Karta a přijímač jsou párované k sobě, takže nikdo nikde pod stůl nehrabe, protože by ani nic nevyhrabal.
Při počtu klientů cca 500.000 je prakticky nemožné mít 100% spokojených klientů, nicméně se jedná o promile nespokojenců a ti si ještě obvykle za svoje problémy mohou sami.
Milý agente UPC,je rozdíl co dělá slušná firma a hajzlové.Nejde o to,že by musela posílat upomínky ale o její dobré jméno.I kdyby byla v právu a věděla,že ji to chce zákazník ukrást,tak "normální"firma se to stále snaží řešit interně a v tichosti i za cenu,že o něco přijde.Je tu i malo konkurence.Takový pojišťovny když neplatíte,to je upomínek a prošení,jen aby nepřišly o klienta.Ovšem UPC už o něj přišlo, tak hrr na něj.Dokud tady nepchopí firmy,že zákazník je skoro bůh,tak to lepší nebude.
byl jsem asi rok na pobytu v USA,kde sousedé ve vedlejším domě dobře rok neplatili kabelové firmě.Neustále je také upomínali,dokonce dvakrát přijeli osobně "vyjednávat",nakonec se dohodli,že jim odpustí úroky a dojednali si spolu splátkový kancelář na zaplacení dlužné částky.To už by možná došla trpělivost i mě,ale asi to bylo pro ně lepší než vláčet svoje jméno.Jak je vidět ikdyž je UPC právně v pořádku,už jen tato diskuse jejímu jménu moc nepomůže.
UPOZORNĚNÍ:V žádném případě neomlouvám blby co si nečtou smlouvy a nebo chtějí vědomě něco ukrást či někoho ošidit.
Jak dobře víme, tak my Češi jsme konzervativní (čti líní) a věrní (opět čti líní) stále stejnému poskytovateli. Sice si ponadáváme, jak je to drahé, ale pro změnu nic neuděláme. K DIGI TV mám jednu radu. V každém kraji maji servisní středisko. Na ně bych se obrátil a odvezl jim celý komplet. Rozhodně bych nečekal, že si pro to někdo přijede. Na stránku si nevzpomenu, ale existuje fórum s kontakty. Pro SM je v Ostravě.
Pokud se problém týká několika tisíc zákazníku, tak je jasné, že problém je i na straně UPC. Buď ji vyhovuje, že pokutovaných zákazníků je tak mnoho a chce dát vydělat spřáteleným právníkům nebo v lepším případě má nevhodně nastavené procesy.Cílem poskytovatele služeb nemá být snaha nachytat zákazníka na nějakém opomenutí a pak z něj dolovat pokuty. Například O2 posílá zákazníkům v obdobných případech písemnou upomínku a teprve po tom dává případy k soudu. To je seriózní přístup. Takový postup je na západ od našich hranic dokonce vyžadován zákonem.
Mám podobnou zkušenost s jednou z těchto společností a můžu potvrdit, že vás kontaktují mailem ve všech věcech (dokonce vás vyzývají abyste kvůli ochraně životního prostředí komunikoval pouze elektronicky), nicméně v případě výzvy na vrácení přístroje vás pro jistotu nevyzvou vůbec a na případné sankce mailem neupozorní (pouze doporučeným dopisem).
Z tohoto důvodu si radši už ani neobjednávám nové služby, abych pak nemusel řešit vrácení zařízení a případné sankce :-)
To plati pro televizi ale uz ne pro internet. Tam mnohdy neni z ceho vybirat a clovek je rad, ze ma aspon nejakou moznost. Resp. alternativa sice existuje (satelitni pripojeni) ale je tak draha, ze je pro vetsinu lidi nedostupna a navic na urcite ucely nepouzitelna.
Ano je to neseriozni a dela to jen arcizmrd, pokud mi nekdo neco dluzi, tak ho slusne upozornim, ze mi ma neco vratit a ne hned posilat exekuci ... takhle to vypada, ze si tim zvysuji zisky a nekdo posila malou domu exekucni mafii CR
nicmene je to jedina spravna. tenhle krok se ostatne dal cekat... i k nam zakaznici chodili s pozadavkem ze maji stb od upc a jestli by nesel zaregistrovat na nasich sitich...
