Více

Prima dohání ČT 1, Prima Cool a Nova Cinema dosáhly týdenních rekordů

UVNITŘ GRAF A TABULKA Druhého nejlepšího týdenního výsledku v podílu na sledovanosti za letošní rok dosáhla minulý týden televize Prima. Po celý den zaujala v průměru 16,46 procenta dospělého publika, což je jen o 0,47 procentního bodu méně než první program České televize. Vyplývá to z výsledků elektronického měření sledovanosti televizí, které na svém webu pravidelně zveřejňuje Asociace televizních organizací (ATO).

Obě stanice se ale dlouhodobě pohybují pod hodnotami, na které byly zvyklé ještě v loňském roce. Prima si každopádně může gratulovat, celodenní podíl 16,46 procenta pro ni znamená nárůst o 0,96 procentního bodu oproti předminulému týdnu. V hlavním vysílacím čase si Prima sice pohoršila na průměrný podíl 15,18 procenta, ale to je zhruba o tři procentní body více, než je u ní poslední týdny obvyklé. Nejlepšího týdenního výsledku od zařazení do peoplemetrů dosáhla minulý týden Prima Cool. V celodenních číslech vykázala podíl 2,17 procenta, což je o 0,23 procentního bodu více než v předminulém týdnu, a během prime time dosáhla průměrného podílu 2,02 procenta.

Hlavní program České televize si oproti předminulému týdnu sice také polepšil, jeho výsledky jsou ale za poslední týdny výrazně podprůměrné. ČT 1 minulý týden po celý den sledovalo v průměru 16,93 procenta dospělého publika, což je o 0,18 procentního bodu více než v týdnu předminulém. Během prime time si Jednička polepšila jen o málo – na hodnotu 17,25 procenta. Prakticky na stejných číslech jako v předminulém týdnu zůstala ČT 2. Po celý den dosáhla průměrného podílu 5,28 procenta (nárůst o tři setiny procentního bodu), ve večerních časech pak 4,48 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Doznívání polské tragédie udrželo vysokou sledovanost zpravodajského kanálu ČT 24. Minulý týden jej po celý den sledovalo v průměru 3,61 procenta dospělého publika, což je sice o 0,42 procentního bodu méně než v předminulém týdnu, ale zhruba o jeden procentní bod více než obvykle. V hlavním vysílacím čase však podíl ČT 24 klesl na průměrných 2,10 procenta (i to je ale vyšší hodnota než obvykle). Sportovní ČT 4 dosáhla v celodenních číslech podílu 1,77 procenta, což znamená mezitýdenní pokles o 0,84 procentního bodu. Během prime time si ale Čtyřku naladilo v průměru 1,95 procenta dospělého publika.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010

Poměrně velký pokles potkal minulý týden televizi Nova. Po celý den ji sledovalo v průměru jen 35,58 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 1,23 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Jde o pátý nejhorší týdenní výsledek za tento rok. Během prime time se ale Nově tradičně dařilo lépe, dosáhla podílu 42,28 procenta. Historicky rekordního týdenního podílu ale dosáhl filmový kanál Nova Cinema, který po celý den sledovalo v průměru 2,72 procenta dospělého publika (nárůst o 0,22 procentního bodu oproti předminulému týdnu), a v prime time dokonce 3,02 procenta.

Velmi dobře se minulý týden dařilo také televizi Barrandov, která podruhé za letošní rok v týdenním průměrném podílu na dospělém publiku překročila hranici čtyř procent. Konkrétně dosáhla celodenního podílu 4,15 procenta, což je o 0,37 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Jde o druhý nejvyšší výsledek za dobu měření sledovanosti Barrandova pomocí peoplemetrů. V hlavním vysílacím čase si ale Barrandov tradičně pohoršil, minulý týden jej mezi 19 a 23 hodinou sledovalo v průměru 3,61 procenta dospělého publika.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,24 procenta, což je o 0,11 procentního bodu více než minule. Během prime time jejich průměrný podíl klesl na 1,46 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,09 procenta (nárůst o 0,39 procentního bodu), v hlavním vysílacím čase pak oslovily 6,65 procenta dospělého publika.

6 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 26. 4. 2010 8:42

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+