Více

Pozemní televizní vysílání v Česku rozhodně není mrtvé. Zajímá se o něj řada hráčů

Terestrická televize láká i provozovatele placených kanálů ze zahraničí, kteří by na český trh mohli uvést v DVB-T nové značky. Jejich rozhodování ale blokuje vysoká cena za šíření signálu.

Nejočekávanějšími novinkami jsou kanály Novy a Primy

Pro čtenáře DigiZone.cz by bylo nošením dříví do lesa, kdybychom jako čerstvou novinku oznamovali start chystaných kanálů nejsilnějších televizních skupin u nás – Novy a Primy. Ačkoliv o té první se neví skoro vůbec nic, protože skupina Nova vždy všechny novinky pečlivě tají, Prima je přece jen sdílnější. Víme například to, že už o licenci pro nový kanál požádala a čeká tedy na stanovisko Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Její předsedkyně Kateřina Kalistová nedávno uvedla, že o jejím udělení by se mohlo rozhodnout už v listopadu. Nejžhavějším kandidátem je program dokumentární. Pro diváka je pak pozitivní zprávou především to, že stanice se má objevit v multiplexu 3.

Nova tradičně nechává odbornou i laickou veřejnost ohledně svých nových programů v očekávání a k jakýmkoliv případným faktům i spekulacím okolo nich se vyhýbá. Jediné, co v nedávné době k chystané stanici uvedla, byla stanovisko Marie Fianové z tiskového oddělení. Ve finálních podobách máme připravených několik projektů. Nabízí se například ženy, děti nebo rodinný kanál. Podle jednoho z manažerů pohybujících se v mediální branži byl ve hře také program věnovaný komediím. Není však pochyb o tom, že na mediálním trhu bude ještě pěkně horko. Převezme Nova multiplex 4, ptal se DigiZone.cz v pondělí. Je to jedna z variant, která je ve hře.

Generální ředitel Novy Jan Andruško má na rozšiřování multiplexu 4 velký zájem. Mediální skupina tu šíří svůj nový program Fanda zaměřený na muže.
Autor: TV Nova

Nova spustila svůj poslední kanál Fanda poměrně nedávno, ale už má připravenou stanici další. Na fotce generální ředitel skupiny Jan Andruško.

O vstup do pozemního vysílání uvažují i zahraniční hráči

Trh pozemní televize je nejen v zájmu stávajících hráčů, ale možnost na něj vstoupit mají i některé značky dobře známé ze zahraničí. Ty už u nás sice v současné době působí, ale věnují se placeným kanálům. Podle informací serveru DigiZone.cz sondovaly možnosti na českém trhu například společnosti Discovery Networks, Universal Networks International nebo Sony Pictures Television. Informaci serveru DigiZone.cz potvrdil nepřímo svým vyjádřením i ředitel společnosti Atmedia Petr Majerik, která pro vybrané placené televize prodává jejich reklamní čas. Několik subjektů o tom uvažuje ve střednědobém horizontu, ale k žádné dohodě nedošlo, uvedl Majerik. Podle informací DigiZone.cz byla klíčová především cena za DVB-T šíření, která byla příliš vysoká.

O tom, že se jednání vedla, pochopitelně nechce žádná ze společností potvrdit. Například Discovery Networks poskytla serveru DigiZone.cz následující stanovisko: Neustále spolupracujeme s našimi partnery na přezkoumání našeho portfolia kanálů, abychom poskytovali našim zákazníkům co nejlepší programovou nabídku a vysoce kvalitní obsah. V této chvíli nemáme v souvislosti s českým a slovenským trhem žádné informace, o které bychom se chtěli podělit. Ve stejném duchu se vyjádřila i společnost Universal, která podle svých slov především soustřeďuje své úsilí na povědomí o značce Universal Channel a úspěšném etablování programu E! Entertainment. Sony Pictures Television bohužel v požadovaném termínu své oficiální stanovisko nedodala.

O pozemní vysílání v Česku se zajímali i zahraniční hráči známí z trhu placené televize. Celoplošné vysílání by ale pro ně znamenalo měsíčně zbytečně milionové náklady. To je hlavní překážka, která brzdí jejich vstup do DVB-T.
Autor: repro foto uninetworks.tv

O pozemní vysílání v Česku se zajímali i zahraniční hráči známí z trhu placené televize. Celoplošné vysílání by ale pro ně znamenalo měsíčně zbytečně milionové náklady. To je hlavní překážka, která brzdí jejich vstup do DVB-T.