Když bych měl v ČR vyhledat a jmenovat 2 firmy, které nemají vůbec přehled o svých zákaznících, tedy jednomu jde nějaká služba a nemá mu jít, jinému nejde služba, která mu má jít atd. Tedy naprostý a totání chaos. Včetně vrácených a nevrácených STB. Tak by první dvě jména a odstrašující příklady byly právě UPC a O2.
Osobně být na místě UPC, tak ty STB raději vystornuji a odepíšu jako ztráty.
Nežli si dělat další negativní reklamu a celostátní ostudu. Oni mají ty pohledávky v bordelu a vědí, že je mají v bordelu a přesto je prodají. Když na to přijde, tak by je vlastně mohla žalovat a hojit se na nich i ta vymahačská firma, pokud dojde k případům a to se vsadím s kým koli o cokoli, že dojde. Že oni budou pohledávat. A bývalý uživatel dokáže, že pohledávka byla neoprávněná. Být tou vymahačskou firmou, která by se pak samozřejmě měla takovému uživateli omluvit. Tak byh to pak UPC pěkně omlátil o hlavu, co že jim to vlastně odprodali ? A jaké je tedy vlastně kvalita a hodnota těch pohledávek a žádal bych na UPC navrácení části peněz atd. Protože to se nechali namočit do pěkného kšeftu. To jsem zvědavý, co z tohohle zase vyleze za ostudu.
Ale veď kto akú vŕtačku má (teda u UPC konkrétny STB) vedia - každý mesiac predsa požadujú platbu za používanie služby na základe nejakej zmluvy. Jeden výtlačok zmluvy má užívazeľ, druhý má firma. Súčasťou zmluvy je okrem druhu STB aj jeho výrobné číslo a číslo karty a jednou z podmienok je aj povinnosť zákazníka hlásiť zmeny adresy.... Keď takúto jednoduchú vec dokážu zvládnuť u Digi, tak to musia zvládnuť aj u UPC.
Centrála:
DIGI Czech Republic, s.r.o.
Spielberk Office Center
Holandská 854/1
639 00 Brno - Štýřice
Kontaktná adresa pre zmluvné vzťahy (uvádzať číslo ZMLUVY):
DIGI Czech Republic, s.r.o.
P.O. Box 34
639 34 Brno
(tu by som poslal prijímač - doporučene)
Obávám se, že to nezvládají ani u Digi ani UPC. To by nemohlo tak obrovské množství jejich přijímačů kolovat mezi lidmi a po bazarech a všude možně, když by to alespoň minimálně zvládali...
Tedy už jsem slyšel o moc případech, kdy to někomu nejelo, vzal pokažený stroj a odnesl to někam... Buď smluvní prodejce nebo v nějakém servisu, hrábli pod stůl, dali mu kus za kus a nikdo se neobtěžoval nikde udělat ani čárku... Takže už tím měl výrobní číslo neplatné... Atd. Atd.
Některé příhody od zákazníků UPC jsou strašlivé... Nic méně pokud budu mluvit sám za sebe, tak já měl show jen s O2 ohledně netu...
Bylo to asi 14 dní 3 telefony denně. Nežli jsem z nich vydoloval, co jsem chtěl. Šlo mi o zrušení dvou služeb a zřízení jedné služby a vše se týkalo čistě internetu...
Ta banda si tam vůbec nepředávala navzájem vzkazy, zapisovali to blbě a zkresleně. Otřesné.
Podle mého názoru vše je způsobeno u všech těhle firem propouštěním, šetřením, restuktualizací, reorganizací, optimalizací apod.
A teď česky. Dříve v každém větším městě byla nějaká pobočka. Tam seděla jedna bába a jak byla třebas protivná a ještě k tomu vůbec nevěděla o co jde. Koukali jsme na sebe z očí do očí a ta bába se absolutně překonala a udělala nemožné a sice asi nevěděla ani jak, ale fungovalo to...
