Více

Poslední srpnový týden: Nova a Prima stoupaly, ČT 1 a TV Barrandov klesaly

UVNITŘ GRAF A TABULKA Start talentových show se přeci jenom promítnul do výsledků dvou největších českých komerčních televizí. Poslední srpnový týden si v podílech na sledovanosti výrazně polepšily televize Nova a Prima, zatímco první program České televize a TV Barrandov zaznamenaly jasný pokles. Překvapením týdne byla také porážka televize Barrandov od filmového kanálu Nova Cinema, a to jak v celodenních číslech, tak v hlavním večerním vysílacím čase. Vyplývá to z výsledků elektronického měření sledovanosti televizí Asociace televizních organizací u skupiny diváků starších patnácti let.

Televizi Nova poslední srpnový týden sledovalo po celý den v průměru 31,88 procenta dospělých diváků, kteří zrovna trávili čas i televize, zatímco o týden dříve to bylo o 2,81 procentního bodu méně. Během prime time od 19 do 23 hodin průměrný podíl Novy ještě stoupnul na 36,09 procenta. Výrazně se dařilo také Nově Cinema. V celodenních číslech dosáhla podílu 4,19 procenta, což je sice o 0,35 procentního bodu méně než týden předtím, ale více, než za stejnou dobu dosáhla TV Barrandov. Ve večerních časech pak Nova Cinema vykázala ještě lepší výsledek: 4,41 procenta.

Velmi se dařilo televizi Prima. Její hlavní program dosáhl poslední srpnový týden nejlepšího výsledku za letošní rok: po celý den jej sledovalo v průměru 17,77 procenta dospělého publika. To je o 0,98 procentního bodu více než o týden dříve, a Prima dokonce porazila program ČT 1. V hlavním vysílacím čase si Prima polepšila až na 18,28 procenta. Prima Cool si v celodenních číslech naopak pohoršila o 0,15 procentního bodu na 2,83 procenta a během prime time až na 2,69 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

České televizi se na závěr srpna nedařilo. Všechny její programy klesaly. Nejvíce ČT 1: po celý den ji sledovalo v průměru 17,49 procenta dospělého publika, což je o 1,45 procentního bodu méně než týden předtím. Jedničku tak v celodenních číslech předstihla Prima, což se ale nedá říct o podílech v prime time, kdy ČT 1 dosáhla hodnoty 18,53 procenta (o 0,25 procentního bodu více než Prima). Klesala i ČT 2, která dosáhla celodenním průměrným podílem 3,99 procenta druhé nejhorší týdenní hodnoty za letošní rok. Mezitýdenně si Dvojka pohoršila o 0,31 procentního bodu a v hlavním vysílacím čase dosáhla podílu 3,22 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010

Pokles se nevyhnul ani oběma tematickým kanálům ČT. Sportovní ČT 4 dosáhla celodenního průměrného podílu 2,32 procenta, což je o 0,17 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech si Čtyřka polepšila na průměrných 2,54 procenta. Klesala také zpravodajská ČT 24, která se však nadále drží nad hranicí tříprocentního podílu na sledovanosti. Poslední srpnový týden dosáhla v celodenních číslech hodnoty 3,59 procenta, což je o 0,16 procentního bodu méně než o týden předtím. Během prime time vykázala ČT 24 průměrný podíl 2,16 procenta.

Závěr letních prázdnin nesvědčil televizi Barrandov, která se v průměrném celodenním podílu na sledovanosti propadla až za Novu Cinema a ČT 2. O posledním srpnovém týdnu si Barrandov připsal v denních číslech podíl 3,96 procenta, což je o 0,83 procentního bodu méně než o týden dříve. V hlavním večerním čase se Barrandovu dařilo ještě hůře, vykázal průměrný podíl 3,46 procenta, což sice stačilo na program ČT 2, ale už ne na Novu Cinema.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,59 procenta, což je o 0,24 procentního bodu méně než minule a vůbec nejvíc v letošním roce. Během prime time dosáhly podílu 1,80 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,39 procenta, což je o 0,14 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech jejich podíl klesl na 6,82 procenta.

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 6. 9. 2010 11:05

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+