Více

Prima minulý týden s nejvyšším průměrným podílem od roku 2007

UVNITŘ GRAF A TABULKA Podzimní růst televize Prima pokračuje. Minulý týden dosáhla v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku nejvyšší hodnoty za poslední čtyři roky, když se přiblížila hodnotě 21 procent. Prima se fakticky každý den drží alespoň na hranici 20 procent a jako jediná plnoformátová televize letos na podzim posiluje. Minulý týden jí zbývalo na dominantní Novu necelých sedm procentních bodů. Tak těsný rozdíl mezi oběma nejsledovanějšími komerčními televizemi u nás zatím nebyl.

Primu minulý týden sledovalo po celý den v průměru 20,95 procenta dospělého publika, což je o 1,16 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si polepšila až na průměrných 21,58 procenta. Oproti tomu Prima Cool mírně klesla, v celodenních číslech o 0,21 procentního bodu na hodnotu 3,33 procenta, během prime time až na 2,97 procenta. Primě love se minulý týden podařilo dosáhnout dalšího týdenního rekordu: celodenně dosáhla podílu 1,66 procenta, což je o šest setin procentního bodu více než minule. Ve večerních časech ale mírně klesla na hodnotu 1,11 procenta.

Mírný nárůst minulý týden zaznamenala televize Nova, již si nenechalo po celý den ujít 27,84 procenta dospělého publika (Nova ale primárně cílí na diváky od 15 do 54 let). To je o 0,32 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech si Nova polepšila až na průměrných 31,97 procenta. Opačným směrem se vydala Nova Cinema, která si v celodenních číslech oproti předminulému týdnu pohoršila o sedm setin procentního bodu na hodnotu 4,97 procenta, v prime time dokonce až na 4,71 procenta. V obou případech to nestačilo na TV Barrandov, s níž se tento program často poměřuje.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Česká televize zaznamenala pokles u všech svých programů. ČT 1 si po celý den zapnulo v průměru 15,41 procenta dospělého publika, což je o 0,61 procentního bodu méně než v předminulém týdnu, a ve večerních časech si polepšila na úroveň 17,66 procenta. Klesal i program ČT 2, který v celodenních číslech vykázal průměrný podíl 3,27 procenta, což je o 0,19 procentního bodu méně než minule. Večer jej potom sledovalo jen 2,66 procenta dospělého publika, což jsou hodnoty, kterých Dvojka dosahovala na ne příliš úspěšném začátku letošního roku.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Citelnému poklesu se nevyhnul ani sportovní kanál ČT 4, který vykázal průměrný celodenní podíl 2,71 procenta. To je o 0,96 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Čtyřka si ale mírně napravila reputaci ve večerních časech, kdy si polepšila na průměrných 2,98 procenta. Mírný pokles se nevyhnul ani zpravodajské ČT 24, kterou po celý den sledovalo v průměru 4,26 procenta dospělého publika, což je o 0,14 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time podíl ČT 24 tradičně klesnul, tentokrát na průměrnou hodnotu 2,54 procenta.

Citelnějšího nárůstu se minulý týden dočkala televize Barrandov, která se po výkyvu pod hranici pětiprocentního podílu na trhu vrátila nad ni a v celodenních číslech vykázala hodnotu 5,37 procenta. To je o 0,51 procentního bodu více než v předminulém týdnu, ale zdaleka to nestačí na letošní plán Barrandova pohybovat se standardně mezi šesti až osmi procenty. Ve večerních časech navíc podíl Barrandova klesl na úroveň 4,85 procenta. Přesto si udržel pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi, aniž by ho ohrozila Nova Cinema.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou Atmedia (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 1,80 procenta, což je o 0,15 procentního bodu méně než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,19 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,43 procenta, o 0,28 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 5,78 procenta.

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 21. 10. 2011 23:48

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+