Technické vybavení vysílačů je ve vlastnictví ČRa, stejně jako samotné vysílače (kromě Prahy). CDG skládá datový tok multiplexu a předává ho ČRa, ta zajišťuje zbytek. To ale není na otázku Marku Singerovi, ale spíš Leoši Pohlovi.
Zajímá mě zda se Prima chystá vysílat z vysílače Barvičova, neoficiální zprávy říkají že na podzim ano. Ví otom někdo víc? Nebo padl tento dotaz při rozhovoru s panem ředitelem. Po Brně to nechytají ani samotní Brňáci, pak to mám chytat já v okolí
Omlouvám se, ale Vaši odpověď jsem nepochopil. Můžete mi ji lépe vysvětlit. Zkopíroval jsem odpověď přímo z jedné diskuze:Na podzim ještě začneme pravděpodobně vysílat z Barvičové
Petr Berger
To mě zahímá zda opravdu na podzim vysílat z Barvičové, jestli se ví nějaký termín?
Podle TPP se má letos na Bervičové jen spustit nový Mux1 dočasně na 25k. V TPP jsou pro Barvičovou jako vysílač brno-město definovány Mux1-K25/29 a Mux2-K40. K59-Mux3 je definován jen pro Kojál současně s Muxem1-K29 a s Muxem2-K40. Hlavní problém v této oblasti je analogový kmitočet Jihlavy-Javořice K59, který má dle TPP skončit až 2011. Do jeho vypnutí nepojede digitál K59 Kojál, jede jen od května 2008 K59-Hády. Takže hlavní problém jsou jihlava-Javořice, pro digitál v této oblasti pro Mux3 byl nevhodně zvolen K59. Však známe ty problémy digitál K59- Hády versus analog K59-Jihlava. Na různých diskuzních fórech proběhly zprávy, že by mohl být letos na K59 spuštěn Mux3 z Barvičové, ale to nikdo ještě oficiálně neřekl. Možná teď po přijetí TPP od Novy a Primy a skončení prázdnin dojde k nějakému posunu, ale je třeba nějakou dobu počkat jak se i tomutu známému problému postaví taky ČRa, která přeci nebude budovat něco dopředu sama.
Není to porušení zákona.Dal jsem si hodně práce s prostudováním zákona č.127/2005 Sb.o elektronických komunikacích.
Dále zákon.
137/2006 Sb.o veřejných zakázkách
§ 54 Profesní kvalifikační předpoklady
b) doklad o oprávnění k podnikání podle zvláštních právních předpisů v rozsahu odpovídajícím předmětu veřejné zakázky, zejména doklad prokazující příslušné živnostenské oprávnění či licenci.
Czech Digital Group a.s.,České Radiokomunikace a.s.,a Telefónica O2 Czech Republic splňují zákon č.137/2006 Sb.,§ 54 odst.b).
CDG bude těžko plnit literu zákona č.127/2005 Sb.a nařízení vlády č.161/2008 Sb..
U O2 je to teoreticky možné.U multiplexu 2 a 3 a si mohou TV NOVA a TV PRIMA vybrat z technických operátorů ČRa,CDG i O2.Jen u multiplexu 4 není nikdo z televizních stanic kdo by si vybral vhodného technického operátora.O sporných věcech bude nakonec rozhodovat ČTÚ.
Jedno je jasné.CDG má licenci,ale nemá technickou infrastrukturu,O2 má licenci i technickou infrastrukturu.Ale je otázka,jak to bude řešit.
