na ČT 1. Pustil si ho 1,026 milionu diváků (share 23,9 %). Celodenní podíl Jedničky byl 17,29 %. SuperStar se musela spokojit s 839 tisíci diváky (share 22,02 %) a u dospělého publika tak svedla vyrovnaný souboj s show Máme rádi Česko. Ve skupině diváků od 15 do 54 let jich SuperStar oslovila 488 tisíc (share 24,64 %). Celodenní podíl Novy byl v její hlavní divácké skupině 22,73 %, u diváků starších 15 let 21,32 %.

Za zmínku stojí ale sledovanost i některých dalších pořadů. Například první díl Rychle a zběsile, který čerpal z toho, že minulý čtvrtek do našich kin vstoupila šestá část této tuningové série, si na Primě Cool pustilo 287 tisíc diváků (share 6,91 %). Podobně na tom byl i film Jako pavouk na Nově Cinema – 257 tisíc diváků (share 6,08 %). Ve skupině diváků od 15 do 54 let jich měl 144 tisíc (share 6,68 %). Nadprůměrného celodenního podílu 4,29 % dosáhl především díky fotbalovému duelu Plzně se Slovanem Liberec kanál ČT Sport. Na utkání se podívalo 254 tisíc diváků (share 7,28 %). Podíl 7,01 % získal s cyklem Navždy svoji po 20. hodině program ČT 2. Oslovil 296 tisíc diváků.

Celodenní a večerní podíly televizí na publiku za neděle 26. května 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT 1 17,29 18,66 14,65 14,73
ČT 2 3,45 3,24 3,46 3,78
ČT Sport 4,29 3,95 4,35 4,19
ČT 24 3,92 2,26 2,24 1,62
Nova 21,32 24,77 22,73 26,22
Nova Cinema 6,68 5,00 8,71 5,90
Fanda 1,32 0,88 1,30 0,94
Smíchov 0,87 1,11 1,25 1,62
Telka 0,82 0,89 0,78 0,83
Prima family 15,23 18,23 13,30 15,98
Prima Cool 4,41 5,50 7,16 9,60
Prima love 1,96 1,71 2,36 2,27
Prima Zoom 2,53 1,74 2,87 1,73
TV Barrandov 5,81 5,31 4,43 4,03
Atmedia 3,58 2,54 3,00 1,79
ostatní TV 6,52 4,21 7,41 4,77
Celodenní a večerní podíly televizních skupin na publiku za neděle 26. května 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT Group 28,95 28,11 24,70 24,33
Nova Group 31,01 32,64 34,77 35,50
Prima Group 24,13 27,19 25,69 29,58

Zdroj: ATO-Mediaresearch

V sobotu zasáhla do primetimové sledovanosti fotbalová Liga mistrů, respektive přímo její finále, které si nenechalo ujít 399 tisíc diváků (share 12,19 %). Téměř shodného podílu 12,17 % dosáhla stanice díky duelu mezi Bayernem a Borusií i u diváků od 15 do 54 let. V tomto případě oslovila 196 tisíc diváků. Celodenní podíl stanice u diváků starších 15 let byl 4,66 %, v prime timu dokonce 8,43 %. Finále Ligy mistrů se nedotknulo pouze programu ČT 1. Ten svým dalším archivním pořadem, který se při příležitosti 60. výročí televizního vysílání objevil na obrazovce, oslovil 964 tisíc diváků. Šlo o pěveckou show Zpívá celá rodina. Kritiky sice nezaujala, ale k vysílání přilákala 26,57 % publika.

Naopak s nízkou sledovaností se musely spokojit komerční televize. Tato skutečnost asi nejvíce dolehla na Novu, která zůstala v celodenním podílu u obou diváckých skupin pod 20 % hranicí. S hodnotou 21,43 % se jí tuto skutečnost podařilo zlomit pouze v prime timu u diváků ve věku od 15 do 54 let. Prima family měla celodenní podíl 13,26 %, Jednička se dostala na hodnotu 18,07 %. Předposlední film Star Trek od J.J.Abramse vidělo 414 tisíc diváků (share 11,66 %) a 293 tisíc diváků ve věku od 15 do 54 let. Nově ovšem pomohla rekordní sledovanost české klasiky Na samotě u lesa, kterou si nenechalo ujít 404 tisíc diváků (share 11,14 %) a 248 tisíc diváků ve věku od 15 do 54 let (share 14,69 %). Letopisům Narnie na Primě family dalo přednost 362 tisíc diváků (share 11 %).

