Více

Prima se o pondělcích stále drží těsně za Novou, ale jen u diváků nad 15 let

Pondělky bývají od začátku září zajímavé z pohledu souboje dvou největších českých komerčních televizí – Novy a Primy. Ačkoli Nova večer nasazuje premiérové díly původního sitcomu Comeback i další premiérovou řadu amerického seriálu Dr. House, mezi něž vkládá reprízu vlastního seriálu Okresní přebor, na záda jí pravidelně dýchá Prima se svým vztahovým seriálem Cesty domů, minisérií Rodinka a improvizační show Partička. Ne jinak tomu bylo i tento týden, kdy Prima dosáhla za pondělí celodenního podílu 21,65 procenta u dospělého publika, kdežto Nova 25,91 procenta.

K TÉMATU: Prima v pondělí večer porazila Novu, celodenně se jí dost přiblížila

U cílové skupiny diváků od 15 do 54, na kterou primárně cílí Nova, však byl rozdíl výraznější: Nova dosáhla celodenního podílu 30,7 procenta a Prima 18,46 procenta. Pro porovnání, první program České televize, který v pondělí pravidelně vítězí po 20. hodině reprízovaným seriálem Četnické humoresky, v pondělí oslovil v průměru 18,7 procenta publika staršího 15 let a 15,53 procenta ve věku od 15 do 54 let. Vyplývá to výsledků elektronického měření sledovanosti společnosti Mediaresearch pro Asociaci televizních organizací (ATO).

ČTĚTE TAKÉ: Prima letos poprvé v týdenním podílu na publiku nad 20 procenty, Barrandov pod pěti

Nova má letos na podzim problém splňovat svoje vlastní předsevzetí, že v souhrnném podílu hlavního programu a Novy Cinema na publiku ve věku od 15 do 54 let bude dosahovat průměrných podílů 40 až 45 procent v prime time, tedy hlavním vysílacím čase. Třeba předminulý týden v těchto časech dosáhla u své cílové skupiny průměrného podílu 39,54 procenta (podle týdenního reportu ATO). To odpovídá prime time počítanému od 19:00 do 23:00 hod., jak jej definuje právě ATO.

Nova si však sama pro sebe prime time „předefinovala“ na čas od 18:00 do 23:00 hod., čímž si výrazně pomáhá díky vysoké sledovanosti denního seriálu Ulice. Za toto pondělí Nova s Novou Cinema dosáhly ve své cílové skupině diváků od 15 do 54 let průměrného celodenního podílu 35,6 procenta, v širší cílové skupině všech diváků starších 15 let pak 30,7 procenta.

23 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 5. 10. 2011 16:32

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+