Dnes ? Ozve se ti medový hlásek jako z nějaké sekty, popřeje ti hezký den, vyjmenuje všechny nesmyslné služby, které nechceš prohlásí, že je z města 400km od tebe a nechá si vyprávět, co po něm chceš... Pak prohlásí, že je to zařízeno a srdečně se s tebou rozloučí...
Za dva dni skonstatuješ, že se nezměnilo ani prd.
Zavoláš znovu. Situace se opakuje, jen to vezme někdo jiný, ty znovu jak blb opakuješ, co chceš.
Předem si ještě vyslechneš upozornění, že hovor je pro potřeby O2 monitorován....
Hlásek opět přislíbí, že je vše zařízeno atd. A diví se proč to nezařídil už hlásek minulý, když říkáš, že jsi tam volal....
A takto se to opakuje prakticky do nekonečna. Dokud asi při 30 hovoru nenarazíš na někoho školenějšího. Ten ti po té řekne, že to nemohlo být zařízeno, protože chybí...ble, ble, ble...
Takže voláš někam jinam a zajišťuješ ble, ble ble... Situace se opakuje a opět absolvuješ x telefonátů... Když konečně je ble, ble, ble v rovině...
Voláš zase tam, kam jsi volal před tím...Ovšem tam ti řeknou, že nic nevědí, že ještě nedostali informaci, že už ble, ble ble je oK.
Tak zase voláš, co jsi volal před tím... Proč ji nedostali...
A dozvíš se, že tam to odeslali...
Tak zase voláš, proč, když tam to odeslali, jinde to nedostali...
Atd...
No a když už jsi blízko kolapsu...Po půl měsíci to pak najednou udělá cvak a začne to běhat, tak jak jsi chtěl bez problémů a v pohodě a to tak dlouho dokud si zase nevymyslíš nějakou změnu služby...
Mě to česko ukázalo a je tam kontaktní adresa do Brna. Tak bych jim to tam poslal poštou s doručenkou, takže bych měl v ruce papír, že si to převzali. Jenomže já u DIGI nejsem (chvála BOHU)
Já také ne a nikdy jsem ani nebyl... To jen tak, že na to přišla nějak řeč... Je dospělý, tak ať si to nějak vyřeší... Aby to posílal do Brna poštou mu radit nebudu, protože to by si myslel, že si z něj dělám legraci...
Jak to, že UPC za to nemůže? Proč prodává své pohledávky za zákazníky vymahačské firmě, když jí musí být jasné, že většina těch lidí nejsou žádní podvodníci a neplatiči, ale že se jedná většinou jen o opomenutí. Je to přístup k (bývalým) zákazníkům, který bych okomentoval "Když jsi nám platil, byl jsi nám dobrý. Protože si ale odešel ke konkurenci my tě už nějak vytrestáme." Přitom v 80% případech by stačilo napsat upomínku nebo dotyčnému zavolat.
Jenže tohle by fungovalo pouze za předpokladu, že víte, že vrtačku 1 má Karel, vrtačku 2 má Pavel, vrtačku 3 má Petr atd... Ovšem u UPC je velmi značná pochybnost o tom, že něco takového vědí... Tedy, kdo, co má !!!