Bývalá šéfka Public TV rozjede „Cézetko“

Diváci v severních Čechách už díky našemu webu vědí, že se pro ně chystá nová televize „Cézetko“, která by se měla objevit v multiplexu 3. Zajímavostí je, že za ní stojí bývalá šéfka Public TV Renáta Pešková, která za sebou zanechala obrovské dluhy. Kritice se proto ptají, zdali se nebude opakovat situace tohoto programu a Televizi CZ nečeká stejný osud. Případnou odpověď necháme na vás čtenářích. Faktem je to, že nový projekt má být skromnější, než tomu bylo u Publicu. Půjde o regionální stanici určenou především pro diváky žijící v Ústí nad Labem a okolí. Vzhledem k tomu, že Pešková ale počítá, že stanice bude šířena v multiplexu 3, její technický zásah bude mnohem větší.

Tento prostor je zajímavý a nedomníváme se, že je v současné době možné na mediální trh proniknout nějakých originálním projektem nebo konceptem. Jde o standardní záležitost. Nezastírám, že existuje úvaha tento projekt rozšířit i do dalších oblastí České republiky a zakomponovat se v rámci jakési součinnosti do projektu Asociace regionální televizí, uvedla pro DigiZone.cz Pešková a dodala: Určitě bychom chtěli být programově pestří a bohatí. Spíše než k televizi Genus Plus bych nás ráda přirovnala například k východočeské V1 nebo ostravskému Polaru. Stanice, kde by se měly objevit i „lehce lifestylové pořady“, odstartuje s největší pravděpodobností ještě do konce letošního roku a nebude rotovat pouze hodinovou smyčku.

Renata Pešková se po neúspěchu televize Public pouští do menšího projektu, regionální stanice určené primárně Ústeckému kraji.
Autor: Foto pro DigiZone.cz: Ivana Dvorská

Renata Pešková se po neúspěchu televize Public pouští do menšího projektu, regionální stanice určené primárně Ústeckému kraji.

Multiplex 4 nabídne dvě nové televize

Ještě před koncem roku by se konečně ostrého provozu měla dočkat také televize Pohoda podnikatelů Radima Pařízka a Vladimíra Železného. Přesto, že v současné době už vysílá, jde o jakýsi, řekněme, nouzový provoz. TV Pohoda sice zařadila do vysílání nějaké pořady, ale novinky komunikovala v podstatě jen s minimální odezvou na Facebooku a prostřednictvím videoserveru YouTube. Je to tím, že Pařízek se Železným (ten už nyní ve firmě Digital Broadcasting nefiguruje, pozn. red.) se chtěli plně soustředit na budování multiplexu 4, což se skutečně děje.TV Pohoda je tak nyní brána spíše jako sekundární produkt, k jehož spuštění muselo dojít předčasně, aby se vyhovělo licenčním podmínkám.

DigiZone.cz informoval v druhé polovině září také o přípravě stanice Inzert TV. Jde v podstatě o resuscitovaný projekt kanálu InzertMax, který chtěl vysílat prostřednictvím pozemního digitálního šíření v Praze a středních Čechách na kanálu 46 a také na satelitu Astra. Stanici, jak je již známo, v podstatě pohřbilo rozhodnutí Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ). Ten kanál 46 odebral jejímu tehdejšímu provozovateli, společnosti Czech Digital Group. Nyní tato „znovuzrozená“ síť patří společnosti Prague Digital TV. O Inzert TV toho není třeba příliš psát, protože už její název je sám o sobě velice výstižný. Bude tedy nabízet inzerci ve všech možných podobách. Stanice odstartuje na konci roku, předběžný termín byl stanoven na 1. prosince.

Moderátorka Rádia Čas Petra Češková je nově také tváří televize Pohoda.
Autor: Facebook TV Pohoda

Televize Pohoda by měla přejít brzo ze „zážehového“ do ostrého režimu.

Anketa

Uvítali byste, kdyby do pozemního vysílání vstoupil některý ze zahraničních hráčů?

40 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 8. 11. 2012 15:12

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+