Více

Prima je znovu dvojkou na trhu, minulý týden porazila program ČT 1

UVNITŘ GRAF A TABULKA Poprvé za letošní rok se minulý týden podařilo televizi Prima v průměrném týdenním podílu na dospělém publiku porazit první program České televize. Na pozici druhé nejsledovanější televizi v zemi se však udržela pouze v celodenních číslech, v hlavním vysílacím čase zůstala sledovanější ČT 1. Dařilo se také televizi Nova, která letos poprvé v průměrném týdenním podílu na dospělém publiku pokořila hranici 30 procent, i když jen těsně.

Televizi Prima minulý týden sledovalo po celý den v průměru 18,18 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o 1,23 procentního bodu více než v předminulém týdnu a Prima se tak stává „skokanem týdne“. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si ještě polepšila na průměrných 19,11 procenta, ale ani to jí nestačilo na veřejnoprávní Jedničku. Prima Cool oslovovala po celý den v průměru 3,49 procenta dospělého publika, o 0,26 procentního bodu více než minule. Stejného výsledku dosáhla i v prime time.

Nova přitáhla minulý týden k obrazovkám v průměru 30,08 procenta dospělého publika denně, tedy o 0,24 procentního bodu více než v předminulém týdnu (loni ve stejném týdnu Nova dosáhla podílu 36,68 procenta). V hlavním vysílacím čase si polepšila až na 34,04 procenta. Nova Cinema si drží stabilní, více než čtyřprocentní dospělé publikum. Minulý týden to bylo za celý den 4,05 procenta, což však bylo o 0,26 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech si Nova Cinema polepšila na 4,30 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Pokles se nevyhnul ani většině programů České televize. Stanici ČT 1 minulý týden sledovalo po celý den v průměru 17,32 procenta dospělého publika (pokles o sedm setin procentního bodu) a během prime time 19,32 procenta. ČT 1 sice ve večerních časech obhájila pozici druhé nejsledovanější televize, její výsledek je ale hluboko pod průměrem posledních týdnů. Mírnému poklesu se nevyhnula ani ČT 2, jež dosáhla celodenního podílu 3,23 procenta, o 0,12 procentního bodu méně než minule. Během prime time Dvojka klesla až na 2,47 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Klesala také sportovní ČT 4, která minulý týden přilákala po celý den v průměru 2,13 procenta dospělého publika (o 0,82 procentního bodu méně než v předminulém týdnu), večer pak 1,20 procenta. Jediným veřejnoprávním programem, který naopak stoupal, byla zpravodajská ČT 24. V celodenních číslech si polepšila o 0,29 procentního bodu na 4,31 procenta (ČT 24 v celodenních číslech letos ještě neklesla pod úroveň čtyř procent), v hlavním vysílacím čase však podíl ČT 24 tradičně klesl – tentokrát na průměrných 2,51 procenta, což je však víc, než kolik dosáhla sesterská ČT 2.

Mírného poklesu se minulý týden dočkala TV Barrandov, jejíž podíl se zřejmě dlouhodobě ustálil mírně nad hranicí pěti procent. Tentokrát dosáhl Barrandov celodenního podílu 5,13 procenta, což je o 0,15 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase zájem o Barrandov také mírně klesl, televize dosáhla průměrného podílu 4,83 procenta na dospělém publiku. I tak si Barrandov udržel pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi po Nově, Primě a ČT 1.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,52 procenta, což je o 0,12 procentního bodu více než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,82 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,55 procenta, o 0,73 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 6,91 procenta.

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 10. 2. 2011 15:38

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+