Více

Prima Cool byla minulý týden rekordní, Nova a TV Barrandov ztrácely

UVNITŘ GRAF A TABULKA SLEDOVANOSTI Vůbec nejúspěšnější týden od svého zařazení do elektronického měření sledovanosti má za sebou Prima Cool. Druhý program Primy se minulý týden přiblížil podílem na trhu sportovnímu kanálu ČT 4 a i v hlavním vysílacím čase jej vyhledávalo více než jedno procento dospělého publika. Dařilo se také hlavnímu programu Primy a ČT 1, zatímco sledovanost Novy a TV Barrandov klesly.

Největším skokanem týdne je první program České televize. Po celý den jej sledovalo v průměru 21,01 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o 1,43 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin podíl ČT 1 ještě stoupnul na průměrných 23,31 procenta. Zájem o program ČT 2 naopak mírně klesl. V celodenním podílu dosáhla Dvojka průměrné hodnoty 5,07 procenta (o 0,40 procentního bodu méně než minule), během prime time pak 4,03 procenta.

Klesal také zájem o zpravodajský kanál ČT 24. Po celý den jej upřednostňovalo 1,80 procenta dospělého publika, což je o 0,13 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase klesl průměrný podíl ČT 24 na hodnotu 1,09 procenta. Sportovní kanál ČT 4 si polepšil: v celodenních číslech z 1,46 na 1,65 procenta, v hlavním vysílacím čase dokonce dosáhl průměrného podílu 2,08 procenta, čímž předstihl všechny malé televize včetně TV Barrandov.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden (Zdroj: www.ato.cz)

Televizi Nova ani jejímu filmovému kanálu Nova Cinema se minulý týden tolik nedařilo. Hlavní program Novy dosáhl celodenního podílu 34,33 procenta, což je o 0,76 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time průměrný podíl Novy stoupl na 37,03 procenta. Celodenní podíl Novy Cinema klesl o jednu setinu procentního bodu na 1,82 procenta, a stejné hodnoty dosáhl i v hlavním vysílacím čase.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2009

To Primě a jejímu druhému programu Prima Cool se dařilo o poznání lépe. Velká Prima dosáhla celodenního podílu 18,52 procenta, což je o šest setin procentního bodu více než v předminulém týdnu, a v hlavním vysílacím čase dosáhla průměrného podílu 18,78 procenta. Primu Cool sledovalo po celý den v průměru 1,24 procenta dospělého publika, o 0,18 procentního bodu více než minule. Během prime time dosáhl průměrný podíl Primy Cool hodnoty 1,02 procenta.

Druhého týdenního poklesu za sebou dosáhla v uplynulém týdnu plnoformátová digitální televize Barrandov. Po celý den ji vyhledávalo v průměru 2,69 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o 0,16 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time klesl průměrný podíl TV Barrandov na hodnotu 1,77 procenta.

Ještě dramatičtěji spadl souhrnný podíl malých kabelových a satelitních televizí. Minulý týden je po celý den sledovalo v průměru 11,87 procenta dospělého publika, což je o 0,30 procentního bodu méně než minule. V hlavním vysílacím čase jejich průměrný podíl klesl až na 9,07 procenta, zatímco v uplynulých týdnech překračovaly pravidelně desetiprocentní hranici.

5 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 12. 8. 2009 22:32

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+