231/2001 Sb. o provozování rozhlasového a televizního vysílání
§ 2
Základní pojmy
(1) Pro účely tohoto zákona se rozumí
a) rozhlasovým a televizním vysíláním prvotní šíření původních rozhlasových a televizních programů a služeb přímo souvisejících s programy, včetně teletextu v analogovém televizním vysílání, určených k příjmu veřejností v podobě chráněné nebo nechráněné systémem podmíněného přístupu 1),1a) prostřednictvím sítí elektronických komunikací 1),
b) převzatým rozhlasovým a televizním vysíláním příjem vysílání původních rozhlasových a televizních programů nebo jejich podstatných částí, včetně služeb přímo souvisejících s programy nebo s podstatnými částmi programu, a jejich současné, úplné a nezměněné šíření pro veřejnost prostřednictvím sítí elektronických komunikací 1); za nezměněné šíření se považuje i šíření české verze televizního programu prvotně vysílaného v cizím jazyce,
c) celoplošným vysíláním rozhlasové a televizní vysílání, které může ve vymezeném územním rozsahu přijímat alespoň 70 % obyvatel České republiky počítaných podle údajů vyplývajících z posledního sčítání lidu,1b) pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak,1c)
d) programovou sítí společné sestavování programů nebo jejich podstatných částí nebo vzájemné přejímání programů nebo jejich podstatných částí a jejich současné šíření více provozovateli,
e) regionálním vysíláním rozhlasové nebo televizní vysílání, které může ve vymezeném územním rozsahu přijímat více než 1 % a méně než 70 % obyvatel České republiky počítaných podle údajů vyplývajících z posledního sčítání lidu1b),
f) místním vysíláním vysílání rozhlasového nebo televizního programu určeného svým dosahem pro místně vymezenou oblast a pro tuto oblast vytvářeného; místně vymezená územní oblast nesmí zahrnovat více než 1 % obyvatel České republiky počítaných podle údajů vyplývajících z posledního sčítání lidu1b),
g) provozovatelem rozhlasového a televizního vysílání právnická nebo fyzická osoba, která sestavuje program, včetně služeb přímo souvisejících s programem, je odpovědná za jejich obsah a pod zvukovým nebo obrazovým označením, jež program i služby přímo související s programem nezaměnitelně identifikuje, tento program a služby přímo související s programem šíří nebo prostřednictvím třetích osob nechává šířit (dále jen "provozovatel vysílání"),
h) provozovatelem převzatého vysílání právnická nebo fyzická osoba, která rozhoduje o skladbě programů převzatého vysílání, včetně služeb přímo souvisejících s programy převzatého vysílání, a která tyto programy a služby s nimi přímo související šíří nebo prostřednictvím třetích osob nechává v úplné a nezměněné podobě šířit na základě oprávnění k provozování převzatého vysílání (dále jen "registrace") podle tohoto zákona,
i) základní programovou specifikací vymezení převažujících žánrů v celku programové skladby,
j) programem záměrné časové uspořádání jednotlivých rozhlasových nebo televizních pořadů a dalších částí vysílání a v rozhlasovém vysílání i toku programových prvků v rámci jednoho vysílaného programu,
k) plnoformátovým programem televizní program obsahující pořady různého zaměření a témat, zejména pořady zpravodajské, filmové, dokumentární, hudební a vzdělávací, který není zaměřen pouze na určitou skupinu obyvatel se shodnými zájmy,
l) pořadem obsahově souvislá, celistvá a časově ohraničená část rozhlasového nebo televizního vysílání; v rozhlasovém vysílání se pořadem rozumí i programový prvek,
m) teletextem systém vysílání textových nebo grafických informací souběžně s vysíláním televizního signálu analogového televizního vysílání, přičemž tyto informace lze vyvolat jen na obrazovce televizního přijímače, který je vybaven příslušným dekódovacím zařízením,
n) reklamou jakékoliv veřejné oznámení, vysílané za úplatu nebo jinou protihodnotu nebo vysílané za účelem vlastní propagace provozovatele vysílání, určené k podpoře prodeje, nákupu nebo pronájmu výrobků nebo služeb, včetně nemovitého majetku, práv a závazků,
o) službou přímo související s programem služba spočívající v šíření textových, obrazových a zvukových informací, které jednotlivě nebo v souhrnu vytvářejí obsah související s programem šířeným digitálně, jenž je určen k příjmu veřejnosti spolu s tímto programem; službou přímo související s programem se rozumí rovněž vytváření a poskytování souboru datových údajů pro obsah elektronického programového průvodce a služba rozšiřující možnosti využití programu ve vztahu ke koncovému zařízení,
p) obsahem elektronického programového průvodce textové, obrazové a zvukové informace o programech šířených v síti elektronických komunikací1), které jsou šířeny prostřednictvím téže sítě elektronických komunikací a jsou synchronně spojeny s těmito programy,
