Více

Pozice klasické televize je ohrožena, popularita jiných platforem roste

K internetu je v současné době připojeno zatím minimální počet televizorů, neláká ani 3D. Na konferenci Video Internet Forum to řekla Hana Friedlaenderová z Mediaresearch.

Nejčastějším médiem, na kterém v současné době česká populace vyhledává video obsah, je stále televize, její pozici už ale ohrozila řada dalších médií. Na dnešní konferenci Video Internet Forum, kterou dnes pořádá server DigiZone.cz, to řekla Hana Friedlaenderová ze společnosti Mediaresearch. 18 % dotázaných uvedlo, že sledují obsah z videoserverů, 13 % ho stahuje z Ulož.to a dalších serverů a 10 % ho sleduje na internetu včetně webu televizí.

Televizor má k dispozici 96 % domácností, 23 % domácností má doma 2 televizory a 5 % domácností má doma 3 a více televizorů. Zajímavý je i pohled na příjem televizních stanic. 23 % domácností jich naladí mezi 10 až 25, téměř pětina jich má možnost přijímat více jak 51. Jsou tedy například v dosahu kabelových síti, případně mají k dispozici satelit. Tato skutečnost silně ovlivňuje spokojenost s nabídkou televize, konstatovala Friedlaenderová.

K TÉMATU: Šéfka Mediaresearch: Od začátku jsme říkali, že tendr ATO na peoplemetry byl fér

Nejčastěji lidé sledují netelevizní videa na YouTube. Deklaruje to 23 % internetové populace. Nejméně na webu deklarují lidé živé televizní vysílání. Denně jsou to pouze jednotky procent. 40 % aktivní internetové populace alespoň občas stahuje video obsah do svého počítače. Dá se říci, že videa na internetu sledují v podstatě všechny generace. Nejaktivnější je v tomto směru generace ve věku od 15 do 24 let. V této skupině deklaruje sledování na internetu přes polovinu lidí.

K videím se dostáváme nejčastěji prostřednictvím Facebooku, následují YouTube, Novinky.cz, iDnes.cz a Ulož.to. Nikdy v historii jsme neměli tak velký přístup k multimediálnímu obsahu a zdarma, jako máme nyní, upozornila Hana Frielaenderová. Na mobilních telefonech jsou logicky využívány video a filmy méně, než u tabletů. Jednou týdně deklaruje tuto možnost 35 % jejich vlastníků. Tablet se používá nejčastěji doma a vykazuje v tomto směru větší popularitu. Jednou týdně deklaruje toto sledování 51 % vlastníků. Zajímavá jsou i čísla týkající se Smart TV. K internetu jich v roce 2012 byla připojena 4 %, Timeshift využívala 4 % oslovených a 3D obraz pouhá 2 %.

5 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 19. 6. 2013 11:20

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+