Více

Prima Cool dosáhla minulý týden rekordu, atakovala Novu Cinema

UVNITŘ TABULKA A GRAF Diskutabilní výsledky sledovanosti Primy si může tato televize kompenzovat úspěchem svého druhého programu Prima Cool. Minulý týden se tomuto programu podařilo dosáhnout historicky nejvyššího průměrného týdenního podílu na dospělém publiku a přiblížit se sledovanosti druhého programu Novy, filmového kanálu Nova Cinema. Velmi dobře se dařilo také sportovní ČT 4, která Novu Cinema dokonce porazila.

Samotná Prima moc důvodů k radosti nemá. Minulý týden si sice mírně polepšila, po celý den ji v průměru sledovalo ale jen 15,34 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize, což je o šest setin procentního bodu více než předminulý týden, ale je to výrazně méně než před rokem. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin podíl Primy klesnul na 13,65 procenta. Prima Cool si oproti předminulému týdnu v celodenních číslech polepšila o 0,30 procentního bodu na 2,13 procenta, v hlavním vysílacím čase dokonce na 2,43 procenta. To je vůbec nejvíce od jejího zařazení do peoplemetrů.

Dařilo se také televizi Nova. Nejsledovanější česká televize dosáhla v celodenních číslech průměrného podílu 37,47 procenta, což je o 0,95 procentního bodu více než minule. Během prime time její podíl stoupl až na 44,34 procenta. Oproti tomu podíl filmového kanálu Nova Cinema mírně klesl: v celodenních číslech z 2,48 na 2,39 procenta a v hlavním vysílacím čase tento program dosáhl průměrného podílu 2,48 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Česká televize zaznamenala minulý týden mírný pokles, s výjimkou sportovního kanálu ČT 4. Tomu se podařilo celodenním průměrným podílem 3,15 procenta přeskočit jak Novu Cinema, tak Primu Cool a sesterskou ČT 24. Oproti předminulému týdnu to znamená nárůst o 0,41 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase pak ČT 4 sledovalo v průměru 2,75 procenta dospělého publika. Zpravodajská ČT 24 oproti tomu mírně klesla. V celodenních číslech o osm setin procentního bodu na 2,67 procenta, během prime time na 1,74 procenta.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010

Výraznější pokles zasáhl program ČT 1. Minulý týden si jej po celý den naladilo v průměru 17,61 procenta dospělého publika, což je o 0,80 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Pokud nebudeme počítat dva „olympijské týdny“, jde o nejhorší letošní výsledek. Během prime time si ČT 1 okrojila z koláče pouhých 17,85 procenta. Klesal však i podíl ČT 2. V celodenních číslech o 0,66 procentního bodu na 4,61 procenta, v hlavním vysílacím čase až na 4,25 procenta.

Mírný nárůst naopak zaznamenala plnoformátová digitální televize Barrandov. Po celý den ji sledovalo 3,87 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 0,23 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během prime time podíl Barrandova tradičně klesl, ale tentokrát se udržel na tříprocentní hranicí, konkrétně na hodnotě 3,10 procenta.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,35 procenta, což je o dvě setiny procentního bodu více než minule. Během prime time jejich průměrný podíl klesl na 1,54 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,41 procenta (pokles o 0,34 procentního bodu), v hlavním vysílacím čase pak oslovily 5,87 procenta dospělého publika.

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 25. 3. 2010 22:25

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+