Tak já nevím kolik ,,při tomhle druhém průseru UPC" si přimastila firma a kolik soudy ( které jsou u nás všeobecně nesmyslně předražené) atd. a kolik byla základní požadovaná cena od UPC. Ani nevím, zda to posuzovat, jako ,,druhý malér UPC" nebo spíše standardní a známé ,,prapodivné chování vymahačských firem", které se také u nás trpí, ve stylech, někde na hraně zákona. Jen podotýkám, že je známé, že UPC s tímto problém má. A že už jednou z toho byla větší aféra a to ohledně jimi požadované částky, za šrot, který takovou hodnotu neměl. No tak teď je průser dvě. A jestli už se to sveze po UPC, třeba v odlivu zákazníků nebo jinak, to netuším... Jen samozřejmě bude ,,hukot" když lidi přijímače třeba vrátili, ovšem technik jim nějaké potvrzení o převzetí nepodepsal, protože se na to zapomnělo nebo podepsal, ovšem od té doby ho už dávno někde ztratili. Protože opravdu doma neskladují úplně všechna potvrzení, za celý svůj život a vždy tak za 5 let to proberu a co mi přijde nepotřebné, se prostě zahodí. A protože takové případy byly, kdy lidi tvrdí, že to vrátili a UPC tvrdí, že ne, zdá se, že UPC má totální bordel v databázi, což jednoznačně má. A ví se o nich, že má bordel i v jiných věcech, nedávno se tu probíraly nějaké filtry, co někde neměly dávno být, ale byly tam a dle popisu, jsou tam někde, dál...No takže jsem jen říkal. Že by bylo dobré toto ohraničit. Prostě po 2 letech nebo 3 nebo kolika, jak by se uzákonilo, už by prostě na to ztratili nárok. Protože, když je to nezajímalo dejme tomu 2-3 roky, tak to nepotřebují. Takhle bych to vnímal já. Naštěstí Modemy, telefony apod. věci jsem měl vždy od O2 koupené do mého vlastnictví, takže to jsem mohl s klidem povyhazovat. Což také jde. Tedy i O2 nabízí zakoupení STB i Digi Tv nabízí zakoupení přijímače do vlastnictví. Nevím, zda má i takovou nabídku UPC u STB ať již ,,C" nebo ,,S". Pokud jsem používal službu ,,S" používal jsem pouze jejich kartu, přijímač ani nic jiného jsem neodebral, na nic by mi to nebylo. I tato možnost u UPC je, tedy vždy byla. Pokud to nějak zásadně nezměnili. Pronajmout si pouze kartu.
To bych zase také takto neformuloval...Tedy u slov ,, většina těch lidí nejsou žádní podvodníci" bych byl velice opatrný... Kolem UPC jsou různé aféry a ne pouze ty negativní... Jsou i takové, kdy jich lze i snad zcela vážně litovat...
Tedy byla taková aféra, že nějaká použijme až slova jako ,, organizovaná skupina " i když už netuším, jak tehdy dopadlo vyšetřování, či zda se vůbec tehdy něco vyšetřilo...
Cíleně najímala Rómy na Ostravsku, jako bílé koně, ti klusali jeden za druhým do UPC a sepisovali smlouvy... Obratem ruky pak ty přijímače a karty prodávali tomu, kdo si je na to sjednal... Ti pak dotyčné přijímače upravili po stránce emulace, blockerů apod. a prodávali je jako přijímače pro bezplatný chod UPC a ledačehos jiného za pěkné pálky... Takže i takovéto věci se poměrně ve velkém děly.
A tedy náhánět teď vrácení takových kousků, tak to bych UPC fakt spíše politoval, nežli jim nadával...
Doplněk. Jedině, že těch 25 tisíc by tam bylo proto, že počítají s tím, že hodnota je 6 a 4x navýšené je to proto, že předpokládají a už vědí, že 3 ze 4 pohledávek budou nesmysl a neprojdou, tak ten jeden, co ho chytí na švestkách a projde, tak aby zaplatil i ty 3, co jsou v podstatě falešné a uspokojeny nebudou. Jo takhle by to potom už vycházelo.
Ale tak říct mu to můžu, ale je to divný... Jestli už mají jediný funkční zastoupení v Brně a Ostravě a už nejsou ani v Praze, tak to už jsou fakt v riti....Je to divný,no... Hodně divný...
Především se třeba se mít na pozoru před našími některými obchodníky, špatné přečtení a nedodržení smluvních podmínek ze strany zákazníka jim zase tak nevadí. Penále jsou výsledkem neznalosti zákazníka, každý si to musí pohlídat, raději nepotřebný přístroj dovést osobně k vrácení i za cenu nějaké delší cesty.
