Více

Prima se propadá, minulý týden ji předběhla i podobně neúspěšná ČT 1

UVNITŘ GRAF A TABULKA Neustálé přesuny jarních novinek na televizi Prima se promítly do klesající sledovanosti. Minulý týden se hlavní program Primy poprvé v letošním roce propadnul pod hranici 16 procent v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku. To je nejhorší výsledek od loňského června. Primu navíc předběhl v celodenním podílu i první program České televize, kterému se poslední dobou také příliš nedaří.

Primu minulý týden sledovalo po celý den v průměru 15,87 procenta dospělého publika, což je o 1,84 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si sice mírně polepšila na hodnotu 16,20 procenta, ale ani to jí nestačilo na porážku ČT 1 a Prima se tak odsunula na pozici třetí nejsledovanější televize v zemi. Podíl klesal i Primě Cool. V celodenních číslech o 0,55 procentního bodu na 3,55 procenta, během prime time až na 2,94 procenta.

Letošního týdenního rekordu naopak dosáhla televize Nova, již po celý den sledovalo v průměru 32,39 procenta dospělého publika, což je o 0,74 procentního bodu více než v předminulém týdnu a nejvíc od loňských Vánoc. Meziročně si ale Nova pohoršila o víc než čtyři procentní body. Během prime time Nova vykázala průměrný podíl 36,01 procenta. Zájem o Novu Cinema mírně klesl, v celodenních číslech konkrétně o 0,27 procentního bodu na hodnotu 4,23 procenta, v prime time pak na 4,22 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Nárůst podílů všech čtyř svých programů zaznamenala minulý týden Česká televize. Program ČT 1 si v denních číslech polepšil o 0,30 procentního bodu na 15,90 procenta, ve večerních časech pak až na 18,04 procenta. I to jsou však z dlouhodobého hlediska podprůměrné hodnoty. ČT 2 se poprvé po měsíci opět dostala v celodenním podílu na dospělém publiku přes tři procenta, konkrétně na hodnotu 3,10 procenta. Oproti předminulému týdnu jde o nárůst o 0,24 procentního bodu. Během prime time Dvojka tradičně klesla, tentokrát na průměrných 2,52 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Skokanem týdne byla bezesporu zpravodajská ČT 24, které nahrávala vleklá vládní krize. Celodenním podílem 5,39 procenta dosáhla druhého nejlepšího týdenního výsledku v letošním roce a oproti předminulému týdnu si polepšila o 1,29 procentního bodu. Vysoko se držela i v prime time, kdy vykázala průměrný podíl 3,05 procenta. Sportovní ČT 4 si v celodenních číslech polepšila o 0,73 procentního bodu na 3,59 procenta, v hlavním vysílacím čase dokonce až na 4,24 procenta, čímž porazila Novu Cinema.

Televize Barrandov si i přes mírný pokles udržela průměrný celodenní podíl těsně nad hranicí pěti procent, konkrétně na hodnotě 5,01 procenta. Oproti předminulému týdnu jde o pokles o dvě setiny procentního bodu. V hlavním vysílacím čase si Barrandov mírně pohoršil, dosáhnul průměrného podílu 4,85 procenta. I tak si udržel pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi. V celodenních číslech si meziročně polepšil o víc než 1,2 procentní­ho bodu.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,20 procenta, což je o jednu setinu procentního bodu méně než minule a nejméně za letošní rok. Během prime time vykázaly podíl 1,51 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,77 procenta, o 0,61 procentního bodu méně než minule a vůbec nejmíň v letošním roce. Ve večerních časech dosáhly podílu 6,42 procenta.

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 15. 4. 2011 6:35

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+