Více

Premiér Nečas slíbil umělcům, že se bude zabývat situací v České televizi

Výzva 150 umělců politikům, aby se urychleně zabývali situací v České televizi, dopadla na úrodnou půdu. Premiér Petr Nečas (ODS) prohlásil pro Lidové noviny a MF Dnes, že se osobně zasadí o prošetření, nakolik ČT plní zákonem stanovené úkoly. Budu se situací v ČT zabývat, a to při plném respektu k její nezávislosti. Je nutné posoudit, nakolik ČT plní úkoly média veřejné služby, prohlásil Nečas.

K TÉMATU: Premiér Petr Nečas zpochybnil důvod existence programů ČT 1 a ČT 4

Umělci ve veřejném dopise, adresovaném premiérovi Nečasovi, a šéfům dalších čtyř parlamentních stran, ostře kritizují obchodní soutěže, které v posledních měsících vypsal management ČT pod vedením generálního ředitele Jiřího Janečka. Zároveň odsoudili některé změny, které souvisí s restrukturalizací ČT, již televize spustí od Nového roku. Kritice se nevyhnula ani Rada ČT, která jde podle umělců Janečkovi na ruku a poslanci ji nadále volí podle politického klíče, i když strany vládní koalice před volbami slibovaly změnu.

ČTĚTE TAKÉ: Neměla by mít ČT jenom dva programy, ČT 2 a ČT 24? ptá se Petr Štěpánek

ČT se stala ztělesněním klientelismu. Pokusy vyvést výběr poplatků podnikatelské skupině ohrožují nezávislost a poslání ČT, uvádí se například v dopise. Umělci také poukazují na fakt, že Jiří Janeček má společně se všemi odměnami vyšší měsíční plat než prezident republiky (zajímavé je, že dopis nepodepsal jeden z největších kritiků současného vedení ČT Jan Kraus). Podle mluvčího ČT Ladislava Štichy televize nezastírá, že má určité problémy, ale rozhodně se prý nenachází v katastrofál­ním stavu.

Šticha také upozornil, že řada signatářů dopisu pro ČT pracuje a televize vysílá jejich tvorbu. Pokud tedy kritizují program ČT, směřují jejich výtky na něco, na čem se sami podílejí. Pro premiéra Nečase je dopis vhodnou záminkou pro otevření diskuse nad smyslem některých programů ČT. Krátce po svém jmenování do funkce předsedy vlády letos v létě v internetové diskusi napsal, že podle něj programy ČT 1 a ČT 4 nejsou veřejnoprávní, ale čistě komerční. Nečas by rád veřejnoprávní televizi ponechal jen programy ČT 2 a ČT 24.

19 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 5. 12. 2010 23:40

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+