Jo mluvím o staré době. Ty 3010 a 6010 se používaly. Umělo to EMULACI, umělo to i sdílet přes com port, umělo to ledacos. Rozšíření předvoleb z 300 na 3000. Místo jednoho LNB až 4 LNB. Průhledné menu. Poláci si s tím softem vyhráli.... Do dnes z toho běhají bez problémů karty Sky Link a Cs Link. Poláci to mají rozšířené i na Seca.
Ty přijímače bývaly dobu ve velké oblibě
No protože ten jejich bordel se už probírá na všech možných fórech asi 10 let a ještě to neuvedli do normálního stavu... Nejde o to, kdo kde bydlí a nebydlí, jde o to komu mají a nemají jít nějaké služby, což je prostě nějaké zákaznické číslo bez ohledu na to, kde bydlí nebo jak se jmenuje... Před tím to patřilo Holanďanům a ti v tom prostě měli bordel... Nedávno to bouchli celé Američanům...Tak si měli Amíci ten bordel napřed opravit a pak mohou někoho nahánět... Ale nezdá se, že to mají opravené. Tedy o žádném výrazném zkvalitnění jejich služeb jsem nic nikde nečetl...O navrácených STB u nějakého konta si pak nedělám žádné iluze, zaznamenali, nazaznamenali, nejspíše dle toho, jak se zrovna zaznamenávač ten den vyspal...
v tom pripade doporucuji vsem vypovedet s upc smlouvu a prejit k jinemu poskytovateli sluzeb. internet a tv je mozne mit jiz v jedne lokalite od nekolika firem. upc se mozna chova arogantne, ale kdyz mu to zakaznici dovoli tak je to spis jejich problem. typicky ceske je, ze se na to vsude nadava (viz. fora) ale oficialne nikdo nic neudela a nehne zadkem, nadavat to umi kazdy, ale jedna nikoliv. proc maji banky takove zisky z poplatku? protoze nikdo nechce odejit, je to pohodlnejsi. kdyz jsem byl u volneho pres dva roky a skoncila me smlouva, chtel jsem slevu, nedali me ji, tak jsem sluzbu zrusil. je to jednoduche, nez nadavat, tak odejit a vyzkouset neco jineho. moznosti jsou, jen zvednout zadek.
Mluví se všeobecně o vrácení STB u různých sat služeb atd. UPC používalo 3010 pak 6010 pak ten další Philips nevím už číslo... 4101 nebo tak nějak ? 2111...
A HD teď je 8111 nebo kolik ? Dobře ale to už je DVB-S2... A párované Nagravision.
Jenže, když se tady minule kecalo na téma Sky Link a Irdeto a já prohlásil něco v tom smyslu, že UPC je v pohodě, ti si prostě pojedou na Nagra 3 a celé Irdeto mají na háku... Tak mi tady všichni začali přesvědčovat, jak obrovské množství starých nepárovaných CW Philipsů je ještě v činnosti u zákazníků ! A jaká by to byla obrovská pálka pro UPC, jim všechny tyto boxy vyměnit za nové... A já tvrdím, že v těhle boxech mají stále ten bordel, co v nich měli... Pokud se budeme bavit o nových boxech DVB-S2, tak tam už to snad bude o něčem jiném . Ale netvrď mi, že všichni zákazníci již mají tyto nové boxy...Alespoň mne zde nedávno všichni přesvědčovali, že ani náhodou... A pokud to tedy někdo rušil a jde o nějaké vymáhání nějakého boxu...Tak se také nebude jednat ve všech případech o nové HD boxy... takže mluvím o těch starých CW SD krámech, které nemají ani cenu ani o nich nemá UPC přehled... Proto říkám, že bych osobně považoval takové věci za promlčené... Něco jiného je nevrácení dejme tomu nejnovějšího boxu, zapůjčeného před půl rokem, že....
