Více

Prima se minulý týden vrátila nad 20%, Prima Group dohání ČT Group

UVNITŘ GRAF A TABULKA Nad hranici 20 procentního celodenního podílu na dospělém publiku se minulý týden vrátila televize Prima. V souhrnném podílu všech svých programů se navíc přiblížila souhrnnému podílu čtyř programů České televize. Kavčí hory dosud útoku Prima Group odolávaly, i když hlavní program ČT 1 již dávno není dvojkou na trhu a pravidelně jej poráží hlavní program Primy. Nyní obě skupiny dělí necelý jeden procentní bod v podílu na dospělém publiku (Prima Group 25,51 procenta, ČT Group 26,24 procenta).

Hlavní program Primy minulý týden sledovalo po celý den v průměru 20,45 procenta dospělého publika, což je o 0,47 procentního bodu více než předminulý týden. Zároveň jde o třetí nejlepší týdenní výsledek v letošním roce. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si Prima polepšila až na průměrných 21,05 procenta. Rostla i Prima Cool, v celodenních číslech o 0,21 procentního bodu na 3,48 procenta, během prime time si ale pohoršila na 3,14 procenta. Prima love stoupla v celodenních číslech o 0,11 procentního bodu na 1,58 procenta, ale prime time dopadla hůře: 1,07 procenta.

Nova, respektive její hlavní program, si minulý týden mírně pohoršila. Přilákala v průměru 28,48 procenta dospělého publika denně, což je o 0,19 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase ale poskočila na hodnotu 33,79 procenta. Nárůst naopak zaznamenala Nova Cinema, již po celý den sledovalo v průměru 4,95 procenta dospělého publika. To je sice o 0,46 procentního bodu více než minule, ale ani tentokrát to nestačilo na televizi Barrandov. V prime time Nova Cinema vykázal podíl 4,53 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Česká televize si minulý týden polepšila pouze u programu ČT 1, a to ještě jen díky tomu, že se Jednička v předminulém týdnu výrazně propadla. Celodenní podíl 15,15 procenta je tak o 0,49 procentního bodu lepší než minule. Během prime time ČT 1 vykázala podíl 16,25 procenta, obou sledovaných hodnotách tedy o téměř pět procentních bodů nižší než Prima. Mírný pokles zaznamenala ČT 2, kterou minulý týden sledovalo po celý den v průměru 3,67 procenta dospělého publika. To je o čtyři setiny procentního bodu méně než minule, a ve večerních časech se Dvojka propadla až na hodnotu 2,86 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Poklesu se nevyhnuly ani zbývající dva tematické kanály ČT. Sportovní ČT 4 si v celodenních číslech pohoršila dokonce o 2,05 procentního bodu na hodnotu 3,03 procenta. V hlavním vysílacím čase si ale mírně polepšila, když vykázala průměrný podíl 3,25 procenta. O čtyři setiny procentního bodu na hodnotu 4,39 procent klesl průměrný celodenní podíl na dospělém publiku u zpravodajské ČT 24. Té se tradičně daří hůře v hlavním vysílacím čase, a minulý týden nebyl výjimkou, když ČT 24 v prime time dosáhla průměrného podílu 2,67 procenta.

Televizi Barrandov po týdenním výkyvu podařilo vrátit opět v celodenním průměrném podílu na dospělém publiku nad hranici pěti procent, konkrétně na hodnotu 5,17 procenta. To je o 0,30 procentního bodu více než v předminulém týdnu a Barrandov si tak zajistil pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi po Nově, Primě a ČT 1. Ne jinak tomu bylo i v hlavním vysílacím čase, kdy ovšem průměrný podíl Barrandova klesl na průměrných 4,75 procenta. Konkurenční Nova Cinema se ale propadla ještě níž, takže Barrandov pozici čtyřky na trhu uhájil.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou Atmedia (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 1,89 procenta, což je o 0,13 procentního bodu více než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,32 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 7,76 procenta, o 0,15 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 5,32 procenta.

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 18. 11. 2011 16:25

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+