Více

Prima zdraží reklamu, chce ji prodávat sama a zastupovat další televize, třeba Barrandov

Vlastní obchodní zastoupení chce vybudovat FTV Prima. Vedle televizí z rodiny Prima by podle serveru MediaGuru.cz chtěla zastupovat i jiné stanice. Oslovila už Barrandov.

Provize pro agentury při nákupu reklamních časů zruší od Nového roku FTV Prima. Zároveň si chce vybudovat svoje vlastní obchodní zastoupení, které bude mít ambici zastupovat i další televize na českém trhu. Serveru MediaGuru.cz to řekl obchodní ředitel skupiny Martin Konrád. „Uvažujeme o vytvoření obchodního zastoupení, které bude otevřené všem hráčům na trhu. Nepředpokládáme samozřejmě, že bychom zastupovali TV Nova, ale na trhu jsou třeba nějaké další televize, které by o to mohly mít v budoucnu zájem,“ uvedl.

K TÉMATU: Nova a Prima nevydělaly na konci reklamy v ČT tolik, kolik chtěly. Jen polovic

Prima by měla podle Konráda jedinou podmínku, zastupované televize by musely mít nejméně jednoprocentní podíl na trhu. Jednání už zahájila s televizí Barrandov, kterou nyní při prodeji reklamních časů zastupuje agentura Media Master. „Barrandov nás zajímá a chceme ho zastupovat. Jestli se to opravdu stane, tak to v tuto chvíli říct nedokážu. Je to důležitá věc, protože Barrandov mění na trhu kurz zdravým směrem,“ uvedl Konrád. Menší české televize nyní při prodeji reklamních časů zastupuje především agentura Atmedia, která jim rovněž zprostředkovává data o sledovanosti z peoplemetrů.

ČTĚTE TAKÉ: Nova na konci reklamy v ČT nevydělala, prakticky všechny peníze šly na Primu

Prima bude i v příštím roce prodávat reklamu na základní cílovou skupinu diváků starších 15 let, ale kromě povinných investic všech inzerentů do všech jejích kanálů zkusí nabízet své programy i jednotlivě. Konrád se netají ambicí získat z celkového reklamního koláče na televizním trhu až 40 procent. Argumentuje zvyšujícím se podílem skupiny Prima na publiku. „V současnosti se pohybujeme na 85 až 92 procentech konkurenční skupiny (Novy, pozn. red.). To je pozice, která je výrazně jiná než před rokem, kdy jsme byli na necelých 80 procentech,“ řekl Konrád serveru MediaGuru.cz.

Skupině Prima se daří některé dny konkurenční Novu porážet, zatím však nejde o pravidlo. V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let je Prima stále o poznání níž než Nova Group, přitom právě výsledky pro tuto cílovou skupinu FTV Prima reportuje svému zahraničnímu spolumajiteli a investorovi, švédské skupině MTG. Obchodní zastoupení, které by fungovalo jako síť několika televizí s různými vlastníky, už delší dobu funguje na rozhlasovém trhu. Tam proti sobě stojí dvě silná zastoupení: RRM a MMS, které doplňuje veřejnoprávní Český rozhlas.

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 8. 11. 2012 19:23

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+