1) Vím z dřívější doby, zpátky možná 7 / 8let, tak nějak... Kdy UPC chtělo za svoje nevrácené přijímače 14 tisíc Kč. Tehdy z toho byla velmi velké aféra, s tím, že ceny elektroniky od té doby všeobecně klesly a že nemohou a není adekvátní chtít prostě, za takový krám 14 tisíc. Dopadlo to tehdy tak, že UPC bylo nuceno tuto částku tehdy snížit na 7 tisíc.
2) Mám kolegu v práci, co byl zákazníkem Digi TV. Nebyl spokojený s kvalitou služby a odhlásil to. Volal jim, psal jim, kam jim má dopravit STB. Nebyli schopni mu to říci. Prý si přijde technik. Žádný si pro to nikdy nepřišel. Tak už to má 3 roky v krabici na půdě a jen nadává, že mu to tam překáží. Dovedu si snadno představit, že při nějakém úklidu, stěhování, nevím čem, se to prostě zašantročí nebo hodí do popelnice apod. Takže podle mého názoru, teď je fuk zda 3 tisíce nebo 7 nebo 14 nebo 25. Ale občan by měl být chráněn nějakým zákonem o těhle věcech, že pokud se služba o to vyloženě nepřihlásí, dejme tomu do 2 let. Tak, že je to promlčené a nemá smyslu se tím zabývat. Protože přece nebudeme mít nikdo z domu sklad nějakých krámů, té či oné služby, kdo, co kdy měl a kdo, co komu odhlásil atd. Zvláště, když služeb je dnes mnoho. V konkurečním boji, je půl roku výhodnější jedna, půl roku jiná. A se zvyšováním počtu zákazníků se dají též očekávat častější přechody mezi nimi navzájem.
No on je z Jablonce, netuším, kde ho má Jablonec nad Nisou... Nevím. Já o Digi Tv vím jen to, že od začátku neplatili montážníkům, že ti od nich utíkali... A ještě si matně vzpomínám, tuším, že to tady psal p. Razc, že u nich, to ti, co to odhlásí
tak to musí vozit někam do Domažlic nebo kam... Nevím. Ale opravdu nevím, kde ho má Jablonec, docela mám pochybnosti o tom, že něco takového vůbec ještě existuje...
Hm, zajímavé je, že když vlezu sem... http://www.digi.tv/ tak Maďarsko to ukáže, Rumunsko to ukáže, Srbsko to ukáže, Chorvatsko to ukáže, dokonce i Slovensko to ukáže... Ale Česko nikoli.... Tedy nezobrazí se mi. Jediné Česko...
To vypadá, jako už by u nás neměli vůbec zájem...
Stalo se mi to podbne, az na to, ze technik nechtel prijmout STB - byl au toho zena, duvod byl neco ve smyslu, ze neni originalni krabice. Chlapec mel stesti, ze jsem u toho nebyl ja... :)
Takze jsem pekne za modem zaplatil - jo, krabice mi vysla draho,
ale pointa je jinde - nedavno mi prisel dalsi dopis - vratte karty! mel jsem jednu v LCD a druhou v tom STB, kterej jsem nechtel a nepouzival.
Takze nevim, STB je asi nekde uz v ekologicke likvidaci. Co na te karte, ktera jde odblokovat na zakalde cisla (jinak je to plastova karticka s cipem jak do telefonni budky).
zrovna přecházím od UPC do Centria (nabídli poloviční cenu), vím že musím koncová
zařízení poslat na firmu Lyco do Nymburka pod hrozbou pokuty 5.000 Kč za každé nevrácené nebo nefunkční zařízení (finančně se vyplatí jen u HD rekordéru). Soudní spor hrozí až po nevrácení zařízení a nezaplacení pokuty. Doporučuji zboží pojistit a poslat doporučeně s potvrzením.
Tak to mluvíš poněkud OT, protože o 6010 vůbec řeč není a celou dobu se řeší nevracení STB a modemů u kabelovky (příp. STB u Directu, kde to nově párované je).
