Více

Přelaďování ovlivnilo sledovanost Barrandova, minulý týden pro něj byl letos nejhorší

UVNITŘ TABULKY – Celodenní podíl TV Barrandov na dospělém publiku klesnul na hodnotu 3,63 procenta, což je nejhorší výsledek od května 2011

Přechod televize Barrandov na novou programovou pozici v multiplexu 2 a s ním spojená nutnost přeladit přijímače se minulý týden negativně podepsala na sledovanosti tohoto programu. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku se Barrandov propadnul na nejhorší čísla nejen za letošní, ale i loňský rok. Horšího výsledku než aktuálního podílu 3,63 procenta (což bylo o 1,41 procentního bodu méně než v předminulém týdnu) dosáhnul Barrandov před více než dvěma lety, v květnu 2011. Vyplývá to z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

Přesto Barrandov nebyl nejvíce klesající televizí minulého týdne. Tento titul připadnul hlavnímu kanálu Novy, který si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku pohoršil oproti předchozímu týdnu o 2,06 procentního bodu na hodnotu 22,44 procenta. To je druhá nejhorší hodnota v letošním roce (hůře se Nově dařilo jen první lednový týden). Naopak největší růst vykázal díky začínajícímu tenisovému Wimbledonu Fanda, který si polepšil o 1,52 procentního bodu na hodnotu 2,80 procenta. To je zároveň nejvyšší týdenní podíl tohoto programu od jeho vzniku v létě loňského roku.

K TÉMATU: Doktoři z Počátků na úvod lepší než Ordinace: 2,3 milionu diváků. ČT 24 s podílem 12,26 %

V meziročním srovnání s 26. týdnem roku 2012 nejvíce rostla zpravodajská ČT 24, které letos výrazně „pomohla“ aktuální politická krize. V celodenním podílu na dospělém publiku si polepšila o 1,65 procentního bodu na hodnotu 7,41 procenta. Ještě větší růst, o 1,88 procentního bodu na hodnotu 3,68 procenta, zaznamenaly televize zastupované agenturou Atmedia. Naopak největší pokles potkal ČT Sport, který loni v létě zažíval jednu velkou sportovní akci za druhou. Meziročně klesnul o 5,24 procentního bodu na hodnotu 2,34 procenta. Významný pokles o 4,39 procentního bodu na podíl 14,26 procenta zaznamenala i Prima family.

ČTĚTE TAKÉ: Kriminálce Anděl se v pondělí na Nově dařilo lépe než Gymplu: přes milion diváků

Z hlediska tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku se minulý týden nejléle vedlo Nově Group. Svými pěti volně šířenými programy oslovila v průměru 31,77 procenta dospělého publika, což však bylo o 0,43 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Naopak meziročně vzrostla o 4,82 procentního bodu. Druhé místo obsadila Česká televize s kumulovaným podílem 29,39 procenta, o 0,96 procentního bodu vyšším než v předminulém týdnu. Meziročně si ale pohoršila o 3,28 procentního bodu. Třetí v pořadí Prima Group vykázala souhrnný podíl 22,57 procenta, který byl o čtyři setiny procentního bodu vyšší než v předminulém týdnu, ale meziročně znamenal pokles o 2,64 procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 26. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 15,85 + 1,01 + 0,39
ČT 2 3,79 + 0,29 - 0,08
ČT Sport 2,34 + 0,05 - 5,24
ČT 24 7,41 – 0,39 + 1,65
Nova 22,44 - 2,06 + 0,83
Nova Cinema 4,62 + 0,07 – 0,72
Fanda 2,80 + 1,52 – nevysílal –
Smíchov 1,10 + 0,07 – nevysílal –
Telka 0,81 – 0,03 – nevysílala –
Prima family 14,26 + 0,02 – 4,39
Prima Cool 4,00 – 0,06 – 0,11
Prima love 2,23 + 0,02 – 0,76
Prima Zoom 2,08 – 0,02 – nevysílala –
TV Barrandov 3,63 – 1,41 – 1,46
Atmedia 3,68 – 0,03 + 1,88
ostatní TV 8,96 + 0,95 + 0,58

Zdroj: ATO – Mediaresearch

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou primárně cílí skupina Nova a jež zajímá televizní inzerenty, si minulý týden nejvíce polepšil opět Fanda. Jeho průměrný celodenní podíl v této cílové skupině vzrostl o 1,67 procentního bodu na hodnotu 3,35 procenta. Nejvíc klesal hlavní kanál Novy, a to o 2,02 procentního bodu na podíl 25,51 procenta. Nova si ale pro změnu nejvíc polepšila v meziročním srovnání: oproti 26. týdnu 2012 rostla o rovný procentní bod. Největší meziroční pokles, o 5,01 procentního bodu na hodnotu 2,43 procenta, vykázal stejně jako u dospělých diváků nad 15 let ČT Sport.

V porovnání tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si minulý týden nejlépe vedla opět Nova Group. Oslovila 37,28 procenta publika, což bylo o 0,37 procentního bodu méně než v předminulém týdnu, ale meziročně stoupla o 6,19 procentního bodu. Druhou příčku obsadila Prima Group s podílem 23,04 procenta, který byl o 0,28 procentního bodu vyšší než v předminulém týdnu, ale meziročně znamená pokles o 2,60 procentního bodu. Na ČT zbyla třetí příčka s podílem 22,39 procenta. Oproti předminulému týdnu si sice polepšila o 0,91 procentního bodu, meziročně ale výrazně klesla o 4,12 procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 26. týden 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15–54 Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 12,28 + 0,85 + 0,12
ČT 2 3,59 + 0,40 + 0,28
ČT Sport 2,43 + 0,14 - 5,01
ČT 24 4,09 – 0,48 + 0,49
Nova 25,51 - 2,02 + 1,00
Nova Cinema 5,89 – 0,06 – 0,68
Fanda 3,35 + 1,67 – nevysílal –
Smíchov 1,78 + 0,08 – nevysílal –
Telka 0,75 – 0,04 – nevysílala –
Prima family 11,39 - 0,08 – 4,78
Prima Cool 6,48 – 0,05 + 0,13
Prima love 2,84 – 0,04 – 0,29
Prima Zoom 2,33 – 0,11 – nevysílala –
TV Barrandov 3,42 – 0,94 – 1,39
Atmedia 3,49 – 0,19 + 0,93
ostatní TV 10,38 + 0,87 + 0,98

Zdroj: ATO – Mediaresearch

48 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 5. 7. 2013 13:52

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+