q) skrytou reklamou slovní nebo obrazová prezentace zboží, služeb, obchodní firmy, ochranné známky nebo činnosti výrobce zboží nebo poskytovatele služeb, uvedená provozovatelem vysílání v pořadu, který nemá charakter reklamy a teleshoppingu, pokud tato prezentace záměrně sleduje reklamní cíl a může veřejnost uvést v omyl o povaze této prezentace; taková prezentace je považována za záměrnou zejména tehdy, dojde-li k ní za úplatu nebo jinou protihodnotu,
r) teleshoppingem přímá nabídka zboží, a to včetně nemovitého majetku, práv a závazků, nebo služeb, určená veřejnosti a zařazená do rozhlasového či televizního vysílání za úplatu či jinou protihodnotu,
s) sponzorováním jakýkoliv příspěvek poskytnutý fyzickou nebo právnickou osobou, která neprovozuje televizní vysílání nebo produkci audiovizuálních děl, k přímému nebo nepřímému financování rozhlasových nebo televizních pořadů za účelem propagace jména a příjmení fyzické osoby nebo názvu právnické osoby, obchodní firmy, obrazového symbolu (loga) nebo ochranné známky, sponzora nebo jeho služby, výrobků nebo jiných výkonů,
t) podprahovým sdělením zvuková, obrazová nebo zvukově-obrazová informace, která je záměrně zpracována tak, aby měla vliv na podvědomí posluchače nebo diváka, aniž by ji mohl vědomě vnímat,
u) nejnižší programovou nabídkou soubor programů poskytovaný provozovatelem kabelového systému za nejnižší cenu,
v) kabelovým systémem síť elektronických komunikací podle zvláštního právního předpisu 1), jejímž prostřednictvím provozovatel vysílání nebo provozovatel převzatého vysílání šíří předplatitelům programy za sjednanou cenu; kabelový systém zahrnuje sítě kabelové televize, mikrovlnné systémy pro zemské rozhlasové a televizní vysílání či jiné technické prostředky vyjma zemských rádiových vysílacích zařízení,
w) souborem technických parametrů v případě analogového vysílání prostřednictvím zemských rádiových vysílacích zařízení (dále jen "vysílač") kmitočet, vyzářený výkon a vysílací stanoviště,
x) opakovaným porušením povinnosti porušení povinnosti, za níž byla více než jednou uložena pokuta ve dvou po sobě jdoucích kalendářních letech,
y) územním rozsahem vysílání v případě celoplošného vysílání celé území České republiky a v případě regionálního nebo místního vysílání území stanovené v oprávnění k provozování rozhlasového a televizního vysílání (dále jen "licence") ve shodě se stanoviskem Českého telekomunikačního úřadu
1. souborem technických parametrů vysílání v případě analogového vysílání šířeného prostřednictvím vysílačů,
2. diagramem využití rádiových kmitočtů 1) v případě digitálního vysílání šířeného prostřednictvím vysílačů.
(2) Za rozhlasové a televizní vysílání se nepovažuje
a) zajišťování komunikačních služeb zaměřených na poskytování informací nebo jiných sdělení na základě individuálních požadavků,
b) zajišťování sítě elektronických komunikací a poskytování služby elektronických komunikací podle zvláštního právního předpisu 1),
c) šíření rozhlasových a televizních programů a služeb přímo souvisejících s programem prostřednictvím družice, pokud jsou šířeny provozovatelem vysílání na základě licence udělené uděleného podle § 12 nebo jde-li o provozovatele vysílání podle § 3 odst. 1 písm. a) a toto vysílání slouží pouze k dopravě signálu chráněného systémem podmíněného přístupu k vysílačům,
d) sdělování informací souvisejících s provozem technických prostředků využívaných k realizaci rozhlasového a televizního vysílání,
e) vysílání prostřednictvím dálkového přístupu (Internetu).
(3) Za převzaté rozhlasové a televizní vysílání se nepovažuje současné, úplné a nezměněné šíření přejímaných rozhlasových a televizních programů včetně služeb přímo souvisejících s programem určených pro veřejnost prostřednictvím kabelu, do něhož je zapojeno nejvýše 100 účastníků s přijímači podléhajícími oznamovací povinnosti; tento počet může být překročen, jestliže účastníci společného příjmu jsou umístěni v jedné budově nebo v komplexu budov k sobě prostorově nebo funkčně přináležejících, jestliže přenos signálu je veden tak, že nepřekračuje pozemní komunikaci, a jestliže tento společný příjem není obchodně využíván.
(4) Za programovou síť se nepovažuje
a) dohoda provozovatelů vysílání o společném vysílání reklamy a teleshoppingu, společné sestavování nebo vzájemné přejímání takových částí programů, které nejsou významné z hlediska jejich podílu na denní vysílací době v programu,
b) vysílání programů dvěma nebo více provozovateli vysílání na společně sdílených kmitočtech.
1) Zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů.
1a) Zákon č. 206/2005 Sb., o ochraně některých služeb v oblasti rozhlasového a televizního vysílání a služeb informační společnosti.