Však ano nabídek je dost a v těhle případech opravdu funguje trh, bohužel čecháčci jsou známí tím, že by si nechali pro korunu vrtat koleno, takže samozřejmě zbytek je jak říkáš, nežli by volili jiného operátora nebo sat službu atd. raději trpí všelijaké zacházení a řeší to nadáváním... já osobně s upc žádný problém nikdy neměl a nemám... s O2 jsem ho měl, když jsem po nich něco chtěl, když jsem nic nechtěl vše fungovalo jak má, v možnostech mám x wi-fin kolem, takže pokud by mne vytočili není problém k nim přejít, bohužel se obávám, že jejich kvalita je ještě podstatně horší, nežli kvalita o2....mimochodem, co se týče netu považuji pro změnu upc za jedny z nejlepších v republice...pokud je kritizuji tak to ohledně jejich služby dvb-s...jejich mluvčí malina tuším, jestli tam ještě je, je naprosto neuvěřitelný...
Nevím jak u pána na blogu, ale u mnohých dalších nepřišla žádná upomínka, žádný email - přišlo rovnou soudní rozhodnutí. Mně ve stejné situaci přišly od O2 upomínky hned dvě a to přesto, že jsem přístroj vrátil obratem hned po ukončení smlouvy. Naštěstí jsem měl podací lístek, jinak bych skončil jako ti nešťastníci od UPC. UPC by se mělo rozhodnout o co jim jde. Jestli získat zpět zapůjčené zařízení nebo vytrestat odešlého zákazníka.
tak to vezmeme obracne, nekomu pujcite treba vrtacku (na hodnote nezalezi, smlouvu mate napsanou tak, ze vam ji posle zpet postou) a dotycny vam ji nevrati. co udelate? zavolate mu, nedovolate se, zavolate podruhe, nedovolate se, poslete email (na blogu je vyslovene napsano, ze email s adresou, kam mam modem zaslat mu dosel, ale ze ho prehledl), dopis, neozyva se ... co dal? vas to stoji cas i penize, takze mate dve moznosti, dat to k soudu (stoji hodne penez) nebo tu svoji pohledavku prodate nekomu dalsimu. a ted si predstavte, ze takovyhch vrtacek pujcite 1000 a kazdy se chova stejne ... proc by mel operator platit desitky lidi, kteri resi neco co je smluvne dano. pokud nectu smlouvu a neridim se podminkami, tak je to jen a jen muj problem, tecka. smutne je, ze spousta lidi smlouvy necte a pak breci .. jejich problem. ja od upc odchazel cca pred sedmi lety, modem jsem poslal postou a overil na infolince ze jim dosel (pan nechtel poslouchat plechovou hubu, tak at plati). pokud se nekomu zda, ze se firma chova arogantne, tak at s ni nepodepisuji smlovu, jednoduche.
proc myslite, ze upc nevi kdo co ma? proc by mela soukroma firma neustale nekoho upominat, volat, posilat doporucene dopisy atd... pan se prestehoval a divi, ze mu chodi posta na starou adresu (mel si zajistit, aby mu novy majitel, najemce po urcitou dobu posilal doslou postu).. no a ma snad firma mit jeho novou adresu? on jim tu adresu dal? na co by mel mit soukromy subjekt mou novou adresu? (vy chcete, aby soukroma firma vedela kde bydlite, i kdyz s ni nejste v pravnim vztahu?) pouzije jednoduse tu stavajici, kterou ma v systemu. ona to poslani tri dopisu taky neco stoji, operator, ktery napise email nebo vam zavola taky neco stoji a ve finale, jestli se pan ohani, ze ten modem nema zadnou cenu, tak tak cena za vymahani muze prekocit cenu toho zarizeni a tyto naklady nese ta firma, takze se nelze divit, ze se snazi minimalizovat naklady preprodejem pohledavky jinemu subjktu.
Tak věrný zákazník platí UPC pravidelně za nájemné STBoxu .... (vždy za několik měsíců to výjde plně na nový, co si budeme povídat) a nakonec ho chce ještě chtěj použitý zpět. Stejně by mě zajímalo co s použitými dělají. Prodají na Aukru s 50% slevou, ne? :-D Páni, to se to podniká ...
