Více

Prima bude i v roce 2014 prodávat reklamu na skupinu D15+, nikoli 15 až 65 let

Skupina Prima původně uvažovala, že přejde na mladší cílovou skupinu 15 až 65 let, kvůli které nsadila do vysílání VyVolené a Talent. Na mladší diváky prodává reklamu Nova.

Stejnou cílovou skupinu pro prodej reklamy jako v letošním roce, tedy diváky starší 15 let, si ponechá i v příštím roce skupina Prima a její mediazastupitelství Media Club, které prodává reklamní časy i na TV Barrandov. Vyplývá to z nové obchodní politiky skupiny Prima, o které informoval server MediaGuru.cz. Prima přitom uvažovala, že od příštího roku přejde na mladší cílovou skupinu 15 až 65 let, ktertou by se částečně přiblížila konkurenční Nově, jež programuje a prodává reklamu na cílovou skupinu diváků od 15 do 54 let. Kvůli tomu Prima nasadila do podzimního schématu formáty zaměřené na mladé diváky: VyVolené a Talent.

K TÉMATU: Prima si registruje Koktejl Karla Voříška a Divácké zprávy, Barrandov Vaše kartářky

Na omlazení Primy se měli podílet především VyVolení. „V televizi tenhle pořad dosahuje podílu okolo 11 procent u skupiny D15+, ale neřekl bych, že to je neúspěch, protože tento projekt nám odstartoval poměrně zásadní přechod z naší cílové skupiny D15+ na diváky od 15 do 65 let. Výrazně jím tedy omlazujeme naši televizi, a už je to vidět, protože u diváků od 15 do 40 let mají VyVolení často podíl okolo 20 procent,“ řekl minulý týden v rozhovoru pro DigiZone.cz ředitel internetové Primy Online Daniel Grunt. „Na druhou stranu se ukazuje, že když příště půjdeme do takových formátů, asi to nebude takový extrém a budeme hledat něco na půl cesty. Teď jsme až moc „mladí“, změna byla pro naše tradiční diváky moc rychlá, a to samé se dá říct i o potenciálních nových divácích Primy,“ dodal.

ČTĚTE TAKÉ: Pohlreich na Primě skončil pod průměrem, vítězem soboty Muži v naději na Nově

Přechod k mladším divákům od 15 do 65 let avizoval už v květnovém rozhovoru pro DigiZone.cz generální ředitel FTV Primy Martin Konrád. „Volbou lidí, kteří u nás budou hrát a moderovat, chceme změnit vnímání naší televize, která není pro „důchodce“, ale pro lidi v produktivním věku. 65 let je u nás stále ještě produktivní věk, i když před dvaceti lety lidé, kterým bylo 55 až 60, už spíše bilancovali na sklonku života. Dnes je v této skupině spousta aktivních lidí, kteří mají peníze, souvisí to s celkovou změnou životního stylu. Proto jsme si cílovou skupinu nedefinovali jako 15 až 54 let, protože si myslíme, že i lidé do 65 let jsou dostatečně aktivní a přístupní změnám, mají peníze a tedy jsou i zajímaví pro inzerenty,“ řekl tehdy.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+