1b) § 12 odst. 2 zákona č. 89/1995 Sb., o státní statistické službě.
1c) § 3 odst. 3 zákona č. 483/1991 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a § 3 odst. 4 zákona č. 484/1991 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
2) Zákon č. 151/2000 Sb., o telekomunikacích a o změně dalších zákonů.
a sakra - najednou jde autobazarum o urychleni digitalizace - jenze druhou stranou mince je konkurencni prostredi a to se monopolem neposili. Ale to uz jsme zde take probirali. Jak ja, tak vy meleme kazdy svou.
Tak tak. To byste tedy mel vitat i aktivity Minority, ne?
Treti strana mince je vyjasnene pravni prostredi a to se micurinskym pridelovanim licenci zakonem taky neposili...
Na porcovani medveda se tesi leda ti, kteri budou maximalne sbirat drobky pod stolem.
A mimochodem kdo by tedy vydelal na tom kdyby nekdo zacal zpochybnovat zda si muze CDG pronajimat vysilace od CRa? Divak to asi nebude, ze. At vime kym jste vlastne placen...
To ani nemusim. Ukazte mi jednoho jedineho cloveka (vcetne Vas), ktery je ochoten s cistou hlavou rict, ze uvedeny postoj ("ano, vypneme analog podle TPP, ale nenechame se k tomu donutit") neni rozporuplny. A nehlaste se vsichni! ;-)
TPP je prece proces, ktery vsechny zucastnene strany podstupuji dobrovolne, ne? A v dobrovolnem procesu se nektera ze stran k necemu nuti? Kde je tedy rozpor?
Televizni stanice a tim padem divaci budou mit prospech z toho, ze CDG mux se bude sirit podstatne pomaleji popr vubec, kdyz si bude stavet vlastni infrastrukturu, misto aby si ji pronajal? Vskutku zajimava uvaha...
coz teoreticky porusuje zakon? - tedy v pripade, ze se "spusti" mux1 naostro. Jedno prudeni s nevysilanim z Plzne se nam uz vyplatilo. Tak ted se obout do pravniku at nam vylozi smysl zakona ;-)
Zde, cituji zpravu TV Nova, kde lze nalezt onen rozpor: Novela ZEK: ustanovení o odebrání analogových frekvencí v případě, že by souběžné zemské analogové a digitální vysílání CET 21 překročilo dobu stanovenou v TPP. Jednalo by se o bezprecedentní zásah do zákonem garantovaných práv provozovatelů zemského analogového TV vysílání. Vice viz
http://i.iinfo.cz/urs-att/TPP-Nova-15.8.08-121881474830202.ppt
Hehe, to vypada, jakoby CRa mely vysilacu DVB-T plne vsechny sve sklady a zbytek by byl rozstrkany jako NZ po skladech armadnich. Ne rychlejsi bude, pokud kazda spolecnost bude kupovat sve vysilace a budou je zprovoznovat dve tlupy maniku. A na pronajmu nekterych nebytovych prostor bychom se mohli shodnout, ne? To bych rekl, ze neni nic proti nicemu. Tedy pokud to pro CDG bude vyhodne.
vyjasnene pravni prostredi je po skonceni digitalizace - tedy v roce myslim 2008? NE? jo tak nekdo mi napovida, ze az v roce 20012? ani to ne? az v roce 2025? mozna? Ach jo, to uz asi do naseho duchodu (ktereho se nedozijeme) nestihnou.
Minority sice dosahne pojmenovani stavajiciho stavu, ale vysledkem bude pouze dalsi oddaleni liberalizace TV trhu. A jediny kdo na tom vydela je N+P. A to je spatne. Divak z toho neuvidi nic. Jen tunel na Bahamy. Radeji at penize jdou 10 spolecnostem nez dvema. Samozrejme, ze optimalni bude stav kdy kdokoli prijde, tak bude moci vysilat. Ale to bude az po prechodu. A zadna zaloba to neuspisi. Lituji minority, protoze misto porcovani medveda (Nohy) bude porcovat mys. At ji chutna.
Na Vasem miste bych o vyjasnenem pravnim prostredim radeji mlcel. Vas pan ridici v tom zjevne jasno nema. Nejdriv dobrovolne souhlasit s vypnutim analogu a pak hovorit o moznosti, ze by je k tomuto kroku na zaklade souhlasu mohl nekdo nutit, je myslim i pro protrele pravniky hodne rozporuplny postoj :-).