Více

Prima Cool poprvé nad 1 % podílu na trhu, porazila sportovní ČT 4

UVNITŘ GRAF SLEDOVANOSTI V duchu rekordů malých komerčních televizí se nesou výsledky průměrných denních podílů tuzemských televizních stanic za minulý týden. Historického rekordu dosáhla TV Barrandov i druhé programy zavedených komerčních televizí, Prima Cool a Nova Cinema. Naopak podíly hlavních programů největších komerčních televizí klesaly.

V překvapivém (zřejmě letně-reprízovém) poklesu pokračoval hlavní program Novy. Uplynulý týden ho sledovalo po celý den v průměru 34,94 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o 0,85 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin průměrný denní podíl Novy vyskočil na 37,79 procenta. Filmový kanál Nova Cinema dosáhl v celodenních číslech průměrného podílu 1,82 procenta, o 0,16 procentního bodu více než v minule. Během prime time podíl Novy Cinemy ještě vystoupal na průměrných 2,02 procenta.

Klesal také zájem o hlavní program Primy. Po celý den jej sledovalo v průměru 17,16 procenta dospělého publika, což je o 0,20 procentního bodu méně než předminulý týden. V hlavním vysílacím čase dosáhla Prima průměrného podílu 18,09 procenta. Zato program Prima Cool stoupal. V celodenních číslech poprvé pokořil hranici jednoho procenta, když dosáhl průměrného podílu 1,08 procenta (o 0,24 procentního bodu více než minule), během prime time ale jeho podíl klesl na 0,97 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden (Zdroj: www.ato.cz)

České televizi se minulý týden dařilo. Podíl prvního programu sice mírně klesl, udržel se ale nad 20 procentními body, konkrétně na hodnotě 20,13 procenta (to je o 0,77 procentního bodu méně než v předminulém týdnu). Během prime time stoupl průměrný denní podíl ČT 1 na 22,48 procenta. Celodenní podíl ČT 2 stoupl z 5,55 procenta v předminulém týdnu na 6,30 procenta v týdnu minulém. V hlavním vysílacím čase ale podíl Dvojky klesl na 4,04 procenta.

Dobře se dařilo tematickým kanálům ČT. Sportovní ČT 4 dosáhla celodenního průměrného podílu 1 procento, což je nárůst o 0,13 procentního bodu. Ve večerních časech ale podíl ČT 4 klesl na průměrných 0,52 procenta. Zpravodajský kanál ČT 24 sledovalo po celý den v průměru 2,23 procenta dospělého publika, což je o 0,12 procentního bodu více než minule. Během prime time průměrný denní podíl ČT 24 klesl na 1,86 procenta.

Plnoformátová digitální televize Barrandov zaznamenala minulý týden nejlepší výsledek od zařazení do elektronického měření sledovanosti televizí. Po celý den ji sledovalo 2,68 procenta diváků starších patnácti let, kteří měli zapnutou televizi. To je o 0,57 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase ovšem průměrný denní podíl TV Barrandov mírně klesl na hodnotu 1,73 procenta.

Malým kabelovým a satelitním televizím, vedeným pod kolonkou „ostatní televize“, minulý týden diváci mírně ubývali. Po celý den je sledovalo 12,66 procenta dospělého publika, což je o 0,15 procentního bodu méně než minule. V hlavním vysílacím čase si ale malé televize udržely podíl nad deseti procenty, konkrétně dosáhly průměrné hodnoty 10,11 procenta.

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 17. 7. 2009 9:19

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+