Celodenní a večerní podíly televizí na publiku za sobotu 25. května 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT 1 18,07 21,61 11,96 12,87
ČT 2 4,33 3,44 3,54 3,75
ČT Sport 4,66 8,43 4,30 8,62
ČT 24 3,80 2,16 2,28 1,27
Nova 16,67 18,54 18,46 21,43
Nova Cinema 7,26 7,99 9,33 10,33
Fanda 1,15 1,26 1,49 1,52
Smíchov 0,81 0,73 1,16 1,02
Telka 0,94 0,14 0,89 0,48
Prima family 13,26 12,84 14,44 14,86
Prima Cool 4,53 4,40 6,73 7,59
Prima love 3,05 3,51 3,22 3,48
Prima Zoom 2,50 1,33 2,47 1,27
TV Barrandov 5,37 4,20 4,96 2,53
Atmedia 4,23 2,88 3,84 2,28
ostatní TV 9,36 5,93 10,93 6,69
Celodenní a večerní podíly televizních skupin na publiku za sobotu 25. května 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT Group 30,86 35,64 22,08 26,51
Nova Group 26,83 29,29 31,33 34,78
Prima Group 23,34 22,07 26,86 34,78

Zdroj: ATO-Mediaresearch

V pátek dopadla nejlépe z primetimových nezpravodajských pořadů talk show Všechnoparty. Oslovila 1,145 milionu diváků (share 34,3 %). Dobře si vedl i retro seriál Vyprávěj, kterému už do jeho konce zbývá pouze několik dílů. Po 20. hodině si ho pustil 1,073 milionu diváků (share 30,19 %). Jednička získala celodenní podíl u diváků starších 15 let 18,08 %. Nejsledovanější byla Nova, která překročila v pátek v případě první divácké skupiny hranici 25 % a u lidí ve věku od 15 do 54 let byl podíl přes 30 %. Dobrodružný film Flynn Carsen: Návrat do dolů krále Šalamouna přilákal k obrazovce Novy 662 tisíc diváků (share 19,03 %) a 457 tisíc diváků ve věku od 15 do 54 let (share 27,36 %).

BRAND24

Prima family se musela v pátek spokojit s celodenním podílem 15,86 %. Novou řadu Vražd v Midsomeru preferovalo po 20. hodině 368 tisíc diváků (share 10,63 %). Show Jana Krause oslovila na této stanici 499 tisíc diváků (share 20,62 %). Snímek Já, legenda na Nově Cinema si nenechalo ujít 224 tisíc diváků (share 6,41 %), z nichž 165 tisíc (share 9,86 %) bylo ve věku od 15 do 54 let. Špatně si opět nevedl dokument Dvojky Medvědí rodina a já. Oslovil 280 tisíc diváků (share 7,88 %).

Celodenní a večerní podíly televizí na publiku za pátek 24. května 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT 1 18,68 24,71 13,92 19,27
ČT 2 4,52 4,90 4,82 4,98
ČT Sport 0,93 0,66 1,00 0,63
ČT 24 4,76 2,57 2,24 1,14
Nova 25,02 27,30 30,76 33,33
Nova Cinema 3,99 4,43 5,30 6,61
Fanda 1,30 1,78 1,68 2,29
Smíchov 1,12 0,92 1,95 1,57
Telka 0,69 0,82 0,57 0,56
Prima family 15,86 14,12 11,63 9,54
Prima Cool 3,46 2,99 4,78 3,40
Prima love 2,11 1,26 2,94 2,07
Prima Zoom 2,11 1,71 2,19 1,88
TV Barrandov 4,27 4,41 4,03 4,92
Atmedia 3,54 2,45 2,95 1,76
ostatní TV 7,64 4,98 9,24 6,04
Celodenní a večerní podíly televizních skupin na publiku za pátek 24. května 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT Group 28,89 32,84 21,98 26,02
Nova Group 32,12 35,24 40,26 44,37
Prima Group 23,54 20,08 21,54 16,89

Zdroj: ATO-Mediaresearch

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).