Co to zase plácáš vrzale? Základní STB je od UPC pronajímaný grátis, takže je logická věc, že ho UPC chce zpátky. A za PVR HD STB se nájem platí (od 100Kč/měsíc), ovšem nový stojí skoro 10.000Kč, takže návratnost je v řádu X let (resp. návratnost není prakticky žádná, protože na tento STB drží UPC servis a když klekne, tak ho bezplatně mění za nový, což je u spotřební elektroniky po pár letech provozu, víc to nevydrží). Radši se běž věnovat vrzání, protože ohledně kabelovek seš úplně vedle...
Naprostý souhlas! Firma UPC je tady od toho, aby poskytovala telekomunikační služby a ne aby se věnovala vymáhání zařízení od minimálně lajdáckých zákazníků, kteří si myslí, že když ukončí smluvní vztah, tak jim může UPC vlézt na záda nebo se jich doprošovat, aby něco vrátili.
Jinak povinností účastníka je hlásit poskytovateli mimo jiné i změnu bydliště, takže pokud to někdo neudělá, tak se opět nemůže na nic vymlouvat.
A ještě k tomu zařízení - ve větších městech bývá obvyklé, že si modem nebo STB odveze přímo technik od UPC. Zákazník musí akorát zpřístupnit objekt, kde je zařízení instalované.
Z čistě právního pohledu upomínat nemusí. Nicméně slušná firma nedává své zákazníky při prvním problému k soudu a snaží se vyřešit věc efektivněji. Soud je až poslední varianta, nikoliv první. Navíc postup UPC je mimořádně nákladný, pokud do nákladů počítáme "marektingové" škody. Již teď to stálo UPC více než všechny vymáhané STB dohromady. Právní hledisko je tady irelevantní. Pro mnoho nezúčastněných je nyní, díky médiím, UPC firmou, která dává tisíce svých zákazníků k soudu. To není zrovna dobrá reklama. A když už to chcete brát pouzce úzce právně, pak by se dalo argumentovat tím, že smlouva mezi UPC a zákazníkem neřeší, kdo nese náklady na vrácení STB (poštovné). Muset něco vrátit, totiž může být vykládáno i jako povinnost předat STB pracovníkovi firmy, který si pro STB přijde k vám domů.
I sebeslušnější firma musí nekompromisně zakročit proti lajdákům, kteří něco nevrací. A o finance neměj strach, protože stejně jako Finanční úřad nebo Dopravní podnik z tebe budou vymáhat dluhy, byť jejich výše třeba nepřevýší náklady s tím spojené, tak se stejně bude chovat i každý podnikatelský subjekt. Mimo jiné kvůli tomu, aby pak lidi nebrali toto jako automatickou věc, že si ponechají co není jejich. Reklama je to pak vynikající, protože za UPC každý vidí firmu, která má věci ve svých rukách a dodržuje disciplínu, díky které firma spolehlivě funguje. Nikoliv, že na všechno kašle, jako je tomu u firem jiných.
Právně to vracení radši vůbec neřeš, protože zjevně nečetls VOP a nevíš o čem je řeč.
A budeš se divit - některé knihovny už to dělají. Protože nikdo nemá čas ani náladu se věnovat upomínání těch, kteří něco nevrací. Ani tobě by nebylo zrovna příjemné, kdybys musel většinu času trávit psaním upomínek a nahánění lidí.
Fajn. Až třeba v knihovně vrátíte o pár dní později knihu, přeji vám, aby vás knihovna taky pohnala k soudu, včetně 20000,-Kč poplatku za soudní a vymahačské výlohy. Určitě to budete považovat za přiměřené. :-)
Kdes přišel na ten nesmysl, že by měl někdo někoho upomínat?! Prostě nevrátíš zařízení, šup s pohledávkou jinam a ti ať si to vyřídí jak uznají sami za vhodné.